• 17-02-2016, 01:22:13
    #19
    celp dönemlerinde rapor alıp gitmeyen var diye hatırlıyorum
  • 17-02-2016, 01:24:53
    #20
    Developer
    tezsiz yüksek lisans yapabilirsiniz ales şart değil
  • 17-02-2016, 01:43:55
    #21
    mutluolmakicin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Jandarma ve Jandarma Komando lar 65 gün yapıyor.
    Ben baka olduğum için 85 gün yaptım, acemi birliğim hiç bitmicek sanmıştım
    myo mezunuyum mecbur 11 ay yapıcam normalde bir ülkede her bireyin askeri eğitim görmesi şart özellikle Türkiye gibi bir ülkede.
    kısa dönem uzun dönem fark etmeksizin askerliğin 6 aya düşmesi gerekli ve bu 6 aylık sürede en az 2 ay sağlam eğitim geri kalan zamanda ise personel ihtiyacı olan işler ile ilgilenilsin bence böyle uygun zira birde bunun devlete getirdiği ekonomik yük var(yeme içme maaş vs.)
    fakat özellikle suriye ve ırak düzelmeden askerlik kısalmaz kolay kolay askerliğin kısalmasını bekleyenlerede Allah sabır versin daha çok beklerler
  • 17-02-2016, 01:49:37
    #22
    CodeS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    myo mezunuyum mecbur 11 ay yapıcam normalde bir ülkede her bireyin askeri eğitim görmesi şart özellikle Türkiye gibi bir ülkede.
    kısa dönem uzun dönem fark etmeksizin askerliğin 6 aya düşmesi gerekli ve bu 6 aylık sürede en az 2 ay sağlam eğitim geri kalan zamanda ise personel ihtiyacı olan işler ile ilgilenilsin bence böyle uygun zira birde bunun devlete getirdiği ekonomik yük var(yeme içme maaş vs.)
    fakat özellikle suriye ve ırak düzelmeden askerlik kısalmaz kolay kolay askerliğin kısalmasını bekleyenlerede Allah sabır versin daha çok beklerler
    Kolay kolay kısalmaz.
    Ordu da yeteri kadar rütbeli personel yok.
    Şu an rütbeli olan çoğu personeller (Uzmanlardan bahsediyorum) 5-10 sene dayanıyım sonra mesleği bırakırım peşinde.
    Sağlam maaş, hiç bir gideri yok hiç birisinin.
    Mesleği bırakınca, devlet memur olma şansı da tanıyor
  • 17-02-2016, 11:11:29
    #23
    Davay davay 🌹
    brown adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tezsiz yüksek lisans yapabilirsiniz ales şart değil
    Şuanda başvuru alan üniversite bulsam 3.000 TL 'ye kadar dönemliğine ödemeyi gözden çıkarttım. Ama maalesef başvurular kapandı.
  • 17-02-2016, 12:54:19
    #24
    Developer
    Erhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuanda başvuru alan üniversite bulsam 3.000 TL 'ye kadar dönemliğine ödemeyi gözden çıkarttım. Ama maalesef başvurular kapandı.
    http://areluzem.arel.edu.tr/bilgi/akademik-takvim

    arayıp bir bilgi alın isterseniz
  • 17-02-2016, 13:17:59
    #25
    Davay davay 🌹
    brown adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://areluzem.arel.edu.tr/bilgi/akademik-takvim

    arayıp bir bilgi alın isterseniz
    Görüştüm kayıt yaptırdım hatta, fakat ödemeyi dönemlik değil peşin istiyorlar.
  • 17-02-2016, 13:53:25
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Erhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görüştüm kayıt yaptırdım hatta, fakat ödemeyi dönemlik değil peşin istiyorlar.
    3-5 ay yoklama kaçağı olursan sıkıntı olacağını sanmıyorum .O yüzden güz kayıtlarını beklemeni tavsiye ederim .Birçok arkadaş yoklama kaçağı olmasına rağmen 1-2 haftalık verilen yoklama kaçağı'nın kaldırıldığı dönemde kayıt oluyor.Sadece yapman gereken kayıt zamanına yakın askerlik şubesine gitmen .
    Ek olarak ALES'e girmeni tavsiye ederim.
  • 17-02-2016, 15:09:06
    #27
    Erhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, konuyla ilgili olarak benimde maalesef sorunlarım var.

    31 Mart 2015 tarihinde tecilim bitiyor ve mayıs'ta normal şartlarda asker olmam gerekiyor. Lisans mezunuyum ve şuanda yüksek lisans başvurularını maalesef kaçırdım. Mayıs'ta askere gitmemiş olsam yoklama kaçağımı yoksa bakayamı kalmış oluyorum ?

    Ayrıca alternatif askerliği halletme yöntemleri var mı ? Bu konuyla ilgili bilgi verebilirseniz sevinirim.

    Yani en son çare olarak bakaya veya yoklama kaçağı olacağım. En kötü 1 sene askere gitmemem gerekiyor.
    Arkadaşımdan örnek vereyim daha dün gitti askerlik için. Mayıs'a askere almışlar. Yurtdışındaydı benim yanımdaydı, havalanında pasaport kontrolünde bile birşey olmadı. Yaşı 29 tecil falan da ettirmedi. Dün gitmiş işte, askerlik durumunu sormaya hemen işlemlere başlamışlar.

    15 Şubat 2015'te tecili bitmiş onunda.

    Bu arada seninkisi 2016 da mı bitiyor 2015'te bitti mi ?