Normalde geçen aylarda kredi kartına yüklenmeye başlamıştım tamda bu tarihlerde..
Neler yaptım?
Öncelikle birçok arkadaşın tavsiyesi olan gider gelir uygulaması yükledim.(ios için ExpenseManager)
300 TL'e mutfak alışverişi yaptım.

Dışarda çok az yemek yiyorum artık. (7 günde sadece 45 tllik yemek yemişim..)
Araçta gaza çok basmıyorum normalde 300 kmde 180 tl tüp alırdım şuan 380 kmde 180 tl yetiyor.. (Günlük 60 km git gel.)

Kredi kartının son 1000 tl ödemesi kaldı, onuda halledip kapattırıyorum şuana kadar hiç kullanmadım.
Evden dışarı çok çıkmadım.
Olabildiğince sigarayı azaltıyorum, bu hızla gidersem bırakacağım Allah izin verirse.. (2 günde 1 paket ortalama..)
Gelişmeleri yazacağım, hepinize sonsuz teşekkürler.
------
HERKESE TEK TEK TEŞEKKÜR EDERİM. Onlarca kişi tavsiye vermiş eleştirmiş, hepsine çok memnun oldum.
Birçok arkadaşın tavsiyesi ile bu ay itibariyle şunları uygulayacağım;
-Evden çıkmıyorum.
-Dışarıda yemek hiçbir şartla yemiyorum.
-Kredi kartımı iptal ettireceğim borcunu ödeyip.
-Harcadıklarımı kenara yazacağım.
-Paramı geri çektiğim BES mantıklı bir fikir.
-Kumbara yapıp haftalık 200 tl atacağım.
Hayırlısı ile haftalık gelişmelerde yazarım.
----
Arkadaşlar günaydın.. Herşeyi kalem kalem yazacağım, nereye harcıyorum bilmiyorum. Bir fikir verin lütfen yaş oldu 30 bilmem kaç bir dikili ağacım olmadı resmen.
5300 TL net maaş alıyorum,
Ankara'da yaşıyorum,
Kiram 1150 TL
Isıtma su elektrik vs aylık 300 'de onlar geliyor.
500-750 TL arası da yemek masrafım oluyor.
İnternet telefon faturası 150 tl.
Hadi oldu aracımda bi sorun çıktı 500 de ona harcasam her ay(?) uçuk bir şey oldu ama olduğunu var sayıyorum.2850 TL.
500'de sigara aldım diyelim, oldu 3350 TL.
500 tl de taksit desem 3850 tl.
Gerisini nereye gidiyor nereye harcıyorum vallahi bilmiyorum ve 2 yılda alabildiğim en büyük şey 40 milyarlık bir arabaydı birikimimle beraber.
Ne yapıp para biriktirebilirim? Tavsiyeniz nedir? Var mı gerçekten bugüne kadar para biriktirebildim diyen?


