İlk olarak geçen sene yanı benim girdiğim sene celal bayar örgün öğretim 297-340
ikinci öğretim ise 287-307 puandan almış. 3,5 Ortalama çok iyi bir ortalama. Sınava diğer arkadaşlarına göre 2-3 puan önde başlayacaksın. Ders uyumluluğu konusuna gelince artık çoğu üniversite 1. sınıftan başlatıyor. Üzülerek söylemek istiyorumki bir 4 sene daha okuyacaksın. Eğer benim gibi full ingilizce olan bir yer yazarsan hazırlıkla beraber 5 sene okuyacaksın. Kesinlikle ingilizce olan bir yer yazmanı önermiyorum. İngilizce hazırlık tüm üniversitelerde çok zordur. Gerçekten çok zorlandım. Sınıfda 27 kişiydik sadece 5 kişi geçebildi hazırlığı. + Eğer geçemezsen hazırlığı bir sonraki sene derslere alınmıyorsun. Sadece 2 adet muafiyet sınavı var eğer onlardanda kalırsan 2. senenin sonunda seni başka bir üniversiteye(Bulunduğun bölümün türkçesine) gönderiyorlar. Artık şansına erzurummu çıkar hatay mı çıkar diyarbakır mı çıkar bilemem.Eğer bir yer çıkmazsa komple açıkta kalıyorsun yani üniversiteyle ilişiğin kesiliyor.İngilizce hazırlık o derece zor yani bizim sınıfda lys den 360-370 adamlar vardı hepsi kaldı hazırlıktan

Tam bir baş belası yani o nedenle kesinlikle yazma !
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 19:31:23 -->-> Daha önceki mesaj 19:26:58 --
@saintx birinci sınıftan başlaman daha iyi olur. Biliyorum yaşa takılcan benim gibi 2 sene kaybım oluyor dicen ama mühendislik fakültesine yerleşmiş çoğu öğrenci sınava 1,2 sene daha hazırlanarak gelen öğrencilerden oluşuor yani yaş farkı en fazla 1 yaş olur. Eğer özel bir üniversiteye gidersen büyük ihtimal 2. sınıf 2. döneminden başlatırlar ama alttan üstten ders verirler. Hiç birinide geçemezsin okul +1 sene daha uzar. En kötüsü 2. sınıftan başladığın için ortamın olmaz herkes kurmuştur ortamını.Sen ise koca 3 seneyi tek başına ot gibi okuyarak geçirirsin. Şuanda okuyan bir arkadaşımın tecrübesiyle yazdım