• 01-12-2018, 04:22:10
    #1
    Selamlar bu hafta çok güzel bir gezi düzenledim kendime.



    Pazartesi Günü : Samsun - İstanbul seferi yaptım : 115.00 TL ( bileti önceden almanın farkı ) Tüm gün VE gece İstanbul Ortaköy civarı gezdim. Beşiktaş - Kadıköy - Kadıköy - Beşiktaş - Taksim Geceyi Ortaköy Caminin yanında geçirdim. Burası tam turistler için. Gecesi bir başka güzel gündüzü başka güzel. Hatta caminin hemen yanına şişman sarışın bir kız oturmuştu o esnada kocaman bir gemi geçiyordu ve dalga geldi buna çarptı görmeliydiniz kız komple ıslandı. çok güldüm ya. Ben youtuber olsam sadece ortaköy sakinlerini çeksem hit alırdım. Sonra deniz kenarında bankta oturan kırmızılı bir bayana bu geçen yıl Reina yapılan katliamı burada mı olduğunu sordum. Kız bana melül melül baktı sonra I dont no speak Turkish dedi bende onda tarzanca Are you Turkish Women okey dedim kız bana yine anlamsız baktı. Ama gerçekten Türke çok benziyordu sonra anladım ki burası İstanbuldu ve Turistler vardı ben Samsun sandım

    Salı Günü : Salı günü yine Ortaköy civarı dolaştıktan sonra Samsuna mı yoksa başka bir yere mi gideyim diye düşündüm ve google maps Antalya hiç gitmediğimi düşündüm. Sonra google girip İstanbul - Antalya uçak bileti buldum. 105 TL nakit ödedim. Şehir ulaşım sistemi kartım olmadı için halktan rica ettim. Zorlu Center gitmek için otobüse bindim. 2,75 ödedim gençlere. Zorlu center indim yanımda çift katlı otobüs durdu ve çocuk yaşasın oksijen oksijen diye bağırdını gördüm biz alışık değiliz Uçağım 22:50 Sabiha Gökçen kalkıp Antalya inecekti. Otobüs ile 12 saat bir yolculuk. Zorlu Ceneter giderken otobüs şöförü samsunlu çıktı bana E3 bin direkt gidersin dedi. Ben ETS Tur Zorlu Center bileti aldım ve E3 binmek için Yeşil Karsan minibüse bindim şöföre abi ben sabiha gökçen gidecem dedi. Amacım tüm gece ve sabah uyumadım için hava limanında uyumaktı. Sonra o yeşil minibüste Trabzonlu amca ile tanıştım maçkalıymış toprağız sonuçta. Amca beni İETT durağına getirdi. E3 binemedim hayatımın hatasını orada yaptım. Saat 16:30 otobüse bindim indiğimde saat 18:00 idi. Sultanbeyli baya bir yer gittim. Aslında Asya - Avrupa yakasını komple gezdim belediye otobüsü ile minibüs şöförünü dinlemeliydim bir buçuk saat belediye otobüsünde yolculuk yaptım yanımda bir abla oturuyordu ve çok konuşkandı etrafta oturan adamlara salça oluyordu lafı koyuyordu bayağı renkli ortamdı mesela istanbulda kadın yolcular erkeklerle aynı koltuğa oturuyorlar çok şaşırdım. Sonra bir saat uyumuşum otobüste. Kalktım sultanbeyliden devam etti. İstanbul çok ama çok büyükmüş. Sabiha Gökçen Girdim Sonra kemerlere kadar çıkarıp geçtik. Saat 18:00 idi ve 22:50 uçak kalkacaktı 4 saatim vardı. MCDONALTS oturdum fasfood yemediğim için su içtim. Suya 4,5 TL ödedim damla markaydı vay be dedim bir su 4,5 TL ha hamburger kesin araba parasınadır. içeride dolaştım tuvalete girdim. İstanbulda ki tuvaletlerde taharet musluğu yok ve eski taraz tuvalet yok. Yani büyük gelse ne yapacaktım. Bidahaki A101 sefer yanımda 5 Litrelik SU ALIP TUVALETE GİRECEM. Gerçekten alışık değiliz. sONRA uçağa bindim. AnadoluJet iki bayan ve ben ortada idim. İki güzel bayan içimden cennette olmalıyım. Gerçekten uçak yolcuları kaliteli insanlar oluyorlar. Uçak sert bir kalkıştan sonra havada biraz sarsıldı.Sonra uçak indi. Baktım Antalya daha sakin.

