• 07-02-2018, 07:01:45
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Bugün ayın 22'si cebimde kira fatura vs herşeyi hallettim 2794 TL param var.
    Normalde geçen aylarda kredi kartına yüklenmeye başlamıştım tamda bu tarihlerde..

    Neler yaptım?

    Öncelikle birçok arkadaşın tavsiyesi olan gider gelir uygulaması yükledim.(ios için ExpenseManager)
    300 TL'e mutfak alışverişi yaptım.
    Dışarda çok az yemek yiyorum artık. (7 günde sadece 45 tllik yemek yemişim..)
    Araçta gaza çok basmıyorum normalde 300 kmde 180 tl tüp alırdım şuan 380 kmde 180 tl yetiyor.. (Günlük 60 km git gel.)
    Kredi kartının son 1000 tl ödemesi kaldı, onuda halledip kapattırıyorum şuana kadar hiç kullanmadım.
    Evden dışarı çok çıkmadım.
    Olabildiğince sigarayı azaltıyorum, bu hızla gidersem bırakacağım Allah izin verirse.. (2 günde 1 paket ortalama..)

    Gelişmeleri yazacağım, hepinize sonsuz teşekkürler.
    ------
    HERKESE TEK TEK TEŞEKKÜR EDERİM. Onlarca kişi tavsiye vermiş eleştirmiş, hepsine çok memnun oldum.
    Birçok arkadaşın tavsiyesi ile bu ay itibariyle şunları uygulayacağım;
    -Evden çıkmıyorum.
    -Dışarıda yemek hiçbir şartla yemiyorum.
    -Kredi kartımı iptal ettireceğim borcunu ödeyip.
    -Harcadıklarımı kenara yazacağım.
    -Paramı geri çektiğim BES mantıklı bir fikir.
    -Kumbara yapıp haftalık 200 tl atacağım.
    Hayırlısı ile haftalık gelişmelerde yazarım.
    ----
    Arkadaşlar günaydın.. Herşeyi kalem kalem yazacağım, nereye harcıyorum bilmiyorum. Bir fikir verin lütfen yaş oldu 30 bilmem kaç bir dikili ağacım olmadı resmen.
    5300 TL net maaş alıyorum,
    Ankara'da yaşıyorum,
    Kiram 1150 TL
    Isıtma su elektrik vs aylık 300 'de onlar geliyor.
    500-750 TL arası da yemek masrafım oluyor.
    İnternet telefon faturası 150 tl.


    Hadi oldu aracımda bi sorun çıktı 500 de ona harcasam her ay(?) uçuk bir şey oldu ama olduğunu var sayıyorum.2850 TL.
    500'de sigara aldım diyelim, oldu 3350 TL.
    500 tl de taksit desem 3850 tl.

    Gerisini nereye gidiyor nereye harcıyorum vallahi bilmiyorum ve 2 yılda alabildiğim en büyük şey 40 milyarlık bir arabaydı birikimimle beraber.
    Ne yapıp para biriktirebilirim? Tavsiyeniz nedir? Var mı gerçekten bugüne kadar para biriktirebildim diyen?
  • 07-02-2018, 07:06:10
    #2
    https://eksisozluk.com/para-biriktir...yeler--4443796

    Şuna bir göz atın derim
  • 07-02-2018, 07:08:34
    #3
    Üyeliği durduruldu
    InterWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeş sağ ol okuyorum şimdi. Çıldırmak üzereyim düşündükçe, düğün olacak desem 5 kuruş yok, asgari ücretli kardeşler nasıl geçinir bu devirde vallahi billahi imreniyorum.
    İLK YAPACAĞIM:

    İkinci adım:


    Başlıyorum 15'inden sonra. Forumda takılırım vakit geçiririm falan bakalım artık hayırlısı..
  • 07-02-2018, 07:13:44
    #4
    Harcamalarınızı ezbere yazıyor gibisiniz hocam.Sizinle aynı yaşdayız.Bende evlenmeden önce neyi nereye harcadığımı bilmezdim.Ay sonu elimde para kalmazdı.Şimdi harcamalarımı not defterime yazıyorum.Her ay geçen ay ki harcamama bakıp yeni ay için bütçemi ayarlıyorum.Bu şekilde bütçemi kontrol altında tutabiliyorum.Gereksiz harcama yapmıyorum.Dışarıdan nadir yemek yiyorum çok acıkırsam simit alıyorum.Özellikle bu avm'ler yüzünden insanımız dışarda yemek kültürüne alışıyor.Fark etmiyorsunuz fakat avm de yiteceğiniz 30 liralık yemek yerine evinize yarım kilo et alıp 1 domates 2 biber 1 ekmek alıp eve gidip kavurma yapsanız daha çok doyarsınız.Keza giyim için de geçerli bir eşyam eskimeden yenisini almamaya başladım.Kampanyalar insanların cebini boşaltıyor resmen.Eskiden kendime sormazdım bu giyeceğe ihtiyacım var mi ki alıyorum diye.Kampanya varmış alayım diyordum.Şimdi soruyorum.Sizde bunları denerseniz birikim yapabilirsiniz bence.

