• 07-02-2018, 07:37:05
    #10
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sadece %25 değil birde O %25lik kısmında kar ettiği pay var. Herkes kendi fonlamasını yapabiliyor. Bence para biriktirmek isteyen herkes yaptırmalı. 1 TL olayını bende denedim ama bir şey lazım oldumu oradan alıyoruz hemen olmuyor.
    Ben tabi çocuklarım 18 yaşına geldiğinde bir birikimleri olsun amacıyla yaptım ve bu nedenle bir form dolduruluyor o kağıt sayesinde ben ölsem bile çocuk 18 e gelene kadar hanım bile o parayı elleyemeyecek.

    Kendin fonlama yapabiliyorsun ama hiç anlamadığım için kendi haline bıraktım.
    4 senedir birikiyor.
  • 07-02-2018, 07:38:24
    #11
    Ne kadar kazanırsan o kadar harcarsın uçak havada gider araba karada vapur denizde
  • 07-02-2018, 07:39:35
    #12
    SyhByz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendin fonlama yapabiliyorsun ama hiç anlamadığım için kendi haline bıraktım.
    4 senedir birikiyor.
    Hocam en sağlıklı birikim, hiç yoksa senelik %10-20 arasında kar eder yinede.
    Kendimi BES satıcısı gibi hissettim, şubeye mi geçsem
  • 07-02-2018, 07:41:14
    #13
    Borca sok kendini. 3.850 giderin varmış.
    Bunu 3.300'e düşür.
    5.300 maaşın.
    2.000 lira borca sok kendini her ay, arabayı sat ev al ev kredisi öde mesela ? bu en akıllıca yatırım olacaktır.
    2.000 kredi ödersen, 1.150 ev kiran elinde kalır.
    3.300 olan giderin 1.150 geri gelir.
    2.150 olur.
    1.150'yide her ay kendin tutamıyorsan annene yolla.
  • 07-02-2018, 07:43:23
    #14
    Bir başka öneri altın hesabı açıp kredi kartına bağlayabilirsin.Her ay otomatik olarak tutar ya da gram kadar kesinti yapar kartından
  • 07-02-2018, 07:50:06
    #15
    Üyeliği durduruldu
    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar kazanırsan o kadar harcarsın uçak havada gider araba karada vapur denizde
    Reis bu fikirle gidiyorum ama böyle gidersem 5 yıl içinde kendimle evlenmenin bilimsel formüllerini araştırmaya başlayacağım.
  • 07-02-2018, 08:00:50
    #16
    Hem aşağı yukarı aynı yaşlarda sayılırız,
    Sana tavsiyem bilgisayarına ya da telefonuna bütçe uygulaması indir ve harcadıklarını kalem kalem not et.
    Lüzumsuz harcamalarını kes, bir şeyi almadan gerçekten ihtiyacım mı diye düşün.
    Bir de kesinlikle BES yaptır kendine. (Şu akarken doldurmak lazim)

    Son olarak kredi kartı kullanma varsa kapat.
    Bak nasıl artıyor, birikiyor.
  • 07-02-2018, 08:14:01
    #17
    Excel. Mutlaka bir excel veya uygulama uzerinden kaydederek ilerle. Onumuzdeki 5 ayin planini her zaman yaparak ilerlerim. Yazin cikacagim tatilin benzin parasi bile yazili haziran ayinda. Ona gore onumu goruyorum. 300 tl falan demiyorum. 300 ise bir sekilde 300 harciyorum plandan sasmamak icin. Bu sekilde ciddi birikim yaptim 6 senede.
  • 07-02-2018, 09:01:18
    #18
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam işin garanti ise sat arabayı bitane krediyle ev al hem kiradan kurtul hemde birikim yapmış ol