• 04-01-2010, 01:48:14
    #1

    İzinsiz bilmemde izinli yapıyor herkez bunu , napsın adam 600 liraya evini geçindiremıyor birde 45 lirami vericek.
    Giresun'un Görele İlçe Müftüsü Enver Türkmen, başkasının kablosuz internetini izinsiz kullanmanın kul hakkına girdiğini söyledi.

    Bazı vatandaşların gizlice, komşularının evine aldığı ve şifrelemediği kablosuz internetten yararlandığını kaydeden ve bu durumun İslam'a göre caiz olmadığını belirten Görele Müftüsü Enver Türkmen, "İnternet hizmeti veren kurum veya kuruluş ile bu hizmetten ücret ödeyerek faydalanan şahıs bir başkasının kablosuz internetinden bağlanmasına müsade ediyorsa bağlanmak caiz olur. Ancak internet kullanan şahıs izin vermiyorsa o takdirde bağlanmak caiz olmaz" dedi.

    Limitli bağlantıda, komşunun internetinden internete bağlanıldığında kotayı aşma ihtimalinin de bulunduğunu belirten Müftü Enver Türkmen, "Kota aşıldığında fazladan ücret ödenmektedir. Hem komşumuzun ücretini vererek almış olduğu interneti herhangi bir ücret ödemeden kullanmış oluyoruz, hem de kotanın aşılmasına sebep olup komşumuzu zarara uğratıyoruz. Bu yüzden komşunun internetini kullanmak caiz değildir ve kul hakkına girer" ifadelerini kullandı.

    kaynak:
  • 04-01-2010, 01:54:33
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Ben belli bir süre kullandım interneti gidip 100 lira versem hakkını helal et desem Allah affeder mi?
  • 04-01-2010, 01:59:32
    #3
    demreli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben belli bir süre kullandım interneti gidip 100 lira versem hakkını helal et desem Allah affeder mi?
    Komşunun hakkına girmişsindir. Üzerinde bir kul hakkı vardır. Diyetini ödeyip helalleşirsen sorun kalacağını zannetmiyorum.

    Tabi orasını Allah c.c bilir.
  • 04-01-2010, 02:52:10
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    E doğal olarak ne olursa olsun başkasının malını izinsiz kullanmak günahtır diye biliyoruz hepimiz. İnternet konusundan anlaşmalı olup fatura 2ye bölünürse bir problem olmaz.
  • 04-01-2010, 03:21:55
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Solano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E doğal olarak ne olursa olsun başkasının malını izinsiz kullanmak günahtır diye biliyoruz hepimiz. İnternet konusundan anlaşmalı olup fatura 2ye bölünürse bir problem olmaz.
    Olur... O zamanda telekom dolandirilmis oluyor. 2 fatura tahsilati yapacagina, tek fatura kesiyorlar.
  • 04-01-2010, 04:32:17
    #6
    protos78 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olur... O zamanda telekom dolandirilmis oluyor. 2 fatura tahsilati yapacagina, tek fatura kesiyorlar.
    bence öyle değil senin mantığına göre bakkaldan 1 ekmek aldık 2 ye bölüp beraber yedik.şimdi bakkal dolandırıldı mı 2 ekmek parası alacakken 1 ekmek parası aldı diye?
    bakış açısına göre değişir.
  • 04-01-2010, 06:07:21
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Bakkal sana, ekmeği paylaşamazsın diye sözleşme imzalatıyor mu?

    Telekom imzalatıyor da o yüzden sordum.


    Solano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence öyle değil senin mantığına göre bakkaldan 1 ekmek aldık 2 ye bölüp beraber yedik.şimdi bakkal dolandırıldı mı 2 ekmek parası alacakken 1 ekmek parası aldı diye?
    bakış açısına göre değişir.
  • 04-01-2010, 06:46:14
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Solano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence öyle değil senin mantığına göre bakkaldan 1 ekmek aldık 2 ye bölüp beraber yedik.şimdi bakkal dolandırıldı mı 2 ekmek parası alacakken 1 ekmek parası aldı diye?
    bakış açısına göre değişir.
    Bakis acisina gore degisen bisey yok. O mantalite ile hareket edersen, dunya uzerinde bir kisi windows7 alsin, tum dunya ile paylassin.

    Bakkal sana ekmek satarken sadece sen yiyebilirsin, baskasina veremezsin demiyor. Telekomla sozlesme yaparken sadece sen kullanirsin diye sozlesme yapiyorsun. Arkadasinlar ortak kullandiginda telekom sozlesmesine uymuyorsun, sozlesmeye uymadigin icin telekomun gelirleri haksiz yere dusmus oluyor.
  • 04-01-2010, 07:37:01
    #9
    Kurumsal PLUS
    protos78 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bakis acisina gore degisen bisey yok. O mantalite ile hareket edersen, dunya uzerinde bir kisi windows7 alsin, tum dunya ile paylassin.

    Bakkal sana ekmek satarken sadece sen yiyebilirsin, baskasina veremezsin demiyor. Telekomla sozlesme yaparken sadece sen kullanirsin diye sozlesme yapiyorsun. Arkadasinlar ortak kullandiginda telekom sozlesmesine uymuyorsun, sozlesmeye uymadigin icin telekomun gelirleri haksiz yere dusmus oluyor.
    TTNet aynı şekilde bir internet cafedeki bütün bilgisayarlara tek bir adsl alınmasını şart koşuyor. Bu ne kadar mantıklıysa bağlantı paylaşmamak da o kadar mantıklı.

    Ben aylık 100 lira verip sınırsız internet kullanıyorsam, paylaşabildiğim kadar paylaşırım.