• 20-05-2014, 21:40:15
    #10
    resimdeki olay net bir şekilde anlatıyor demek istediklerimi

    şalterden sonra bölersen istediğin yerlere hem priz hem boatlar hem lamba artık nereye göndereceksen
  • 20-05-2014, 21:43:32
    #11
    gencseen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen öyle hocam.Kaç Amperlik sigorta aldınız birde ne çalıştırcaksınız prizden
    (kırmızı-yeşil-sarı varmış sadece.)
    Valla onu daha almadım, sigorta işini en sona da bıraksam olur. Terasta kırma dökme işlemlerim olacak, onu da alayım da.

    2 adet lamba yanar max. 2 prizede 1 tv ve uydu cihazı kullanırız sanırım.
    Çok nadir ufak fırın. Kaç almalıyım ki acaba?


    U_uR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    resimdeki olay net bir şekilde anlatıyor demek istediklerimi

    şalterden sonra bölersen istediğin yerlere hem priz hem boatlar hem lamba artık nereye göndereceksen
    (kırmızı-yeşil-sarı varmış sadece.)
    Aynen, resimden anladım da. Resimdeki kablolar bizim renkleri tutmuyor.
    Ama önde ve arkada 2 elektrik prizi var. Onları da söküp bağlantısına bakıp toprağı, sonra da elektrik gelen ucu kontrol kalemiyle çözersem sanırım renklerin olayını da çözmüş olurum...
  • 20-05-2014, 21:45:31
    #12
    elektriği nerden alcaksınız ? priz mi ana sigorta mı ?
  • 20-05-2014, 21:48:33
    #13
    Hocam elimden geldiğinde anlatmaya çalışayım.
    Boattan 3 kablo geliyor demişsiniz. 1 faz bir nötr birde toprak. Standart renklerde Kahverengi faz mavi nötr ve sarı toprak hattıdır. Şalteri açtığınızda aynı anda lamba ve prizin çalışmasını istiyorsanız yapmanız gereken faz'ı (hangisi olduğunu mutlaka kontrol kalemiyle kontrol edin) şalterin girişine bağlamak ve çıkışından lambanın ve prizin bir ucuna götürmek. Nötr ucuda lambanın ve prizin boşta kalan ucuna bağlanacak. Eğer şalteri açsam bile lamba ben düğmeye basmadan yanmasın diyorsan o zaman şalterden çıkan faza lambadan önce birde anahtar düğmesi eklemeniz gerekiyor. Nötr üzerinde bir işlem yapmanıza gerek yok. Prizede ve lambayada direk gidecek.

    Ayrıca bir öneri sunmak isterim. Elektrik kablosu olarak mutlaka 3 x 1,5 antigron kablo kullanın. Çektiğiniz kabloyu yüzeyde bırakmayıp gömecekseniz 16mm plastik boru içerisinde gömün.

    Eğer ölçü aleti temin etme imkanınız var ise nötr ve toprağı ayırmak için mutlaka ölçü aleti kullanın. Ölçümlerinizde faz ve nötr +-220V / faz ve toprak +-160V verir.

    iki kabloya aynı anda dokunmamaya çok büyük özen gösterin. Bu bağlantıları işlemleri vs. yaparken mutlaka ayağınızda plastik tabanlı bir ayakkabı veya terlik olsun. Ayağınızda plastik taban olduğu takdirde faza dokunmanız durumunda etkilenmeyeceksiniz lakin vucudunuz elektriği toprağa aktarırsa (yalın ayak çalışmak yada çorapla çalışmak durumlarında) çarpılırsınız. Ayağınız plastiğe bassa bile faz ve nötr aynı anda dokunmanız durumunda çarpılırsınız.

    Kolay gelsin şimdiden.
  • 20-05-2014, 21:48:51
    #14
    U_uR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elektriği nerden alcaksınız ? priz mi ana sigorta mı ?
    Elektrik terasa en yakın boat üzerinden çekeceğim.

    Boat içinde kırmızı-yeşil-sarı olarak zaten ayrı hatlara dağılmış.
    Direk gitmiyor yani, muhtemelen duvarın iki yönündeki elektrik prizlerine gitmiş.

    Açık uçları da, ne şapka ne bant takmamışlar bile.

    Açık uçlardan;

    Kırmızı
    Yeşil
    Sarı

    olarak 3 rengi de alacağım terasa getireceğim. Şalterden elektrik geçeni geçirip, diğer 2 ucu direk terasa çıkaracağım.

    Sonrasında da, oradan hem alt elektrik fişlerine, hem de 2 lambaya hat çekeceğim.

    Renkleri de, boattan dağılan elektrik prizlerini söküp bağlantıya bakarak çözeceğim artık. Ona göre devam eder, çözüme ulaşırım sanırım.


    PiSLiCk_06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam elimden geldiğinde anlatmaya çalışayım.
    Boattan 3 kablo geliyor demişsiniz. 1 faz bir nötr birde toprak. Standart renklerde Kahverengi faz mavi nötr ve sarı toprak hattıdır. Şalteri açtığınızda aynı anda lamba ve prizin çalışmasını istiyorsanız yapmanız gereken faz'ı (hangisi olduğunu mutlaka kontrol kalemiyle kontrol edin) şalterin girişine bağlamak ve çıkışından lambanın ve prizin bir ucuna götürmek. Nötr ucuda lambanın ve prizin boşta kalan ucuna bağlanacak. Eğer şalteri açsam bile lamba ben düğmeye basmadan yanmasın diyorsan o zaman şalterden çıkan faza lambadan önce birde anahtar düğmesi eklemeniz gerekiyor. Nötr üzerinde bir işlem yapmanıza gerek yok. Prizede ve lambayada direk gidecek.

