Oyun_Bozan adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Faizler ve Ev Kredi Faizi Hk.
29
●1.042
- 29-07-2019, 00:46:57Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Hocam haklısın ev almanın tam zamanı ama nakit paran varsa. Kredi ile ev alınmaz şu dönemde. Bu gidişatın sonu, ev fiyatlarının daha da düşmesine neden olacak.Geçen gün bir arkadaş ile görüşüyorduk, İstanbul'da 2.000 TL'ye kiralık plazalarda ofisler var. Eskiden bu fiyatlara yer bulunmuyordu. Çünkü o kadar fazla, ev, ofis, plaza v.s yerler yapıldı ki. Kredi oranları da çıktıkca satılamadı. Çoğu mütahit kendi yaptı evleri satamayınca kiraya vermeye başladı.
- 29-07-2019, 00:47:11Hocam artık şu duruma geldik faiz düşer alacağımız ev yükselir faiz yükselir ev düşüyor ne yaparsak yapalım kredi ile ev alacaksak pahalıya alıyoruz.StyleWaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-07-2019, 00:47:41Çekme kredi, öbür yıl kesinlikle faizler düşer. O zamana kadar paranı biriktir.
- 29-07-2019, 00:56:44Kusura bakmayın sektörün içersinde olan ve bu krizde ciddi zararlar gören birisi olarak tekrar yazacağım.
Birçok arkadaşımız faizlerin yüksek olduğunu ve çok düşük rakamlara daire alındığını alınabileceğini söylemiş. Piyasa son 2 yıldır bırakın daralmayı bitik durumdaydı ev almayı ihtiyacı olanda evini yenilemek isteyende erteledi ve ucuz evler zaten bu süreçte neredeyse bitti artık kar amaçlı alınan evler ve ihtiyacı olmayan arsa sahiplerinin evleri kaldı. Faizler düştüğünde bugünkü rakamları kimse bulamayacak veya yeni üretimler başladığında kimse bu rakamları bulamayacak. Yaşı azçok benimle aynı veya daha büyük olanlar hatırlar ki 2001 krizinin çıkışında %50 artış olmuştu ve inanın sadece arz talepten dolayı. - 29-07-2019, 01:29:53hocam söyledikleriniz doğru da 2001 krizinden sonra ülkeye giren tüm sıcak para inşaat sektörüne aktı öncesinde konut sıkıntısı vardı şimdi konut bolluğu var. ayrıca şuan mevcut milyonlarca satılmamış konut stoğu var bu konutlar satılmadan nasıl yeni projeler yapılacak? artık ekonomik verilerde inşaat sektörünün önünün karanlık olduğunu gösteriyor ayrıca artık ülkeye sıcak para girişi de yok.Oyun_Bozan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
yani yazdıklarınızdan şunu mu anlamak gerekiyor?
sektör şişti, yeni projeler çıkmıyor, stok eritmek için mevcut konutlara yönelmek zorunda kalacaklar ve bir nevi yeni üretim olmadığı için mevcut konutların değerleri artacak? - 29-07-2019, 09:38:17Söylemek istediğim şu mevcut stoklar bittiğinde maliyet artışından dolayı 10 tanede daire yapılsa parası olan ve bu işten gerçekten para kazanmak için iş yapan insanlar yapacağı için mecburen ciddi artış olacak. 2001 krizinin çıkışında evet yurt dışından sıcak para akışı oldu fakat şuanki mevcut durumda çok farklı değil bankalarda faizde insanların çok büyük paraları yatıyor faiz indirimi kademeli olarak devam eder ve dolar en azından yerinde sayarsa insanlar parasını faizden mecburen çıkaracak ve en azından kendi evim olsun deyip yine konuta yönelecektir.WEBYON adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-07-2019, 10:59:00Ben neden düşüş görmüyorum bir ay önce 150 olan 2+ 1 ev şimdi olmuş 180-190 ve her geçen gün artıyor. Ben mi yanlışım acaba.mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-07-2019, 13:03:47Bizim burada Kayseri'de kendi evimin önüne (15 20 mt) 500 dairelik ev yapılacak ama bu yaz hareketlilik yok sıkıntıdaymış adamlar kaldı ki bir çok yerde sıkıntı var bizim burada..KReXLaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle