• 29-07-2019, 00:46:57
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Oyun_Bozan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan ev almanın tam zamanı kriz her zaman olduğu gibi ilk konut sektörünü vurdu piyasa bitik ve maliyetinin altına satışlar var fakat son 1 yıldır yeni üretim yok mevcut projelerden de şirketler bugüne kadar yeterince daire bozdurdu eğer bu faiz indirimi devam eder devlet bir şekilde piyasaya para sürer ve insanlar parasını faizden alıp konut arsa gibi gayrimenkule tekrar dönüş yaparsa 2002 de olduğu gibi hem yeni üretimin olmamasından hemde yeni üretim olsa bile gelen zamlardan dolayı konut fiyatlarında artış olacaktır kimse almazsa bile mevcut stoklar bittiği zaman 3-5 adet yapılsa bile değerinde satılabilmesi için ev almak cidden çok zorlaşacak.
    İş yerinizin üzerine nefes kredisi çekebilirseniz ayrı bir karınız olacaktır.
    Hocam haklısın ev almanın tam zamanı ama nakit paran varsa. Kredi ile ev alınmaz şu dönemde. Bu gidişatın sonu, ev fiyatlarının daha da düşmesine neden olacak.Geçen gün bir arkadaş ile görüşüyorduk, İstanbul'da 2.000 TL'ye kiralık plazalarda ofisler var. Eskiden bu fiyatlara yer bulunmuyordu. Çünkü o kadar fazla, ev, ofis, plaza v.s yerler yapıldı ki. Kredi oranları da çıktıkca satılamadı. Çoğu mütahit kendi yaptı evleri satamayınca kiraya vermeye başladı.
  • 29-07-2019, 00:47:11
    #11
    StyleWaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    200.000TL kadar kredi çekeceğim, ev alacağım lakin alacağım evi ipotek ettirmek istemiyorum, iş yerimin üzerine çekebilirim.

    Faizler tahmini olarak ne zaman düşer? Ev kredisini şuan çekmem mantıklı mı? Ufacık bir vaktinizi ayırıp yorum yapabilir misiniz?
    Hocam artık şu duruma geldik faiz düşer alacağımız ev yükselir faiz yükselir ev düşüyor ne yaparsak yapalım kredi ile ev alacaksak pahalıya alıyoruz.
  • 29-07-2019, 00:47:41
    #12
    Çekme kredi, öbür yıl kesinlikle faizler düşer. O zamana kadar paranı biriktir.
  • 29-07-2019, 00:56:44
    #13
    Kusura bakmayın sektörün içersinde olan ve bu krizde ciddi zararlar gören birisi olarak tekrar yazacağım.
    Birçok arkadaşımız faizlerin yüksek olduğunu ve çok düşük rakamlara daire alındığını alınabileceğini söylemiş. Piyasa son 2 yıldır bırakın daralmayı bitik durumdaydı ev almayı ihtiyacı olanda evini yenilemek isteyende erteledi ve ucuz evler zaten bu süreçte neredeyse bitti artık kar amaçlı alınan evler ve ihtiyacı olmayan arsa sahiplerinin evleri kaldı. Faizler düştüğünde bugünkü rakamları kimse bulamayacak veya yeni üretimler başladığında kimse bu rakamları bulamayacak. Yaşı azçok benimle aynı veya daha büyük olanlar hatırlar ki 2001 krizinin çıkışında %50 artış olmuştu ve inanın sadece arz talepten dolayı.
  • 29-07-2019, 01:29:53
    #14
    Oyun_Bozan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kusura bakmayın sektörün içersinde olan ve bu krizde ciddi zararlar gören birisi olarak tekrar yazacağım.
    Birçok arkadaşımız faizlerin yüksek olduğunu ve çok düşük rakamlara daire alındığını alınabileceğini söylemiş. Piyasa son 2 yıldır bırakın daralmayı bitik durumdaydı ev almayı ihtiyacı olanda evini yenilemek isteyende erteledi ve ucuz evler zaten bu süreçte neredeyse bitti artık kar amaçlı alınan evler ve ihtiyacı olmayan arsa sahiplerinin evleri kaldı. Faizler düştüğünde bugünkü rakamları kimse bulamayacak veya yeni üretimler başladığında kimse bu rakamları bulamayacak. Yaşı azçok benimle aynı veya daha büyük olanlar hatırlar ki 2001 krizinin çıkışında %50 artış olmuştu ve inanın sadece arz talepten dolayı.
    hocam söyledikleriniz doğru da 2001 krizinden sonra ülkeye giren tüm sıcak para inşaat sektörüne aktı öncesinde konut sıkıntısı vardı şimdi konut bolluğu var. ayrıca şuan mevcut milyonlarca satılmamış konut stoğu var bu konutlar satılmadan nasıl yeni projeler yapılacak? artık ekonomik verilerde inşaat sektörünün önünün karanlık olduğunu gösteriyor ayrıca artık ülkeye sıcak para girişi de yok.

    yani yazdıklarınızdan şunu mu anlamak gerekiyor?
    sektör şişti, yeni projeler çıkmıyor, stok eritmek için mevcut konutlara yönelmek zorunda kalacaklar ve bir nevi yeni üretim olmadığı için mevcut konutların değerleri artacak?
  • 29-07-2019, 09:38:17
    #15
    WEBYON adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam söyledikleriniz doğru da 2001 krizinden sonra ülkeye giren tüm sıcak para inşaat sektörüne aktı öncesinde konut sıkıntısı vardı şimdi konut bolluğu var. ayrıca şuan mevcut milyonlarca satılmamış konut stoğu var bu konutlar satılmadan nasıl yeni projeler yapılacak? artık ekonomik verilerde inşaat sektörünün önünün karanlık olduğunu gösteriyor ayrıca artık ülkeye sıcak para girişi de yok.

    yani yazdıklarınızdan şunu mu anlamak gerekiyor?
    sektör şişti, yeni projeler çıkmıyor, stok eritmek için mevcut konutlara yönelmek zorunda kalacaklar ve bir nevi yeni üretim olmadığı için mevcut konutların değerleri artacak?
    Söylemek istediğim şu mevcut stoklar bittiğinde maliyet artışından dolayı 10 tanede daire yapılsa parası olan ve bu işten gerçekten para kazanmak için iş yapan insanlar yapacağı için mecburen ciddi artış olacak. 2001 krizinin çıkışında evet yurt dışından sıcak para akışı oldu fakat şuanki mevcut durumda çok farklı değil bankalarda faizde insanların çok büyük paraları yatıyor faiz indirimi kademeli olarak devam eder ve dolar en azından yerinde sayarsa insanlar parasını faizden mecburen çıkaracak ve en azından kendi evim olsun deyip yine konuta yönelecektir.
  • 29-07-2019, 10:51:06
    #16
    Emlak haşat. 300 BİN TL olan evi 200 bin TL verecek kadar kötü bir piyasa var...
  • 29-07-2019, 10:59:00
    #17
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlak haşat. 300 BİN TL olan evi 200 bin TL verecek kadar kötü bir piyasa var...
    Ben neden düşüş görmüyorum bir ay önce 150 olan 2+ 1 ev şimdi olmuş 180-190 ve her geçen gün artıyor. Ben mi yanlışım acaba.
  • 29-07-2019, 13:03:47
    #18
    KReXLaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben neden düşüş görmüyorum bir ay önce 150 olan 2+ 1 ev şimdi olmuş 180-190 ve her geçen gün artıyor. Ben mi yanlışım acaba.
    Bizim burada Kayseri'de kendi evimin önüne (15 20 mt) 500 dairelik ev yapılacak ama bu yaz hareketlilik yok sıkıntıdaymış adamlar kaldı ki bir çok yerde sıkıntı var bizim burada..