myo mezunuyum mecbur 11 ay yapıcam

normalde bir ülkede her bireyin askeri eğitim görmesi şart özellikle Türkiye gibi bir ülkede.
kısa dönem uzun dönem fark etmeksizin askerliğin 6 aya düşmesi gerekli ve bu 6 aylık sürede en az 2 ay sağlam eğitim geri kalan zamanda ise personel ihtiyacı olan işler ile ilgilenilsin bence böyle uygun zira birde bunun devlete getirdiği ekonomik yük var(yeme içme maaş vs.)
fakat özellikle suriye ve ırak düzelmeden askerlik kısalmaz kolay kolay askerliğin kısalmasını bekleyenlerede Allah sabır versin daha çok beklerler
Kolay kolay kısalmaz.
Ordu da yeteri kadar rütbeli personel yok.
Şu an rütbeli olan çoğu personeller (Uzmanlardan bahsediyorum) 5-10 sene dayanıyım sonra mesleği bırakırım peşinde.
Sağlam maaş, hiç bir gideri yok hiç birisinin.
Mesleği bırakınca, devlet memur olma şansı da tanıyor