Harcamalarınızı ezbere yazıyor gibisiniz hocam.Sizinle aynı yaşdayız.Bende evlenmeden önce neyi nereye harcadığımı bilmezdim.Ay sonu elimde para kalmazdı.Şimdi harcamalarımı not defterime yazıyorum.Her ay geçen ay ki harcamama bakıp yeni ay için bütçemi ayarlıyorum.Bu şekilde bütçemi kontrol altında tutabiliyorum.Gereksiz harcama yapmıyorum.Dışarıdan nadir yemek yiyorum çok acıkırsam simit alıyorum.Özellikle bu avm'ler yüzünden insanımız dışarda yemek kültürüne alışıyor.Fark etmiyorsunuz fakat avm de yiteceğiniz 30 liralık yemek yerine evinize yarım kilo et alıp 1 domates 2 biber 1 ekmek alıp eve gidip kavurma yapsanız daha çok doyarsınız.Keza giyim için de geçerli bir eşyam eskimeden yenisini almamaya başladım.Kampanyalar insanların cebini boşaltıyor resmen.Eskiden kendime sormazdım bu giyeceğe ihtiyacım var mi ki alıyorum diye.Kampanya varmış alayım diyordum.Şimdi soruyorum.Sizde bunları denerseniz birikim yapabilirsiniz bence.

NOT : Ayrıca evlilik bambaşka bir şey.Aile babası olunca tasarruf nedir daha iyi anlayabiliyorsunuz.