• 09-06-2026, 14:35:16
    #19
    MeSsO_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani buradaki yorumları şaşkınlıkla okudum gerçekten 2026 yılına gelmişiz adam ufaklığında işini yaptırmak yazmış öbürü gülmüş falan. Ciddi misiniz arkadaşlar siz ?
    Yapılacak işe göre bir bayanın dikkati ve hassasiyeti erkeğe göre farklı olamaz mı ? Bizde mesela paketleme işi yapıyoruz ve ilan verirken bayan ilanı açıyoruz terbiyesiz miyiz ? Ahlaksız mıyız ? Yada hiç birinizin eşi, dostu, arkadaşı çalışmıyor mu bu nasıl pis bi üslup ve yorum ya ?
    Size ahlaksız terbiyesiz dediğimiz yok ki. Üstünüze alınmanıza gerek yok. Keşke açtığım konuyu dikkatli okusaydınız ne demek istediğimi gayet iyi anlardınız
  • 09-06-2026, 15:42:45
    #20
    Platin üye
    Israrla bayan arayanların amacı genelde farklı oluyor hocam
  • 09-06-2026, 15:55:10
    #21
    İyi niyetli ilanlar değil Hocam.
    Şöyle ki, evet bir hanımefendinin elinin değip hemcinslerime göre daha estetik iş çıkartabilirler. Ama bu alan çok sınırlı.
    Ve yanlış anlaşılmasın lütfen ama erkeklerin 6 aylık bir askerlik serüveni var. Fakat hanımefendilerin süreç ziyadesiyle uzun. Özellikle küçük çaplı işveren bunu hep göz önünde bulunduruyor genelde. Aksisini görünce ise, ACABA diyiyoruz çok normal.
  • 09-06-2026, 17:51:43
    #22
    Bu forumda bu tarz konular hemen abaza muhabbetine dönüyor.
    Ülkede 21 milyon erkek çalışana oranla 10 milyon kadın çalışan var.
    Yani iş konusunda 2 kat fazla istihdam edilen erkeklerin eşitlik bile yokken hala ağlaması garip.

    İşveren olmayanlar kadın çalışan aramayı uçkur sevdası sanıyorlar herhalde.

    1) Kadınlar annelik güdülerinden gelen bir sorumluluk duygusuna, düzene ve titizliğe sahiptirler. Kadınların çoğunluğu erkeklerin çoğundan daha titiz, düzenli ve disiplinli çalışırlar.
    2) Kadınlar multitasking çoklu görev takibini erkeklerden daha iyi becerirler ve çoklu görev almaya erkeklerden daha isteklidirler.
    3) Kadınlar erkeklere oranla daha stabildir, daha zor iş değiştirir ve işyeri ile daha uzun vadeli planlar kurar.
    4) Kadın sayısının çok olduğu yer bir çöp işleme tesisi bile olsa daha nazik, daha disiplinli ve daha saygın bir iletişim gerçekleşir.
    5) Kadınların genelde erkeklerden daha detaycıdır ve küçük hata payı bile olmayan alanlarda kadınlar erkeklerden çok daha başarılı olurlar.
    6) Kadınlar erkeklerden daha iyi kişisel iletişim becerilerine sahiptirler. Kurum içi iletişimin önemli olduğu hizmet sektöründe kadın tercih edilmesi normaldir. Erkekler rekabetçi ve çatışmacıdır.
    7) Hepsinden öte bir ortadoğu toplumunda kadınlar itaatkardır, kolay yönetilebilir, daha az itiraz eder, daha çok sorumluluk alır ve yöneticisi ile daha az çekişmeye çatışmaya girer.

    Bu kadar çok avantaj varken kadınların sadece uçkur için tercih edildiğini söylemek aklını kullanamamaktır.
    Bu kadar teşviğe rağmen hala toplam iş gücünde erkekler kadınların 2 katından daha fazla istihdam ediliyorlar.
    Eğer iş bulamıyosanız sebebi kadınlar değil sizin kadınların öne çıktığı sektörlerde rekabete girmeye çalışmanızdır.
  • 09-06-2026, 23:49:26
    #23
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir ara kadın istihdamı diye devlet bazı yerlere zorla kadın personel işe aldırtıyordu.
    Böyle giderse aynısını erkekler için yapmak gerekecek.
    işte tam bu yüzden
  • 10-06-2026, 00:08:18
    #24
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu forumda bu tarz konular hemen abaza muhabbetine dönüyor.
    Ülkede 21 milyon erkek çalışana oranla 10 milyon kadın çalışan var.
    Yani iş konusunda 2 kat fazla istihdam edilen erkeklerin eşitlik bile yokken hala ağlaması garip.

    İşveren olmayanlar kadın çalışan aramayı uçkur sevdası sanıyorlar herhalde.

    1) Kadınlar annelik güdülerinden gelen bir sorumluluk duygusuna, düzene ve titizliğe sahiptirler. Kadınların çoğunluğu erkeklerin çoğundan daha titiz, düzenli ve disiplinli çalışırlar.
    2) Kadınlar multitasking çoklu görev takibini erkeklerden daha iyi becerirler ve çoklu görev almaya erkeklerden daha isteklidirler.
    3) Kadınlar erkeklere oranla daha stabildir, daha zor iş değiştirir ve işyeri ile daha uzun vadeli planlar kurar.
    4) Kadın sayısının çok olduğu yer bir çöp işleme tesisi bile olsa daha nazik, daha disiplinli ve daha saygın bir iletişim gerçekleşir.
    5) Kadınların genelde erkeklerden daha detaycıdır ve küçük hata payı bile olmayan alanlarda kadınlar erkeklerden çok daha başarılı olurlar.
    6) Kadınlar erkeklerden daha iyi kişisel iletişim becerilerine sahiptirler. Kurum içi iletişimin önemli olduğu hizmet sektöründe kadın tercih edilmesi normaldir. Erkekler rekabetçi ve çatışmacıdır.
    7) Hepsinden öte bir ortadoğu toplumunda kadınlar itaatkardır, kolay yönetilebilir, daha az itiraz eder, daha çok sorumluluk alır ve yöneticisi ile daha az çekişmeye çatışmaya girer.

