• 19-02-2026, 09:35:11
    #10
    Üyeliği durduruldu
    profweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocalarım, benim biraz özel bir durumum var ve kararsızlık içinden çıkamıyorum. Bu yüzden sizlerin fikirlerini merak ediyorum.
    Ben kısaca, bu ülkeye pek bağlı hissetmeyen, herhangi bir ideolojik, dini, siyasi vb görüşlere pek değer vermeyen, sade sıradan bir vatandaşım.
    internetten işlerimi yürütüyorum ve iyi bir gelire sahibim, şu anda istanbulda yaşıyorum.
    Lafı fazla uzatmadan şunu sormak istiyorum, neredeyse çocukluktan beri hayalim ABD'de yaşamak. Artık bunu yapabilecek durumdayım.
    Ancak ailem ile kurduğum duygusal bağlar beni derinden etkiliyor. Hayatta ailemden başka kimse yok neredeyse, arkadaşım bile yok.
    Bu sebeple ailemden ayrılmak, onları geride bırakıyor gibi hissetmek beni çok zorluyor.
    sizce böyle bir durumda her şeyi geride bırakıp ABD'ye taşınmalı ve hayallerime doğru daha güçlü adımlar mı atmalıyım?
    yoksa burada kalıp 5-10 yıl sonra daha da pişman olacağım, potansiyelimden daha uzakta bir hayatı mı seçmeliyim?
    Nispeten yaşı daha büyük kişilerin tecrübelerinden, bilgi birikimlerinden faydalanmak çok isterim.
    Tam 10 yildir Amerika California Los Angelesda yasiyorum. Sana acik acik anlatmistim ama yine insanlar inanmayip bir ton laf edecekler konu karisicak diye siliyorum hocam. Cok merak ediyorsan mesaj atabilirsin..
  • 19-02-2026, 09:35:35
    #11
    burada bir ev bir araba için ömür çürütmek mi oraya gider gitmez araba alıp en kötü ihtimalle uber, doordash yapıp hayata atılmak mı? size ayak bağı olan kimse yoksa gidin bu ülkenin gençlere sunabileceği bir gelecek yok.
  • 19-02-2026, 09:50:36
    #12
    kafam çok karışık yıllardır annem babam ailem için gitmeyi hiç düşünmedim (mesleki imkan var) Ailemin olmadığı yerde ben mutlu olamam. Ama çocuklarımı göndereceğim (İngiltere)

    Param olursa gezmeye giderim belki, dünyada en kolay para kazanılabilecek zengin olunabilecek yer güzel ülkelerden birinde yaşıyoruz zaten.
  • 19-02-2026, 09:52:16
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Abim yıllar önce gitti ABD vatandaşı oldu. Arkadaşım yıllar önce gitti ABD vatandaşı oldu. Kuzenlerim gitti ABD vatandaşı oldu.... Gidip de mutsuz ve perişan olan gormedim henuz. Bu arada giden herkes de Turkiye de cok iyi isi gucunu konmunu birakti.
  • 19-02-2026, 09:56:21
    #14
    Üyeliği durduruldu
    ExArt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abim yıllar önce gitti ABD vatandaşı oldu. Arkadaşım yıllar önce gitti ABD vatandaşı oldu. Kuzenlerim gitti ABD vatandaşı oldu.... Gidip de mutsuz ve perişan olan gormedim henuz. Bu arada giden herkes de Turkiye de cok iyi isi gucunu konmunu birakti.
    Hocam bu herkes mesela hangi guclu konumunu birakti detay verebilir misiniz? Bide madem oyle siz neden burdasiniz?
  • 19-02-2026, 10:03:28
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Ornek arkadasim istiklal caddesinde cok unlu bir restoranda baş şefdi zaten Amerikada da restoran acti. Abim dizi oyuncusuydu hala arada Turkiye'ye bazi projeler icin gelir. Kim oldugunu soylemeyecegim ama Gokturk uclemesinde de ana karakterlerden biri son olarak ama TR ye donmuyor cekimler icin kalip geri donuyor. Kuzenim ise Koc Holding in unlu giyim markalarindan birinin Genel Muduruydu. Koc ailesi yakin iliskileri olacak kadar ust duzey pozisyondaydi. Su an Manhattan da unlulerin gitti bir Wine House u var. Vs vs hocam yani iyi pozosyonlarini birakip gittiler derken bos konusmuyorum. Zaten iyidiler gittiler daha da iyi oldurlar. Allah daha cok versin calisip yapiyorlar hicbiri baba parasi ile birsey yapmis insanlar degil
    Herkes ayni basariya ulasacak diye de bisi yok ama bunlar benim yakinimda gidip mutlu mesut takilan az bir kesim. Sosyal cevremden en az 10 arkadasim daha var giden ama sadece instagramda gordugum icin mutlular mi degiller mi onlari bilemem. Yani herkes gidiyor ama herkes sizin anlattiginiz deneyimi yasamak zorunda degil.