    Çarşamba Günü : Salıyı Çarşamba bağlayan gece. Antalya indim. öNCE tramvay baktım sefer bitmişti. Sonra Havaş 12 TL ödeyip Kepezde indim 50 TL bir otelde konakladım. Sabah kalktım duş aldım ve otobüse bindim. Murat Paşa denilen yere gittim ( yanlışta olabilir ) Otobüste Antalyalı bir bilgisayar mühendisi ile sohbet ettim r10 tartıştık bana Türkiyede sadece kendisinde olan bilgisayarı gösterdi HP laptop aynı CASPER oyun bilgisayarına benziyordu ama değilmiş. Sonra kale tarafını gezdim. Gerçekten çok güzel yerler vardı. Antalya çok güzel ve hoşuma gitti. Üstelik 24 derece idi şaka gibi. İstanbuldan daha fazla yabancı turist vardı. İstanbulda sağıma baksam Iraklı soluma baksam suriyeli çarpıyordu. Dubai çalışıyoruz deselerde mültecilerdi. Tek tük Avrupalı ve çekik gözlü gördüm. Oysa 2016 motosiklet ile geldiğimde iğne atsanız yabancı turistten geçilmiyordu 2 yılda şehir bayağı turist kaybetmiş bu güzelim şehri araplar bel bağlaması kötü olmuş her yerde arap akını patlaması var resmen hahahaha





    Çarşamba akşamı 115 TL Ankara uçak buldum yanımda Kırıgız bir güzel oturuyordu. Kadın harbi güzeldi. Mini eteği ile hava limanında görünce bayağı etkilenmiştim. Tanrım beni seviyor yan yana uçağa binmeye nasip etti. valizine yardım ettim. Nerelisin dedim. Kırgızistanlıyım dedi. Kırgız kızları bu kadar güzel mi dedim güldü. Ama çok güzeldi aşık oldum resmen. Uçak yolculu harbi sardı beni yav. ve sonrasında 70 TL Metro turizm para ödedim ve Samsuna sabaha karşı geldim.

    Odessa : Ukrayna çipli kimliğimiz ile seyahat edebiliyormuşuz. Bunuda bir Ukraynalı bayandan öğrendim hava limanında. Peki arkadaşlar Odessa deniz kenarı oldu için tercih ettim. Kiev daha soğuktur. Odessa gidince hava limanından şehir merkezine nasıl giderim sizce. En büyük sorun bu. Anladığım kadarıyla toplu taşıma sistemi daha uygun. Taksi malum çok pahallı oluyor. Şehrin merkezini gezmek selfi çubuğumla resim çekmek o kadar. Sonra sabaha karşı belki geri dönerim. Gidiş dönüş 500 TL uçak bileti buldum.
  • 01-12-2018, 04:27:11
    #2
    Ukranın Kharkiv şehrine gittiğim istediğin bilgiyi veremem ama Ukrayna adına bir kaç bilgi vermek istiyorum.

    * Havalimanından inince yanaşan taksiciler, türklere asla güvenme.
    * Polise güvenme.
    *YandexTaxi indirip istediğin konumu girip ucuza seyehat edebilirsin.
    *Havalimanında etrafa bak Vodafone hattı var 5-6 TLye aylık 10 GB civarı internet vardı.Konuşma vs bir sürü özellik ucuz.
    *Para bozma işini kalabalık yerlerde yap, havalimanındaki uygun oluyor genelde ben öyle yapmıştım.