    Bu kadar çok avantaj varken kadınların sadece uçkur için tercih edildiğini söylemek aklını kullanamamaktır.
    Bu kadar teşviğe rağmen hala toplam iş gücünde erkekler kadınların 2 katından daha fazla istihdam ediliyorlar.
    Eğer iş bulamıyosanız sebebi kadınlar değil sizin kadınların öne çıktığı sektörlerde rekabete girmeye çalışmanızdır.
    Uzun süre iş arayıp bulamayan kimse bu sıkıntının ne olduğunu anlayamaz. Basit bir mesele değil bu gerçekten. Bi noktadan sonra küfür ediyorsunuz artık. İşverenin iş arayana mobbingi gibi bir şey. Yaşayan bilir..


    Başka bir sektör olsa hadi neyse de..
    Konu editörlükse, açıkçası burada kadın ya da erkek olmanın ne gibi bir belirleyici avantaj sağladığını görmek zor.
    Yukarıdaki mesajda kadınların daha düzenli, daha detaycı veya iletişimlerinin daha güçlü olduğu söylenmiş. Bunlar bazı kişiler için doğru olabilir ancak bunlar cinsiyete göre garanti edilen özellikler değildir. Son derece titiz ve başarılı erkek editörler olduğu gibi, bu özelliklere sahip olmayan kadınlar da vardır.
    Editörlük; dikkat, dil bilgisi, araştırma yeteneği, yazım kurallarına hakimiyet ve içerik kalitesiyle ilgili bir iştir. Bu özelliklerin hiçbiri biyolojik olarak kadınlara özgü değildir. Aynı şekilde erkeklere özgü de değildir.
    Asıl eleştirilmesi gereken nokta da budur. Eğer ilan "deneyimli editör aranıyor" şeklinde açılsa kimsenin itiraz edeceğini sanmıyorum. Ancak işin kendisi cinsiyet gerektirmediği halde doğrudan "kadın editör aranıyor" denmesi, aynı yeterliliğe sahip erkek adayların daha baştan değerlendirme dışı bırakılması anlamına geliyor.
    Birçok kişi kadınların sırf kadın oldukları için tercih edilmesine karşı çıkmıyor; erkeklerin sırf erkek oldukları için elenmesine karşı çıkıyor.
    Ayrıca kadınların daha detaycı, erkeklerin daha dağınık olduğu; kadınların daha iyi iletişim kurduğu, erkeklerin daha çatışmacı olduğu gibi ifadeler de bireyleri değil kalıpları anlatıyor. İşverenin bakması gereken şey adayın cinsiyeti değil, yaptığı işin kalitesi olmalıdır.
    Kısacası inşaat işçisi, maden işçisi veya ağır vasıta operatörü aranırken fiziksel gereklilikler öne sürülebilir. Ama editörlük gibi masa başı ve zihinsel beceri ağırlıklı bir işte kadın-erkek ayrımı yapmak yerine en iyi adayı seçmek daha adil ve daha mantıklıdır.
  • 10-06-2026, 07:50:37
    #25
    aofkampus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi şöyle bizim fabrikada 55 kişi çalıyor 48 i kadın. Sektörümüz gıda sektöründe bunla alakalı bizim durum bu şekilde. Ama bir işveren olarak ima edilen durumları sevmiyorum yapan var mı vardır elbette vardır ki çalışan durur mu meçhul. Kadın tercihi erkeklerin sizi kesinlikle tenzih ediyorum umarsız olması ve verilen işi düzgün yapamaması. Bizde ki erkekler şoför ve kurye kesinlikle fabrikanın içinde görmek istemiyorum çünkü iki kelimenin biri küfür şaka vs. İşin ciddiyetini kadınlar daha fazla önemsiyor ve nedense ben kadın eli değince bereketli oluyor. Elbette işi gücü uçkur olan kişiler de mevcuttur ama onlarla çalışanlar de belli. Genel olarak teşvikler, iş disiplini, otorite vb nedenler nedeniyle biz bu şekilde tercih ediyoruz. Allah gerçek işe ihtiyacı olan herkesin yardımcısı olsun.
    İyi kılıf bulmuşsun hocam. Kadınlarda küfür yok mu zannediyorsun?
  • 10-06-2026, 08:48:21
    #26
    CAKNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyi kılıf bulmuşsun hocam. Kadınlarda küfür yok mu zannediyorsun?
    Kılıfa gerek yok herşey ortada. Biz erkek alamıyoruz canım kardeşim. Kadınlar daha rantabl erkekler yorumlarda da görüldüğü üzere belli zaten. 🤭 Kadının küfürü kendi aralarında erkeklerinin küfürü her yerde sorun beyinde olunca kadınlar daha zeki malum
  • 10-06-2026, 09:31:36
    #27
    Kadın işletme sahipleri oluyor ve kadınlarla çalışmak istiyorlar birde o yönden bakın.