• 20-05-2014, 21:17:01
    #1
    Peşin peşin söyleyeyim, elektrikçi falan çağırmadan kendim halledeceğim.

    Şimdiye kadar çok hat çektim ama, bu defa şalter konusu var. Biraz baktım ama biraz karışık.

    Terasa bazı hatlar çekeceğim ama, evin boat çıkışına (teras kapısına) bir şalter koyayım dedim. Evde yokken veya tatilde vs. şalterini indirip devre dışı kalsın hem de güvenilir olur diye.

    Tek takıldığım nokta var, bu sigortaların elektrik geçen kablosunu mu şalterden geçiriyoruz acaba?


    Bunu aldım diyelim.
    Boat üzerinden 3 kablo geliyor.

    -- SORU 1 --
    Boat üzerinden gelen kablolardan 2 ayrı hat ve 2 şaltere sizce gerek var mı?

    -- SORU 2 --
    Şalterden geçecek kablo hangisi olmalı? Nasıl bağlamalıyım?

    -- SORU 3 --
    BOAT üzerinden çektiğim elektiği hem prizlere hem de ampüllere versem sorun olur mu?
    (yoksa odanın ışık hattından çekeceğim lambanın hattını)

  • 20-05-2014, 21:21:10
    #2
    Sende neler varmış Alper
  • 20-05-2014, 21:23:17
    #3
    kuleli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sende neler varmış Alper
    Bir oda yaptım, akıllara zarar. Ama teknik bilgi gerekince sormadan olmuyor.
    Kombiyi bile defalarca tamir ettim, planlar vs. sağolsun. Sorunu ben buradayım diyor araştırınca da..

    Elektirik girince devreye sorun çıkar diye emin olayım dedim. Çok hat çektim ama diğer mevcut bağlantıları bölerek falan. Şalter girince devreye, çözüm r10 ahalisinde.
  • 20-05-2014, 21:29:34
    #4
    sigortadan elektrik yükü olan (fazı) geçireceksiniz. Standartlara göre faz koyu renkli kahverengi olan olur ama yinede kontrol kalemi kontrol edin.

    Yalnız sarı ve yeşil ayrı ayrı mı ? Bira karşık olmuş o kablolar biri nötr biri topraklama ama hangisi hangisi?
  • 20-05-2014, 21:30:50
    #5
    Cevap 1: İki gelen hattı tek şaltere girebilirsin bunun için 2 gelen kabloyu renkleri aynı olacak şekilde birleştir ve tek kablo haline getir..

    Cevap 2: Boatlar için nerden elektrik alacaksan burda da iki adet kablo olur. (+ - gibi düşün) 1 tanesini direk boat lara gönder diğer kabloyu da şaltere girip çık.

    Cevap 3: Çektiğin elektriği prizler içinde kullanabilirsin ampül içinde şartel açık olduğu sürece hepsinde elektrik olur
  • 20-05-2014, 21:32:42
    #6
    gencseen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sigortadan elektrik yükü olan (fazı) geçireceksiniz. Standartlara göre faz koyu renkli kahverengi olan olur ama yinede kontrol kalemi kontrol edin.

    Yalnız sarı ve yeşil ayrı ayrı mı ? Bira karşık olmuş o kablolar biri nötr biri topraklama ama hangisi hangisi?
    Standartlara uyan kablo yok malesef. Adamlar böylece yapmışlar.

    Kahve topraktır muhtemelen de, yeşil ve sarı değişik. Sanırım siyah, mavi olması gerekiyordu biri de.

    Yani, şalterden sadece elektirik geçen kabloyu üstten takıp, alttan devam ettiriyoruz. Diğer 2 kablo dümdüz yoluna devam ediyor... ?

    Ve tek şalter yeterlidir sanırım? Bu hattan hem lambalara hem de elektrik fişlerine yönlendirebilirim sanırım değil mi?
  • 20-05-2014, 21:33:20
    #7
    http://store.donanimhaber.com/b3/bb/...39CBCC29DE.png

    kenarlarda iki kablo direk bağlanmış gideceği yere ortadaki kablo da sigortaya girip çıkmış bu şekilde yapacaksın

    kenardaki kablolardan biri nötr diğeri toprak hattı dır
  • 20-05-2014, 21:37:59
    #8
    U_uR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://store.donanimhaber.com/b3/bb/...39CBCC29DE.png

    kenarlarda iki kablo direk bağlanmış gideceği yere ortadaki kablo da sigortaya girip çıkmış bu şekilde yapacaksın

    kenardaki kablolardan biri nötr diğeri toprak hattı dır
    Tamamdır o halde, düşündüğüm gibi. İkisini bir bağlayıp gir deyince ilk aklıma gelen, faz-nötr birbirine bağlayıp şaltere girsem, şaltere gerek kalmadan kıvılcım çıkardı benden.

    Tamamdır, elektrik olanı sadece şalterden geçiriyoruz, amperinden fazla bir akım geçerse şalter istifa ediyor. Tamamdır, tekrar bir gözden geçireyim diğer olayları da.

    Tek şaltere çekerim boattan geleni. Şalter sonrası da aşağı ve yukarıya iki şekilde bölerim.
  • 20-05-2014, 21:39:31
    #9
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Standartlara uyan kablo yok malesef. Adamlar böylece yapmışlar.

    Kahve topraktır muhtemelen de, yeşil ve sarı değişik. Sanırım siyah, mavi olması gerekiyordu biri de.

    Yani, şalterden sadece elektirik geçen kabloyu üstten takıp, alttan devam ettiriyoruz. Diğer 2 kablo dümdüz yoluna devam ediyor... ?

    Ve tek şalter yeterlidir sanırım? Bu hattan hem lambalara hem de elektrik fişlerine yönlendirebilirim sanırım değil mi?
    aynen öyle hocam.Kaç Amperlik sigorta aldınız birde ne çalıştırcaksınız prizden