    NOT : Ayrıca evlilik bambaşka bir şey.Aile babası olunca tasarruf nedir daha iyi anlayabiliyorsunuz.
  • 07-02-2018, 07:19:13
    #5
    Hocam en kısa zamanda bir bireysel emeklilik yaptırın. Kredi kartından otomatik ödeme talimati verin ve paranız otomatik birikmeye başlasın. Bende para biriktiremiyorum her zaman eve gelen paradan daha fazla gider oluyor, bu durum karşısında 2 çocuğumda doğduktan sonra onlar adına bireysel emeklilik yaptırdım ve aylık 200'er TL birikiyor. Büyük çocuk için 5 yılı geçti bile yatırım. Hem para sadece durmuyor o da değer kazanıyor, devlet katkısı da var bir süre çekmezsen.
    Daha iyi para biriktirme yöntemi göremedim henüz.
  • 07-02-2018, 07:20:49
    #6
    hangi meslegi yapiyorsunuz hocam 5 lik
  • 07-02-2018, 07:29:49
    #7
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam en kısa zamanda bir bireysel emeklilik yaptırın. Kredi kartından otomatik ödeme talimati verin ve paranız otomatik birikmeye başlasın. Bende para biriktiremiyorum her zaman eve gelen paradan daha fazla gider oluyor, bu durum karşısında 2 çocuğumda doğduktan sonra onlar adına bireysel emeklilik yaptırdım ve aylık 200'er TL birikiyor. Büyük çocuk için 5 yılı geçti bile yatırım. Hem para sadece durmuyor o da değer kazanıyor, devlet katkısı da var bir süre çekmezsen.
    Daha iyi para biriktirme yöntemi göremedim henüz.

    Çok doğru bir yatırım şu anda hiç bir yatırım %25 kazandırmaz direkt olarak ( Devlet katısı sebebiyle )
    Ayrıca,
    bende iş yerimde şöyle bir birikim yapıyorum bir kumbaram var her gün cebimdeki 1 TL leri kumbaraya atıyorum.Kumbara dolunca gram altına dönüştürüyorum.
  • 07-02-2018, 07:32:16
    #8
    Üyeliği durduruldu
    ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Harcamalarınızı ezbere yazıyor gibisiniz hocam.Sizinle aynı yaşdayız.Bende evlenmeden önce neyi nereye harcadığımı bilmezdim.Ay sonu elimde para kalmazdı.Şimdi harcamalarımı not defterime yazıyorum.Her ay geçen ay ki harcamama bakıp yeni ay için bütçemi ayarlıyorum.Bu şekilde bütçemi kontrol altında tutabiliyorum.Gereksiz harcama yapmıyorum.Dışarıdan nadir yemek yiyorum çok acıkırsam simit alıyorum.Özellikle bu avm'ler yüzünden insanımız dışarda yemek kültürüne alışıyor.Fark etmiyorsunuz fakat avm de yiteceğiniz 30 liralık yemek yerine evinize yarım kilo et alıp 1 domates 2 biber 1 ekmek alıp eve gidip kavurma yapsanız daha çok doyarsınız.Keza giyim için de geçerli bir eşyam eskimeden yenisini almamaya başladım.Kampanyalar insanların cebini boşaltıyor resmen.Eskiden kendime sormazdım bu giyeceğe ihtiyacım var mi ki alıyorum diye.Kampanya varmış alayım diyordum.Şimdi soruyorum.Sizde bunları denerseniz birikim yapabilirsiniz bence.

    NOT : Ayrıca evlilik bambaşka bir şey.Aile babası olunca tasarruf nedir daha iyi anlayabiliyorsunuz.
    Evlenecek para yoktur

    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam en kısa zamanda bir bireysel emeklilik yaptırın. Kredi kartından otomatik ödeme talimati verin ve paranız otomatik birikmeye başlasın. Bende para biriktiremiyorum her zaman eve gelen paradan daha fazla gider oluyor, bu durum karşısında 2 çocuğumda doğduktan sonra onlar adına bireysel emeklilik yaptırdım ve aylık 200'er TL birikiyor. Büyük çocuk için 5 yılı geçti bile yatırım. Hem para sadece durmuyor o da değer kazanıyor, devlet katkısı da var bir süre çekmezsen.
    Daha iyi para biriktirme yöntemi göremedim henüz.
    BES'i aslında yaptırmıştım durdurtturdum

    batmanefsanesi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hangi meslegi yapiyorsunuz hocam 5 lik
    Kardeş bir devlet kurumu. Detay belirtemem maalesef :/

    SyhByz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok doğru bir yatırım şu anda hiç bir yatırım %25 kazandırmaz direkt olarak ( Devlet katısı sebebiyle )
    Ayrıca,
    bende iş yerimde şöyle bir birikim yapıyorum bir kumbaram var her gün cebimdeki 1 TL leri kumbaraya atıyorum.Kumbara dolunca gram altına dönüştürüyorum.
    Kumbara fikri mantıklı geliyor haftalık 200 tl atsam açamayacağım bir kumbaraya diye düşünüyorum.
  • 07-02-2018, 07:34:05
    #9
    SyhByz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok doğru bir yatırım şu anda hiç bir yatırım %25 kazandırmaz direkt olarak ( Devlet katısı sebebiyle )
    Ayrıca,
    bende iş yerimde şöyle bir birikim yapıyorum bir kumbaram var her gün cebimdeki 1 TL leri kumbaraya atıyorum.Kumbara dolunca gram altına dönüştürüyorum.
    Hocam sadece %25 değil birde O %25lik kısmında kar ettiği pay var. Herkes kendi fonlamasını yapabiliyor. Bence para biriktirmek isteyen herkes yaptırmalı. 1 TL olayını bende denedim ama bir şey lazım oldumu oradan alıyoruz hemen olmuyor.
    Ben tabi çocuklarım 18 yaşına geldiğinde bir birikimleri olsun amacıyla yaptım ve bu nedenle bir form dolduruluyor o kağıt sayesinde ben ölsem bile çocuk 18 e gelene kadar hanım bile o parayı elleyemeyecek.