Üstteki arkadaş o kadar haklı ki, ama bir sorun var işte, ücretsiz yardimlar kimseyi doyurmuyor. Yani bütçesel sıkıntı çeken çok yazılımcı var, bu neden ile yapabilecek bir şey yok. Mecbur kalıyorlar.
Yakında yazılım tarafında bu tarz sorunlar olduğu için ücretsiz scriptler tarafında paylaşımlar yapmayı düşünüyorum. Bir çoğu kendi sıfırdan yaptığım olacak, bazıları da codepen gibi yerlerden alınıp editlenmiş halleri olacak. Yani cidden forumda yardımlaşma çok azaldı.
Forumda 15 yıldır olmasak da, üye olamadığımız dönemlerde dışarıdan takip ediyorduk. Maalesef gidişat pek iyi değil. Eskiden saygı ve samimiyet ön plandaydı, şimdi ise her selam verene direkt hocam sana hemen bir SMM panel ya da SMS onay sitesi kuralım diye yaklaşılıyor. Ticaret forumu tamam da, eskisi gibi bir dayanışma ortamı kalmamış ne yazık ki.
Bende yeni sayılırım ancak görebildiğim/anlayabildiğim kadarıyla üyelerin bulunduğu ülkedeki sosyo-ekonomik ve kültürel yapının nereye doğru gittiğiyle doğru orantılı soru sormuşsunuz. Önceden sosyo-ekonomik ve kültürel yapı nasıldı? Şimdi nasıl? Nitekim ayna görevi görmesi de bir nevi kaçınılmaz sonuç diyebiliriz.
Üstteki arkadaş o kadar haklı ki, ama bir sorun var işte, ücretsiz yardimlar kimseyi doyurmuyor. Yani bütçesel sıkıntı çeken çok yazılımcı var, bu neden ile yapabilecek bir şey yok. Mecbur kalıyorlar.
Yakında yazılım tarafında bu tarz sorunlar olduğu için ücretsiz scriptler tarafında paylaşımlar yapmayı düşünüyorum. Bir çoğu kendi sıfırdan yaptığım olacak, bazıları da codepen gibi yerlerden alınıp editlenmiş halleri olacak. Yani cidden forumda yardımlaşma çok azaldı.
Hem katılıyorum hem katılmıyorum üsteki arkadaşın dediği gibi YouTube'a açmaya bile ücretli yardım deniliyor bence bu kadarı fazla ufak tefek şeyleri ticarete dökmeye gerek yok. Eskisi gibi olmalı bence bazı şeyleri yardım ederek devam etmeli bir konu açıyorsun burada takıldım farzı misal apache nasıl kuracam hemen altına yorumlar sıralanıyor ücretli yapabiliriz diye yahu senin yapacağın kaynak zaten Google da var adam demekki bir yerde takılmış veya ufak bir hata yapmış bunu ticarete dökmeye gerek yok bence
Çağ değişti, jenerasyon değişti, şartlar değişti ve insanlarda değişti.
Bu sebep sonuç ilişkisinde R10'da değişiyor.
Geçmişle kıyaslamak doğru olmaz elbette ama yardımlaşma & dayanışma biraz daha ticarete döndü.
Fakat bu insanlarla alakalı bir durum, yardım etmek isteyen halen bir şekilde yardım edebiliyor.
Hem katılıyorum hem katılmıyorum üsteki arkadaşın dediği gibi YouTube'a açmaya bile ücretli yardım deniliyor bence bu kadarı fazla ufak tefek şeyleri ticarete dökmeye gerek yok. Eskisi gibi olmalı bence bazı şeyleri yardım ederek devam etmeli bir konu açıyorsun burada takıldım farzı misal apache nasıl kuracam hemen altına yorumlar sıralanıyor ücretli yapabiliriz diye yahu senin yapacağın kaynak zaten Google da var adam demekki bir yerde takılmış veya ufak bir hata yapmış bunu ticarete dökmeye gerek yok bence
İyi o zaman ücretli destek satın almak istemiyorsa araştırıp bulur ve paylaşır kimi insana göre zaman çok değerli bir şey. Geçen biri anydeskten yardım istedi bağlandım 1 saat boyunca kendisine yardım ettim ama yoğun vaktimde ise müşterime ayıracağım zamanı ücretsiz başkasına neden ayırayım ki? bu durumda müşterime zaman ayırmadığım için benden kaçmasının bir anlamı var mı ? birde bu yönden bakın bence! Yazdıklarımı anlayış ile karşılamanı bekliyorum.
eskiden daha çok zamanımız vardı belki gençtik belki öğrenciydik vs.
şimdi bizim için zaman değerli. bu yüzden ben **ücretsiz** yardım ve paylaşımların bittiğini düşünüyorum.
e tabi zaman değişti çağ değişti. insanlarda eskiden bir emek sarfetme vardı şimdi armut piş ağzıma düş modeli