• 13-11-2015, 08:53:59
    #1
    Arkadaşlar ciddi ciddi çine taşınmayı düşünüyorum.

    Dünya ticaretinin merkezi çok fazla imkanı var. Ucuz, bir Türk girişimcisi için çok fazla imkan olduğunu düşünüyorum.

    Sormak istediğim şeyler aramızda çinde yaşayan veya uzun süre bulunup geri dönen varmı? Yabancılar için şirket kurma benzeri ve konularda baş ağrıtır mı, evli çift olarak gidilmesi sorun teşkil eder mi?

    Ben ülkemizdeki engellerden artık yıldım, bir ürün ithal ederken bürokrasiden masraflardan vergilerden nefes alamaz hale geldim. Kafayı kırıp çekip gitmek istemeye başladım.

    Evliyim, eşimde bu konu da beni destekledi. O da gidelim dedi.

    Birde size sorayım dedim.
  • 13-11-2015, 09:14:34
    #2
    Başka ülkede ticaret yapmak kolay değil. Herşeyden önce dil bilmeniz gerekiyor. Ayrıca şunuda unutmayın çin dünyanın ticaret merkezi olsada çok kalabalık bir ülke olduğu için kendi vatandaşlarına iş imkanı sağlamak için uğraşıyor.
  • 13-11-2015, 09:21:30
    #3
    Yakın bir arkadaşım ürünlerini Çin'de üretim yaptırıyor. Sürekli gidip geliyor. Türkiyede 1K TL ürettiği ürünü orada 2 kalite olarak 300 ve 500 TL'ye vergiler dahil mal ediyor. Oraya gidip ne yapmayı planlıyorsun? Ürün mü alacaksın? Projeni mi gerçekleştireceksin? Sizin gibi düşünüp Çin'e giden binlerce insan olduğunun, aralarında kaybolup gidebileceğinizin farkında mısınız?
  • 13-11-2015, 09:22:05
    #4
    Ben önceden gitmiştim belki değişmiştir ama orada yaşanmaz emin olun.
  • 13-11-2015, 09:32:39
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar heryerde yaşanır sadece olay biraz para gerekli ve iş kurulması gerekli. Yoksa herkes yaşanmaz diyor. Neden yaşanmasın arkadaşım? orada alıyorsun 4500₺ Türkiye de alıyorsun 1000₺ aradaki fark bu. Alemci isen Kadın düşkünü isen yaşayamazsın. Fakat işini yaparsan heryerde yaşarsın. 12 arkadaşım dünyanın belirli ülkelerinde ve yaşıyor daha fazla kazanıyor. Artık şu yaşanmaz gibi varsayımlarınızı atın kafanızdan. Gerekli olan sadece Vize, Oturma izni ve Çalışma izni orada kalma süreniz 3 aylık, 6 aylık, 1 yıllık olduğu sürece heryerde yaşarsınız.
  • 13-11-2015, 09:41:11
    #6
    okokok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yakın bir arkadaşım ürünlerini Çin'de üretim yaptırıyor. Sürekli gidip geliyor. Türkiyede 1K TL ürettiği ürünü orada 2 kalite olarak 300 ve 500 TL'ye vergiler dahil mal ediyor. Oraya gidip ne yapmayı planlıyorsun? Ürün mü alacaksın? Projeni mi gerçekleştireceksin? Sizin gibi düşünüp Çin'e giden binlerce insan olduğunun, aralarında kaybolup gidebileceğinizin farkında mısınız?
    aslında proje demeyeyimde sadece bir düşünce oraya gidip direkt üretimcilerle kontaktta olup türkiye'ye veya diğer ülkelere ürün satışı yapabilirim diye düşünüyorum.

    yani aracı pazarlama firması gibi düşünün. üretime karışmadan sipariş al ürettir satışını gerçekleştir gibi.

    alibaba'da bu tip tonla pazarlama firması görebilirsiniz.

    veya çine gidip buyincoins gibi bir altyapı oluşturulabilir depo üzerinden e-ticaret işi yapılabilir bilmiyorum imkan çok olduğundan aklıma türlü türlü şeyler geliyor.

    az kazanılsa bile çinde hayat çok ucuz deniyor açıkcası aklımı epey çeldi. ulaşım ev kiraları vs epey ucuzmuş.
  • 13-11-2015, 10:22:34
    #7
    Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aslında proje demeyeyimde sadece bir düşünce oraya gidip direkt üretimcilerle kontaktta olup türkiye'ye veya diğer ülkelere ürün satışı yapabilirim diye düşünüyorum.

    yani aracı pazarlama firması gibi düşünün. üretime karışmadan sipariş al ürettir satışını gerçekleştir gibi.

    alibaba'da bu tip tonla pazarlama firması görebilirsiniz.

    veya çine gidip buyincoins gibi bir altyapı oluşturulabilir depo üzerinden e-ticaret işi yapılabilir bilmiyorum imkan çok olduğundan aklıma türlü türlü şeyler geliyor.

    az kazanılsa bile çinde hayat çok ucuz deniyor açıkcası aklımı epey çeldi. ulaşım ev kiraları vs epey ucuzmuş.
    Hocam benim önerim hiç atılmaman bu işe.

    Hesabında yüklü miktar para olması gerekiyor. Gideceksin min. 5-6 ay oraya uyum sağlamaya çalışacaksın. Uzakdoğu olduğu için uyum sağlaman daha uzun sürer. Bir çok arkadaşım gidip avrupaya bile uyum sağlayamadan döndü. Bu kişiler yüksek yapmış, dil falan bilen insanlar... Hadi uyum sağladın, aklında fikir olmadığı için piyasayı yoklayacaksın iş olanaklarını araştıracaksın falan falan...

    Aklında tam net bir fikir de yok. Oraya gidip bocalama yaşayabilirsin. Net bir fikir ile gidip o fikri yapman daha mantıklı. E ticaret ise ne satacaksın? Oraya gidince bulurum dersen büyük hata yaparsın.

    Ben de senin gibi düşünüp 2 kez kanada ve avustralyaya giriştim. Gitmedim ancak detayları araştırınca kaybolup gidiyorsun...
  • 13-11-2015, 10:37:03
    #8
    Cesur ile aptal arasında ince bir çizgi vardır.
    Konuyu açan arkadaş, ikisi de olabilirsin.

    Kafana koyup gidersen negatif bir durumda "aptallık ettim" dersin.

    Ancak kafana koyup gitmezsen ve burada kalırsan ömür boyu kendine sürekli "cesaret edemedim" diyeceksin.

    Bence aptallık ettim de ama cesaret edemedim deme...
  • 13-11-2015, 10:51:14
    #9
    Ben önermiyorum gitmenizi Çinliler müslümanları katlediyor, Allah belalarını versin