    Ayrıca bir öneri sunmak isterim. Elektrik kablosu olarak mutlaka 3 x 1,5 antigron kablo kullanın. Çektiğiniz kabloyu yüzeyde bırakmayıp gömecekseniz 16mm plastik boru içerisinde gömün.

    Eğer ölçü aleti temin etme imkanınız var ise nötr ve toprağı ayırmak için mutlaka ölçü aleti kullanın. Ölçümlerinizde faz ve nötr +-220V / faz ve toprak +-160V verir.

    iki kabloya aynı anda dokunmamaya çok büyük özen gösterin. Bu bağlantıları işlemleri vs. yaparken mutlaka ayağınızda plastik tabanlı bir ayakkabı veya terlik olsun. Ayağınızda plastik taban olduğu takdirde faza dokunmanız durumunda etkilenmeyeceksiniz lakin vucudunuz elektriği toprağa aktarırsa (yalın ayak çalışmak yada çorapla çalışmak durumlarında) çarpılırsınız. Ayağınız plastiğe bassa bile faz ve nötr aynı anda dokunmanız durumunda çarpılırsınız.

    Kolay gelsin şimdiden.

    Aynen hocam, şalterden çıktıktan sonra bir boat da kendim oluştururum.
    Lambalar için anahtarlar var zaten, ordan çekerim bir şekilde.

    Bir de şunu sorayım, genelde bağlıyorum ama.

    1 anahtar var diyelim, ampülü yakacak.

    Elektrik geçen hattı direk vermek gerek sanırım mantıken.
    Elektrik olmayan hattı anahtarda kesmek daha doğru gibi.

    Ama bu durumda da, ampül yanmasa da sürekli olarak bir elektrik akımı olur lambada.

    Yani, lambayı yakacak anahtardan elektrik olanımı bölmeliyiz yoksa elektrik olmayan hattı mı?
  • 20-05-2014, 21:57:57
    #15
    öncelikle boat dediğiniz şeyi bir cihaz olarak düşünüyodum meğersem duvardaki buatlardan bahsediyormuşsunuz şimdi anladım

    normali buat ama buvat da denebilir boat ilk kez sizden duydum

    ben buvat diye devam edeyim

    buvattaki kablolara kontrol kalemiyle bakarak hangi uçta elektrik var anlayabilirsiniz priz falan sökmenize gerek yok.

    Lambaya çekeceğiniz elektrik hattına bir anahtar eklemeyi unutmayın sonra şarteli açınca direk lambalar gece gündüz yanmasın

    Birde bu işi mutlaka sabah yapın ve evin genel şarteli kapalı olsun

    unutmayın ÖNCE GÜVENLİK.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 21:57:57 -->-> Daha önceki mesaj 21:56:43 --

    dip not: anahtar için elektrik olmayan hattı bölmeniz daha güvenli olacaktır. aktif elektrik tavanda daha güvenli bi yerde dursun
  • 20-05-2014, 22:02:35
    #16
    U_uR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle boat dediğiniz şeyi bir cihaz olarak düşünüyodum meğersem duvardaki buatlardan bahsediyormuşsunuz şimdi anladım

    normali buat ama buvat da denebilir boat ilk kez sizden duydum

    ben buvat diye devam edeyim

    buvattaki kablolara kontrol kalemiyle bakarak hangi uçta elektrik var anlayabilirsiniz priz falan sökmenize gerek yok.

    Lambaya çekeceğiniz elektrik hattına bir anahtar eklemeyi unutmayın sonra şarteli açınca direk lambalar gece gündüz yanmasın

    Birde bu işi mutlaka sabah yapın ve evin genel şarteli kapalı olsun

    unutmayın ÖNCE GÜVENLİK.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 21:57:57 -->-> Daha önceki mesaj 21:56:43 --

    dip not: anahtar için elektrik olmayan hattı bölmeniz daha güvenli olacaktır. aktif elektrik tavanda daha güvenli bi yerde dursun
    Valla onu ben uzun zamandır bohat diye biliyorum. Diyorum, hat kısmını anladıkta, bo nereden geliyor..
    Bugün araştırırken boat mı ne yazıyordu, buat, boat, bohat derken hatlar iyice karıştı.

    Priz sökme düşüncem, toprak hangisi onu anlamak için yani. Terasta prizin toprak kısmına hangi rengi çekmem gerekiyor, adamlar nereye bağlamış anlamak için yani.

    Gündüz zaten döşeyip kabloları duvara gömmeden tüm sistemi bir deneyeceğim.
    Şalter kaldırıyor mu, basit birşeyler takıp fişleride deneyip en son ona göre kapatacağım duvarı.

    Bir de, odayı yaparken almıştım ama netten alacağım şimdi.
    Bunun ismi neydi acaba?

    Anahtarları falan sabitleyeceğim, kırmızı şeyler.
  • 20-05-2014, 22:39:44
    #17
    buvatları kapatacağın yuvarlak şeyler buvat kapağı

    diğer o resimdeki kırmızı şeylere de biz kasa diyoruz ama başka adı var mı bilmiyorum.
  • 20-05-2014, 22:43:13
    #18
    U_uR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    buvatları kapatacağın yuvarlak şeyler buvat kapağı

    diğer o resimdeki kırmızı şeylere de biz kasa diyoruz ama başka adı var mı bilmiyorum.
    Buvat kapakları var topluca almıştım da.
    Kırmızıları da elektrik bölümlerinde arayayım bakalım tam adını da bulurum sanırım.

    Cümleten teşekkür ederim arkadaşlar. Ölmez sağ kalırsak son durumu bildiririm terastan.

    (birde internet sorunu var, çekmiyor nedense ama onu başka bir konuda dile getiririm artık.)