• 01-06-2019, 15:28:13
    #1
    ArkadaÅŸlar Merhaba,

    Şimdi asp.net dosya yükleme işlemlerinde herhangi bir sorun yok yani yek bir dosya olduğunda bu yapılabilir. Ama bu konuda kafama takılan bir sorun var. Bir çıkış yolu gösterebilir misiniz?

    Örnek: Örneğin Dokümanlar diye tablom var benim. Bu tabloya 1 sütun açarak normalde upload edilen dosyaları yükleyebilirim ve yolu kayıt edebilirim.
    Fakat dosyalar birden fazla olursa nasıl saklanabilir ve birden fazla yüklendiğinde bu yollar nasıl SQL üzerinde tutulacak? Ayrı bir Dosyalar diye tablo oluştursam bu yollar nasıl saklanacak. Buradaki asıl sorum şimdi bir doküman adı girdim(daha veri tabana kayıt etmedim) ve dosya upload için dosyaları ekledim ama daha konu olmadığı için diğer tabloya hangi ID ile bağlantılı yazacağım bunu çözemedim. Fikirleriniz varsa bildirebilir misiniz?
  • 01-06-2019, 15:35:51
    #2
    son yazdıklarınız tam anlaşılmıyor ama resimleri veya dosyaları alttaki resimdeki gibi tutucaksınız.her resim bir id tutucak ve resimin adı ve tipinide tutabilirsiniz. ama siz döküman adı ile birden fazla döküman tutucaksanız o zaman 1-sonsuz tablo yapısını kullancaksınız yani önce döküman kayıt edicek kullanıcı ve bunu bir tabloda tutucaksınız daha sonra ikinci bir tabloda dökümanlar diye bir tabloda dökümanların dosyalarını tutucaksınız ve ilk tablonunu primary keyini ikinci tabloda foreign key olarak tutucaksınız. müsaitiseniz teamviewer ile anlatabilirim.https://hizliresim.com/VQ2BGV
  • 01-06-2019, 21:04:47
    #3
    Kindumina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    son yazdıklarınız tam anlaşılmıyor ama resimleri veya dosyaları alttaki resimdeki gibi tutucaksınız.her resim bir id tutucak ve resimin adı ve tipinide tutabilirsiniz. ama siz döküman adı ile birden fazla döküman tutucaksanız o zaman 1-sonsuz tablo yapısını kullancaksınız yani önce döküman kayıt edicek kullanıcı ve bunu bir tabloda tutucaksınız daha sonra ikinci bir tabloda dökümanlar diye bir tabloda dökümanların dosyalarını tutucaksınız ve ilk tablonunu primary keyini ikinci tabloda foreign key olarak tutucaksınız. müsaitiseniz teamviewer ile anlatabilirim.https://hizliresim.com/VQ2BGV
    Aynenhocam aslında siz benim anlatmak istediğimizi : ama siz döküman adı ile birden fazla döküman tutucaksanız o zaman 1-sonsuz tablo yapısını kullancaksınız yani önce döküman kayıt edicek kullanıcı ve bunu bir tabloda tutucaksınız daha sonra ikinci bir tabloda dökümanlar diye bir tabloda dökümanların dosyalarını tutucaksınız ve ilk tablonunu primary keyini ikinci tabloda foreign key olarak tutucaksınız. şu şekilde anlatmışsınız.