    Bunları neden anlattım, daha havalimanında iner inmez 2-3 Taksici istediğiniz yere götürelim tarzı cümleler söylüyorlar.Sim kart almak istediğimizi söylediğimzide arabayla atlayın götüreyim diyor fakat Sim kart satan stand arkamızdaymış.Polise sorduğumuzda da taksici sizi götürücek diyor
    50 dolar diyen taksici, yandextaxi 10 liraya götürüyor dediğimizde küfür edip gülerek gitti
  • 01-12-2018, 04:29:37
    #3
    Hocam bu havaş hava bus otobüsleri gibi otobüs yok değil mi şehir merkezine?
  • 01-12-2018, 04:32:40
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ukrayna'da taksi şoförleri aynı bizimkiler gibidir. O yüzden Ukrayna'da da UBER kullanılabilir. Zaten dil de bilmiyorlar. Gideceğiniz noktayı seçtiğiniz için hiçbir şey demeden götürüyorlar. Bu arada kimlikle giriş yaparken bir form veriyorlar onu dolduruyorsunuz. Bir kaç arkadaşımı odaya çekip üzerlerinde ne kadar para olduğuna bakıp kamera karşısında saymalarını istemişler. Cebinizde onları tatmin edecek kadar para yoksa biraz şansa kalıyor. Çünkü adamlar ne kadar para harcayacağınıza bakıyor. Sonuçta turist olarak gidiyorsunuz. Ayrıca nerede konaklayacağınızı sorup onun için de belge isteyebiliyorlar. Bu benim başıma geldi. Rezervasyon çıktısını göstermiştim.
  • 01-12-2018, 04:35:04
    #5
    rafet55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu havaş hava bus otobüsleri gibi otobüs yok değil mi şehir merkezine?
    Hocam kesinlikle YandexTaxi kullanmanı öneriyorum.Biz gece 2-3 gibi indiğimiz için havalimanında otobüs yoktu.Mutlaka vardır ama ingilizce bilen kişi sayısı çok az anlaşamıyorsun zaten.O yüzden YandexTaxi kolay oluyor, GPS ile şoför ingilizce bilmese bile konumu bilip gidiyor.
  • 01-12-2018, 04:46:27
    #6
    Boggie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ukrayna'da taksi şoförleri aynı bizimkiler gibidir. O yüzden Ukrayna'da da UBER kullanılabilir. Zaten dil de bilmiyorlar. Gideceğiniz noktayı seçtiğiniz için hiçbir şey demeden götürüyorlar. Bu arada kimlikle giriş yaparken bir form veriyorlar onu dolduruyorsunuz. Bir kaç arkadaşımı odaya çekip üzerlerinde ne kadar para olduğuna bakıp kamera karşısında saymalarını istemişler. Cebinizde onları tatmin edecek kadar para yoksa biraz şansa kalıyor. Çünkü adamlar ne kadar para harcayacağınıza bakıyor. Sonuçta turist olarak gidiyorsunuz. Ayrıca nerede konaklayacağınızı sorup onun için de belge isteyebiliyorlar. Bu benim başıma geldi. Rezervasyon çıktısını göstermiştim.
    Sağolasım hocam bilgiler için. Ben şimdi dönüş biletini göstersem yeterli olur sanırsam. Mesela atıyorum bu gün sabah 05:00 uçağıyla gidip, yine 22:00 uçağı ile dönebilirim. Fazla para ile gitmeyi düşünmüyorum. Belki içmek için Setur viski rakı almak için nakit oda 200 TL falan. Toplu taşıma sistemi için akpil falan o tarz illa vardır. Ne dersin hocam. Benimkisi günlerce kalmak için değil. Maksat ülke değiştirmek.



    emretanerc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kesinlikle YandexTaxi kullanmanı öneriyorum.Biz gece 2-3 gibi indiğimiz için havalimanında otobüs yoktu.Mutlaka vardır ama ingilizce bilen kişi sayısı çok az anlaşamıyorsun zaten.O yüzden YandexTaxi kolay oluyor, GPS ile şoför ingilizce bilmese bile konumu bilip gidiyor.
    Yorumun için sağol hocam. İllaki toplu taşıma sistemleri vardır.
  • 01-12-2018, 05:02:02
    #7
    kaza kurşununa gitmeyin
  • 01-12-2018, 05:10:19
    #8
    rafet55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sağolasım hocam bilgiler için. Ben şimdi dönüş biletini göstersem yeterli olur sanırsam. Mesela atıyorum bu gün sabah 05:00 uçağıyla gidip, yine 22:00 uçağı ile dönebilirim. Fazla para ile gitmeyi düşünmüyorum. Belki içmek için Setur viski rakı almak için nakit oda 200 TL falan. Toplu taşıma sistemi için akpil falan o tarz illa vardır. Ne dersin hocam. Benimkisi günlerce kalmak için değil. Maksat ülke değiştirmek.
    Tabi ki toplu taşıma var ama insanlarla anlaşmak sorun. Kimse İngilizce bilmiyor. Yanınıza Grivna ya da dolar almanızı öneririm. Bizim para onlara bir şey ifade etmiyor. Ola ki bir ihtimal üzerinizdeki parayı sordular en azından hazırlıklı gitmiş olduğunuzu anlarlar. Bir de dış görünüşe önem veriyorlar. Bir kere esmer ve sakallı herkesi bir tarafa çekiyorlar. Dönüş biletinin onlar için ne kadar inandırıcı olacağını bilemiyorum. Günübirlik gidip dönmedim ama 4-5 defa gidişimde anladığım çok dikkat ediyorlar. Yani bir şekilde ikna olmaları lazım. Mesela cebinizde 200 TL ve günübirlik gidiyorsanız biraz soru sorabilirler. Bu arada bugün de bir haber çıktı. 15-60 arası erkek Rus vatandaşlarının Ukrayna'ya girişi yasaklanmış. Bu bile aslında giriş çıkışlara ne kadar önem verdiklerini gösteriyor.
  • 01-12-2018, 05:17:26
    #9
    Kurumsal PLUS
    hiç eğlenceli değilsin