Üniversitede Ortalama ve DGS
14
●1.131
- 30-06-2016, 17:44:44Kesinlikle çok etkisi var ben geçen sene kazandım dgs yi şuan muğla sıtkı koçman üniversitesinde bilgisayar mühendisliği okuyorum. İngilizce hazırlık okudum ve 1. sınıfa geçtim. Merak ettiğin sorular varsa hepsini bana sorabilirsin.
- 30-06-2016, 19:09:56@PPuNisHeRR; yorumunuz için teşekkür ederim. 1. sınıfı 3.5 ortalamayla tamamladım. Celal Bayar Üniversitesi'nin Akhisar Meslek Yüksekokulu'nda Bilgisayar Programcılığı okuyorum. Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi'nde bulunan Yazılım Mühendisliği bölümüne geçmek istiyorum. Geçme imkanım var mı? Okulun sayfasına baktığımda DGS ile alakalı uyum ders listesini olmadığını yazmışlar. Okula e-posta göndermiştim. Geri dönüş alamadım. Okuldaki hocalardan birkaçına da e-posta gönderdim. Hâlen geri dönüş yapan olmadı. Kafam çok karışık.
- 30-06-2016, 19:31:23İlk olarak geçen sene yanı benim girdiğim sene celal bayar örgün öğretim 297-340
ikinci öğretim ise 287-307 puandan almış. 3,5 Ortalama çok iyi bir ortalama. Sınava diğer arkadaşlarına göre 2-3 puan önde başlayacaksın. Ders uyumluluğu konusuna gelince artık çoğu üniversite 1. sınıftan başlatıyor. Üzülerek söylemek istiyorumki bir 4 sene daha okuyacaksın. Eğer benim gibi full ingilizce olan bir yer yazarsan hazırlıkla beraber 5 sene okuyacaksın. Kesinlikle ingilizce olan bir yer yazmanı önermiyorum. İngilizce hazırlık tüm üniversitelerde çok zordur. Gerçekten çok zorlandım. Sınıfda 27 kişiydik sadece 5 kişi geçebildi hazırlığı. + Eğer geçemezsen hazırlığı bir sonraki sene derslere alınmıyorsun. Sadece 2 adet muafiyet sınavı var eğer onlardanda kalırsan 2. senenin sonunda seni başka bir üniversiteye(Bulunduğun bölümün türkçesine) gönderiyorlar. Artık şansına erzurummu çıkar hatay mı çıkar diyarbakır mı çıkar bilemem.Eğer bir yer çıkmazsa komple açıkta kalıyorsun yani üniversiteyle ilişiğin kesiliyor.İngilizce hazırlık o derece zor yani bizim sınıfda lys den 360-370 adamlar vardı hepsi kaldı hazırlıktan
Tam bir baş belası yani o nedenle kesinlikle yazma !
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 19:31:23 -->-> Daha önceki mesaj 19:26:58 --
@saintx birinci sınıftan başlaman daha iyi olur. Biliyorum yaşa takılcan benim gibi 2 sene kaybım oluyor dicen ama mühendislik fakültesine yerleşmiş çoğu öğrenci sınava 1,2 sene daha hazırlanarak gelen öğrencilerden oluşuor yani yaş farkı en fazla 1 yaş olur. Eğer özel bir üniversiteye gidersen büyük ihtimal 2. sınıf 2. döneminden başlatırlar ama alttan üstten ders verirler. Hiç birinide geçemezsin okul +1 sene daha uzar. En kötüsü 2. sınıftan başladığın için ortamın olmaz herkes kurmuştur ortamını.Sen ise koca 3 seneyi tek başına ot gibi okuyarak geçirirsin. Şuanda okuyan bir arkadaşımın tecrübesiyle yazdım - 30-06-2016, 19:31:401. öğretime geçme olmayabilir ama 1. öğretim harcı ödersin.saintx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bunun için %10'luk dilime girmen gerekiyor.
Okul ortalaması seni rakiplerinden 1 adım öne geçirir.
Okuldaki hocalara mail atma boşuna, çoğu takmıyor. Hele fakültedeki hocalar hiç de iki yıllıktaki gibi değil. Çoğu şeyine bile takmıyor.
Kendi ders içeriklerin ile geçmek istediğin okuldaki ders içeriklerini karşılaştır.
Ders adı, dersin tanımı ve dersin kredisi uyumlu olması lazım intibak için.
Okuldaki intibak komisyonundaki görevlileri bulursan onlar sana yardımcı olur. - 30-06-2016, 19:34:44intibak senesi kalktıSeoSarp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-06-2016, 22:22:12İntibak senesi kalktı ancak bazı üniversiteler ilk seneye intibak deyip sonraki sene ikiden üçten devam ettiriyor. Bazısı birden başlatıyor bazısı da yine doğrudan iki üç diyor.PPuNisHeRR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca derslerin muafiyetine intibak deniyor.
Harç döneminde indirim çıkmazsa öğrenci işlerine sorun, bazı okullar yatırdıktan sonra geri ödeme yapıyor. İki yıllığı bırakmamanı tavsiye ediyorum. Hem DGS'ye gir hem de YGS'ye ikisi de aynı. Dediğim gibi dersleri kendin karşılaştırıp fikir yürütebilirsin ama en doğrusu okuldaki intibak komisyonunu bul.saintx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tam bir baş belası yani o nedenle kesinlikle yazma !