• 19-02-2026, 09:03:25
    #1
    Merhaba hocalarım, benim biraz özel bir durumum var ve kararsızlık içinden çıkamıyorum. Bu yüzden sizlerin fikirlerini merak ediyorum.
    Ben kısaca, bu ülkeye pek bağlı hissetmeyen, herhangi bir ideolojik, dini, siyasi vb görüşlere pek değer vermeyen, sade sıradan bir vatandaşım.
    internetten işlerimi yürütüyorum ve iyi bir gelire sahibim, şu anda istanbulda yaşıyorum.
    Lafı fazla uzatmadan şunu sormak istiyorum, neredeyse çocukluktan beri hayalim ABD'de yaşamak. Artık bunu yapabilecek durumdayım.
    Ancak ailem ile kurduğum duygusal bağlar beni derinden etkiliyor. Hayatta ailemden başka kimse yok neredeyse, arkadaşım bile yok.
    Bu sebeple ailemden ayrılmak, onları geride bırakıyor gibi hissetmek beni çok zorluyor.
    sizce böyle bir durumda her şeyi geride bırakıp ABD'ye taşınmalı ve hayallerime doğru daha güçlü adımlar mı atmalıyım?
    yoksa burada kalıp 5-10 yıl sonra daha da pişman olacağım, potansiyelimden daha uzakta bir hayatı mı seçmeliyim?
    Nispeten yaşı daha büyük kişilerin tecrübelerinden, bilgi birikimlerinden faydalanmak çok isterim.
  • 19-02-2026, 09:05:31
    #2
    Metin içinde kendi sorunu cevaplamışsın zaten. Seni buraya bağlayan birşey yoksa neden duruyorsun? Git ve hayalini yaşa, uzaktan çalışma imkanın varsa geze geze yaşa.
  • 19-02-2026, 09:09:24
    #3
    Giderseniz bir gün gitmezseniz her gün ölürsünüz hocam. Mecazen..
  • 19-02-2026, 09:12:40
    #4
    Eğer fırsatını bulsam 2 dk düşünmem.
  • 19-02-2026, 09:14:26
    #5
    İmkan varsa tabikide buraya gelmen daha iyi. Türkiyede yaşarken demo sürüm yaşıyormuşum diyorum şuan Amerika yaşıyorum ve gerçek sürüme yeni geçmiş gibi hissediyorum. Ama asıl sorum şu taşınma işi öle pat diye olmuyor bunu nasıl yapıcaksın? yani para veya varlığın olsa bile hadi ben gidiyorum diyerek gelinebilcek bir yer değil Amerika.
  • 19-02-2026, 09:15:34
    #6
    sağlık sigorta olayları biraz kafa açsa da gidilir ya çıkar giderim şu an
  • 19-02-2026, 09:19:52
    #7
    canyouone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sağlık sigorta olayları biraz kafa açsa da gidilir ya çıkar giderim şu an
    ne varmış sağlık sigortasında? geçen sene devlet aylık 900 dolar sağlık sigorta primimi ödedi kişi başı. 1 dolar para almadı. bu sene 57bin dolar kazandım. 7000 dolar vergi iadesi yaptı. geçen temmuz ayında köpek ısırdı 9 bin dolar hastane masrafı çıktı tek kuruş ödemedim. şişirme paralar evet ama hepsini karşılayan bir sistem var. dışardan b bakıp bence yorum yapmayın bu konulara. bir çok şeyi devlet vergiden düşüyor ve maddi gelir belli tutarın altındaysa tek kuruş çıkmıyo çepten.
  • 19-02-2026, 09:21:56
    #8
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne varmış sağlık sigortasında? geçen sene devlet aylık 900 dolar sağlık sigorta primimi ödedi kişi başı. 1 dolar para almadı. bu sene 57bin dolar kazandım. 7000 dolar vergi iadesi yaptı. geçen temmuz ayında köpek ısırdı 9 bin dolar hastane masrafı çıktı tek kuruş ödemedim. şişirme paralar evet ama hepsini karşılayan bir sistem var. dışardan b bakıp bence yorum yapmayın bu konulara. bir çok şeyi devlet vergiden düşüyor ve maddi gelir belli tutarın altındaysa tek kuruş çıkmıyo çepten.
    hocam bilgili olduğumdan değil amerikan dizileri ile büyüdüm orda çok dert ediliyordu ve bazı amerikalı arkadaşlarımın da dert yakındığını duymuştum yoksa doğrudur sistemin içinde olan biri değilim ben kulaktan dolma bilgim ile söyledim ki sağlık sigorta durumu berbat olsa bile giderim yani benim de çocukluk hayalimdir amerika da yaşamak
  • 19-02-2026, 09:25:55
    #9
    Git.