bana göre bu ülkenin düzelme ihtimali, kıvırmadan, eğip bükmeden belirteyim %0 yani düzelme ihtimali yok.
ben 40 yaşın altındayım ama daha şimdiden emekliliğimi planlamaya başladım normalde evlilik ve çoluk çocuk düşünmek lazım ama onlara sıra gelene kadar ev+araba alıp kendimi kurtarmanın daha faydalı olacağına inanıyorum. sürekli nüfus artış hızı yavaşlıyor, gençler evlenmiyor, nüfus yaşlanıyor vs. diyorlar bu konuda kendimi sorumlu da hissetmiyorum. benimle aynı yaşta olan arkadaşlarımın da kafasında evlenmek ve çocuk yapma düşüncesi bile yok. herkes gemisini yüzdürme derdinde. ev ve araba alıp, 35-40 sene sonrada kimseye muhtaç olmadan ölüp gitmenin planlarını yapıyoruz.
Aramızda Gelecekten Umudu Olan Var Mı?
21
●902
- 05-02-2026, 16:30:33Maddi açıdan sıkıntımız yoksa yine de yurtdışına gitmeli miyiz? Açıkçası bu kültürü, yaşayış şeklini bir kenara atıp farklı bir kültüre geçmeyi zor buluyorum. Sıkıntıları olsa da bu ülkeyi seviyorum, para olunca da bir çok sorun çözülebiliyor sonuçta. Ha sizin gibi çok kötü bir olay yaşama ihtimalim olabilir, adalet sistemi, güvenlik gibi şeyler de var ama nedense hiç gidesim yok. Gitme imkanım var ancak bir türlü ikna olamıyorum. Burada olmayıp Almanyada olan ne olabilir ki.ThawRakhtif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-02-2026, 16:39:50Şimdi almanyada ortalama çocuk desteği vs net elime 5k geçiyor. Bana bugün türkiyeye dön 3 katını vereceğiz deseler dönmem. Kendim için değil de çocuklarım için dönmem. Hayatım düzene girdi burda.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 06-02-2026, 00:13:07en azından gelecek 20 yıl içerisinde hiç bir umut yok bunu kesin olarak enflasyona baktığımızda görebiliyoruz. eğer hatalı hareket yapılmazsa ...
tekrar nas felan denilirse sen ona 30, 40 sene de.
benim anlamadığım evde bir usta hatalı iş yapsa aynı ustayı çağırmayan bizim milletimiz sistemi bozan kişiden, bozduğu şeyi düzeltmesini bekliyor.