• 10-03-2025, 21:49:42
    #1
    Merhabalar,

    Babamın adına aynı il sınırları içinde farklı ilçelerde büyüklüğü 100-300 metrekare arasında değişmek üzere birden fazla tarla mevcut.
    Kendisi emekli..
    Mart ayında vergi ödenmesi gerektiğini söyledi ama bakıyorum herhangi bir vergi gözükmüyor.

    Tarla vasfında olan arsalar için vergi çıkar mı? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

    Saygılar..
  • 10-03-2025, 22:00:05
    #2
    Hangi belediye içerisindeyse edevlette o belediyeyi aratın belediyeye ödeniyor direk vergi borcu çıkmıyor sanırım.
  • 10-03-2025, 22:02:25
    #3
    Vergi olayını tam bilmiyorum fakat tarlalar 2 yıl üst üste kullanılmadığı durumda bakanlık tarlanızı kullanacak x kişilere kiralama hakkına sahip oluyor. - https://www.tarimorman.gov.tr/Haber/...raya-Verilecek

    Tabi kira bedeli ödenecek.
  • 10-03-2025, 22:20:24
    #4
    Belediyeler ilgileniyor bu işle hocam, vergi çıkıyor fakat herhangi haciz vs söz konusu olmaz satarken ödemeniz gerekir hepsi bukadar. İçinizin rahat etmesi için tapuyu alıp belediyeye gidebilirsiniz yardımcı oluyorlar.
  • 10-03-2025, 22:26:24
    #5
    Çıkıyor ama satma durumu gibi durumlarda belediyeden öğrenebiliyorsunuz
  • 10-03-2025, 22:36:34
    #6
    mct0300 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi belediye içerisindeyse edevlette o belediyeyi aratın belediyeye ödeniyor direk vergi borcu çıkmıyor sanırım.
    Meraboy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi olayını tam bilmiyorum fakat tarlalar 2 yıl üst üste kullanılmadığı durumda bakanlık tarlanızı kullanacak x kişilere kiralama hakkına sahip oluyor. - https://www.tarimorman.gov.tr/Haber/...raya-Verilecek

    Tabi kira bedeli ödenecek.
    CodeDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belediyeler ilgileniyor bu işle hocam, vergi çıkıyor fakat herhangi haciz vs söz konusu olmaz satarken ödemeniz gerekir hepsi bukadar. İçinizin rahat etmesi için tapuyu alıp belediyeye gidebilirsiniz yardımcı oluyorlar.
    okyanus1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çıkıyor ama satma durumu gibi durumlarda belediyeden öğrenebiliyorsunuz

    Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim forumdaşlarım.
    Web üzerinden kontrol ediyorum görünmüyor ama bir de şahsen başvuru yaparak bir sorgulama yapayım.
    Teşekkürler, iyi forumlar diliyorum..
  • 10-03-2025, 23:19:15
    #7
    Çokta önemli değil biraz faiz işler ama bir kaç senede bir ödense yetiyor.

    Benim en saçma bulduğum konulardan birisi , ben niye bunları e-devletten vs tek ekrandan sorgulayıp ödeyemiyorum. Birde bazı belediyeler var sitesinden ödenmiyor gidip ilgili belediyeden kayıt açtırıyorsun falan. Ülkede saçmalık sınır tanımıyor.
  • 11-03-2025, 00:23:06
    #8
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çokta önemli değil biraz faiz işler ama bir kaç senede bir ödense yetiyor.

    Benim en saçma bulduğum konulardan birisi , ben niye bunları e-devletten vs tek ekrandan sorgulayıp ödeyemiyorum. Birde bazı belediyeler var sitesinden ödenmiyor gidip ilgili belediyeden kayıt açtırıyorsun falan. Ülkede saçmalık sınır tanımıyor.
    Evet hocam maalesef, merkezi sistem gelse ödeme sonrası belediye havuzuna aktarılsa çok daha mantıklı olacak ama şuan borcum var mı yok mu onu bile göstermiyor belediye siteleri.