    Burdaki takıldığım nokta benim; şimdi öncelikle doküman isimli konuyu ekledikten sonra mı birden fazla dosyayı yükletmem lazım. Yani hemdoküman isimli kayıtı girip hem de aynı anda indirilecek dosyaları yüklemem biraz sıkıntı olacak diye düşünüyorum.Çünkü daha doküman isimli tabloda konuya ait bir key olmadığı için yüklenen dosyaları kayıt edebileceğim bir foreign key olmayacak elimde. Doğru mudur?
  • 02-06-2019, 02:50:42
    #4
    Uygulamak istediğiniz yapı "bir konu ve o konuya ait indirilebilir döküman(lar) " sanırım. Konu henüz eklenmediği için o konuya ait dökümanlara konunun id bilgisini verememek sorunu yaşıyorsunuz. Bu durumu birkaç farklı şekilde çözebilirsiniz.
    1- Yeni konu ekleme sayfası açıldığında veritabanına o konuyu boş içerikle kaydeder ve id bilgisini edinirsiniz. Tabi birde ilgili tabloda bu içeriğin yayında olup olmadığı bilgisini tutarsınız. Sonrada örneğin başlık eklenince, içerik eklenince o id için güncelleme yapabilir, yayına alırsınız. Bu durumda işlemleri bitmemiş olan içerikler taslak durumunda kalır.
    2- İçerik giriş ekranı ve dosya yükleme işlemlerini 2 ayrı ekranda yapabilirsiniz. İçerik girişi bittiğinde bunu veritabanına kaydeder, id bilgisini alır ve sayfayı dosya yükleme ekranına yönlendirebilirsiniz.
    3- Dosyaları yönetmek için Roxy Fileman gibi bir araç kullanırsınız ve dosya bilgisini veritabanına kaydetmenize gerek kalmayabilir.
  • 02-06-2019, 11:01:13
    #5
    tknlg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uygulamak istediğiniz yapı "bir konu ve o konuya ait indirilebilir döküman(lar) " sanırım. Konu henüz eklenmediği için o konuya ait dökümanlara konunun id bilgisini verememek sorunu yaşıyorsunuz. Bu durumu birkaç farklı şekilde çözebilirsiniz.
    1- Yeni konu ekleme sayfası açıldığında veritabanına o konuyu boş içerikle kaydeder ve id bilgisini edinirsiniz. Tabi birde ilgili tabloda bu içeriğin yayında olup olmadığı bilgisini tutarsınız. Sonrada örneğin başlık eklenince, içerik eklenince o id için güncelleme yapabilir, yayına alırsınız. Bu durumda işlemleri bitmemiş olan içerikler taslak durumunda kalır.
    2- İçerik giriş ekranı ve dosya yükleme işlemlerini 2 ayrı ekranda yapabilirsiniz. İçerik girişi bittiğinde bunu veritabanına kaydeder, id bilgisini alır ve sayfayı dosya yükleme ekranına yönlendirebilirsiniz.
    3- Dosyaları yönetmek için Roxy Fileman gibi bir araç kullanırsınız ve dosya bilgisini veritabanına kaydetmenize gerek kalmayabilir.
    @tknlg ve Kindumina yardımlarınız için teşekkürler hocam. Bilgiler işimize yaracak.
  • 02-06-2019, 22:13:23
    #6
    ViolenTornado adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynenhocam aslında siz benim anlatmak istediğimizi : ama siz döküman adı ile birden fazla döküman tutucaksanız o zaman 1-sonsuz tablo yapısını kullancaksınız yani önce döküman kayıt edicek kullanıcı ve bunu bir tabloda tutucaksınız daha sonra ikinci bir tabloda dökümanlar diye bir tabloda dökümanların dosyalarını tutucaksınız ve ilk tablonunu primary keyini ikinci tabloda foreign key olarak tutucaksınız. şu şekilde anlatmışsınız.

    Burdaki takıldığım nokta benim; şimdi öncelikle doküman isimli konuyu ekledikten sonra mı birden fazla dosyayı yükletmem lazım. Yani hemdoküman isimli kayıtı girip hem de aynı anda indirilecek dosyaları yüklemem biraz sıkıntı olacak diye düşünüyorum.Çünkü daha doküman isimli tabloda konuya ait bir key olmadığı için yüklenen dosyaları kayıt edebileceğim bir foreign key olmayacak elimde. Doğru mudur?
    size bilgisayar üzerinden anlatabilirim.teamviewerınız varsa ya siz bağlanın bana ya da ben size bağlanıyım.bu arada önemli bir nokta dosyayı ftp de tutucaksınız databasede sadece veri yolu tutulacak.bana pm atın müsait zamanda bakalım. sahura kadar ayaktayım
  • 03-06-2019, 12:33:39
    #7
    Kindumina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    size bilgisayar üzerinden anlatabilirim.teamviewerınız varsa ya siz bağlanın bana ya da ben size bağlanıyım.bu arada önemli bir nokta dosyayı ftp de tutucaksınız databasede sadece veri yolu tutulacak.bana pm atın müsait zamanda bakalım. sahura kadar ayaktayım
    Hocam merhaba anca girebildim bu yüzden size cevabı geç döndüm kusura bakmayın. Şu an hallettim sayılır hocam. Sizin dediğiniz gibi ayrı bir alandan upload işlemlerini verdim ve ayrı bir tablo olarak 1-N şeklinde bir şema hazırlamış oldum. Şu an gayet iyi çalışıyor yardım teklifleriniz ve ilginiz için ayrıca çok teşekkürler. İyi çalışmalar dilerim.