    Bu arada benim gitmemis olmam farkli ozel sebeplerle alakali o durumlar olmasa giderdim ve ileri de sartar degisirse gidebilirim de neden gitmek istemeyeyim.
  • 19-02-2026, 10:10:07
    #16
    Kurumsal PLUS
    profweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocalarım, benim biraz özel bir durumum var ve kararsızlık içinden çıkamıyorum.
    Böylesine radikal ve hayatımı etkileyecek bir karar için hiç kimsenin ne dediği umrumda olmaz... Karar verdiysem yaparım... Herkesin hayatı kendine, herkes klavye başında ahkam keser ama hayat öyle değil, oraya ayak bastığında gerçekler tokat gibi yüzüne çarpar, burada kimsenin de umrunda olmaz... Ha her şeyini ayarlamışsın etmişsin, arkama bakmam giderim...
  • 19-02-2026, 10:12:40
    #17
    profweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocalarım, benim biraz özel bir durumum var ve kararsızlık içinden çıkamıyorum. Bu yüzden sizlerin fikirlerini merak ediyorum.
    Ben kısaca, bu ülkeye pek bağlı hissetmeyen, herhangi bir ideolojik, dini, siyasi vb görüşlere pek değer vermeyen, sade sıradan bir vatandaşım.
    internetten işlerimi yürütüyorum ve iyi bir gelire sahibim, şu anda istanbulda yaşıyorum.
    Lafı fazla uzatmadan şunu sormak istiyorum, neredeyse çocukluktan beri hayalim ABD'de yaşamak. Artık bunu yapabilecek durumdayım.
    Ancak ailem ile kurduğum duygusal bağlar beni derinden etkiliyor. Hayatta ailemden başka kimse yok neredeyse, arkadaşım bile yok.
    Bu sebeple ailemden ayrılmak, onları geride bırakıyor gibi hissetmek beni çok zorluyor.
    sizce böyle bir durumda her şeyi geride bırakıp ABD'ye taşınmalı ve hayallerime doğru daha güçlü adımlar mı atmalıyım?
    yoksa burada kalıp 5-10 yıl sonra daha da pişman olacağım, potansiyelimden daha uzakta bir hayatı mı seçmeliyim?
    Nispeten yaşı daha büyük kişilerin tecrübelerinden, bilgi birikimlerinden faydalanmak çok isterim.
    Bence kesinlikle gitmelisin. Aile vs önemli ama bir dönemden sonra göreceğin üzere herkes kendi yolunu çizdiğinde pişman olacak olan sensin.
    Ben üniversitede iken çalıştığım firmamızın isteği ile Kanada'ya gittim bekardım annem rahmetli sütümü helal etmem dedi geri döndüm evlendim iş kurdum çoluk çocuk oldu artık istememde gidemem işimi bırakmak istesem kanuni olarak en az 5 sene daha kalmam gerekiyor. Annem vefat etti Allah rahmet eylesin şimdi abilerim mal derdinde herkes vampir gibi birbirini koparma derdinde. Yaşınız küçük sizi bağlayan bir şeyler yoksa zaten paranızı da kazanıyorsanız derdiniz ne burada durmak için bas git. Demagoji yapanlar olacaktır da zaman da geçiyor bir millet marsa gidiyor diğeri halen 35 sene önceki diplomayı iptal etmekle meşgul. Ben yerinde olsam bir dakika durmam. Duygusallığa bu dünyada yer yok yaşını bilmiyorum ama 44 yaşında olan biri olarak önerim gitmen yönünde olur. Bu ülke cennet gibi bir ülke benle giden arkadaşlarım her sene tatile geliyor ben ise şükürler olsun durumum çok iyi ama acaba yarın hangi vergi girecek hangi personel işe gelmeyecek derdiyle uğraşıyorum dünyaya bir kez geliniyor aklını başına almanı öneririm. Selametle
  • 19-02-2026, 11:45:10
    #18
    profweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocalarım, benim biraz özel bir durumum var ve kararsızlık içinden çıkamıyorum. Bu yüzden sizlerin fikirlerini merak ediyorum.
    Ben kısaca, bu ülkeye pek bağlı hissetmeyen, herhangi bir ideolojik, dini, siyasi vb görüşlere pek değer vermeyen, sade sıradan bir vatandaşım.
    internetten işlerimi yürütüyorum ve iyi bir gelire sahibim, şu anda istanbulda yaşıyorum.
    Lafı fazla uzatmadan şunu sormak istiyorum, neredeyse çocukluktan beri hayalim ABD'de yaşamak. Artık bunu yapabilecek durumdayım.
    Ancak ailem ile kurduğum duygusal bağlar beni derinden etkiliyor. Hayatta ailemden başka kimse yok neredeyse, arkadaşım bile yok.
    Bu sebeple ailemden ayrılmak, onları geride bırakıyor gibi hissetmek beni çok zorluyor.
    sizce böyle bir durumda her şeyi geride bırakıp ABD'ye taşınmalı ve hayallerime doğru daha güçlü adımlar mı atmalıyım?
    yoksa burada kalıp 5-10 yıl sonra daha da pişman olacağım, potansiyelimden daha uzakta bir hayatı mı seçmeliyim?
    Nispeten yaşı daha büyük kişilerin tecrübelerinden, bilgi birikimlerinden faydalanmak çok isterim.

    bir ittihatçı olarak gitmeyi hiç düşünmedim zorlanıyormuyum ? ülkenin durumu göz önüne alındığı zaman herkes gibi zorlanıyorum ama bırakıp giden arkadaşlarım çok fazla memnun kalmayan birini görmedim tavsiye edermiyim hayır sen gidersen ben gidersem memleket kime kalacak