• 11-03-2025, 11:43:43
    #91
    Hiç bir köpeğin ya da kedinin yavrusunu terk ettiğini ya da çuvalın içinde gece vakti yolun kenarına bıraktığını gördünüz mü?


    Hiç bir köpeğin ya da kedinin bir insanı sahiplenip yemeğini suyunu verdikten sonra bir süre sonra bıkıp gizlice o insanı bir yerlere terk ettiğini gördünüz mü?


    Köpekleri dövüştürüp, ölen köpeklerden birisinin ayağının kopmuş şekilde çöpün yanına bırakıldığını gördünüz mü?


    Koyunların başında telefonuyla uğraşıp koyunların bazılarının kaybolmasından haberi olmayan çobanın koyunların kaybolmasıyla ilgisi olmayan sonradan gelen köpeği sopayla dövmesini gördünüz mü?


    Sahibi tarafından gördüğü şiddetten kaçan, yara bere içinde olan, yemek verildiğinde aç olduğu halde yaklaşmayan köpek gördünüz mü?


    Daha o kadar çok örnek verebilir ki.


    İnsana saldıran köpekler de var, bunun olmasını asla istemem.


    Ama bir durup duruma bakmak gerekiyor. Neden bunlar yaşanıyor.


    Eğitim desek, eğitimli olup insanlara ve hayvanlara zarar verenler de var.


    Tüm bunları önleyecek kurallar, kanunlar köpeklerin, kedilerin (gündemde olmayan diğer zarar gören hayvanlar içinde geçerli) yaşam haklarını elinden almayacak şekilde yapılmalı, uygulanmalı. Uygun yaşam alanları oluşturulmalı.


    Tüm bunlar ilk defa olmuyor. Seneler önce de yaşandı - konuşuldu ve gelinen durum bu.


    En azından bundan sonra hiç bir insanın ya da hayvanın zarar görmeyeceği bir düzenleme geç olmadan yapılabilir, kurallar - kanunlar uygulanabilir.


    Saygılarımla.
  • 11-03-2025, 12:17:09
    #92
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam çok güzel söylüyorsunuz da bu günümüzde ki kısır döngüye çare olmuyor maalesef.
    Başta belediyeler ve petshoplardan yada barınaklardan köpek alıp 2 gün sonra sokağa atanlar, sokaklarda ulu orta yerlerde besleme yapanlar suçlu.
    Bu konunun bir an önce çözülmesi lazım.
    Artık bu suçlu, şu hatalı diyerek topu birilerine atarak bu sorunun üstesinden gelemeyiz.
    Her geçen gün durum daha da kötü bir hal alıyor ve sonucunda istenmeyecek durumlara sebebiyet verebilir.
    hocam kendi ağzınızla söylüyorsunuz suçluları.
    ne yani çözüm için hiç suçu günahı olmayan köpekleri mi öldürelim ?
  • 11-03-2025, 12:28:30
    #93
    Gerçekçi olmak gerekirse malesef itlaf edilmekten başka çözümü yok.
    Sonrasında hayvan sahiplenenler içinse katı kanunlar koyulmalıdır.
    Ömür boyu bakabileceğine, ihtiyacını karşılayabileceğine dair garanti vermeleri gibi...
  • 11-03-2025, 14:12:04
    #94
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam kendi ağzınızla söylüyorsunuz suçluları.
    ne yani çözüm için hiç suçu günahı olmayan köpekleri mi öldürelim ?
    Çözüm öneriniz nedir?
    Ben direkt hepsini uyutun demedim.
    Yapılabiliyorsa barınak yapılsın, hayvanlar buraya doldurulsun, rehabilite edilmeyen, saldırgan olan, hasta ve kuduz riski olanlar uyutulsun.
    Bunlar yapılamıyorsa, nüfus sürekli günden güne artıyorsa ve insanlar sokakta yürümekten korkuyorsa o zaman ne yapılmalı?
    Masum çocuklar mı ölsün?

    Ayrıca belediyeler toplayıp barınağa götürürken belediye personeline engel olanlar var.
    Barınağı basıp hastalıklı, kuduz riski olan hayvanları tekrar sokağa bırakanlar var.
    Barınak olsa bile bunlar nereye kapatılacak bilemiyorum.
  • 11-03-2025, 14:18:24
    #95
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çözüm öneriniz nedir?
    Ben direkt hepsini uyutun demedim.
    Yapılabiliyorsa barınak yapılsın, hayvanlar buraya doldurulsun, rehabilite edilmeyen, saldırgan olan, hasta ve kuduz riski olanlar uyutulsun.
    Bunlar yapılamıyorsa, nüfus sürekli günden güne artıyorsa ve insanlar sokakta yürümekten korkuyorsa o zaman ne yapılmalı?
    Masum çocuklar mı ölsün?

    Ayrıca belediyeler toplayıp barınağa götürürken belediye personeline engel olanlar var.
    Barınağı basıp hastalıklı, kuduz riski olan hayvanları tekrar sokağa bırakanlar var.
    Barınak olsa bile bunlar nereye kapatılacak bilemiyorum.

    hükümetin yararına olan şeylerde bak avrupada da böyle diyorlar
    halkın zararına olan işlerde afrikada böyle şükredin diyorlar.

    avrupaya bakın,
    özel devasa köpek parkları bile var. ve şehrin bir çok yerinde var.


    köpek parkı yapacaksın.
    barınaklardaki şartları iyileştirip çoğaltacaksın.
    köpek sahiplendirmeden önce sahiplenmek isteyenlere belirli şartlar sunacaksın. adamın geçmişine suç kaydına bakacaksın. eğitim kursları kurup sahiplenmek isteyen 3 ay köpek eğitim kursuna alacaksın.
    sahipli köpek saldırgan hareket düzenlediğinde köpeği değil sahibini cezalandıracaksın.

    şimdi bir köpek için bunlar yapılır mı yauuv diyen kıtlar çıkacaktır mutlaka.
    unutmayın ki sokak hayvanları sadece bu ülkenin değil bu dünyanın gerçeği.
    biz insanlar olarak onların yaşam alanlarını istila ettiysek, onlarla yaşamayı öğrenmeliyiz.
    öldür öldür bitseydi şehirdeki köpekler değil dağdaki köpekler biterdi.
  • 11-03-2025, 14:25:03
    #96
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hükümetin yararına olan şeylerde bak avrupada da böyle diyorlar
    halkın zararına olan işlerde afrikada böyle şükredin diyorlar.

    avrupaya bakın,
    özel devasa köpek parkları bile var. ve şehrin bir çok yerinde var.


    köpek parkı yapacaksın.
    barınaklardaki şartları iyileştirip çoğaltacaksın.
    köpek sahiplendirmeden önce sahiplenmek isteyenlere belirli şartlar sunacaksın. adamın geçmişine suç kaydına bakacaksın. eğitim kursları kurup sahiplenmek isteyen 3 ay köpek eğitim kursuna alacaksın.
    sahipli köpek saldırgan hareket düzenlediğinde köpeği değil sahibini cezalandıracaksın.

    şimdi bir köpek için bunlar yapılır mı yauuv diyen kıtlar çıkacaktır mutlaka.
    unutmayın ki sokak hayvanları sadece bu ülkenin değil bu dünyanın gerçeği.
    biz insanlar olarak onların yaşam alanlarını istila ettiysek, onlarla yaşamayı öğrenmeliyiz.
    öldür öldür bitseydi şehirdeki köpekler değil dağdaki köpekler biterdi.
    Hocam zaten aynı şeyleri söylüyoruz da bizim dememizle olmuyor.
    Elini taşın altına sokan kim var?
    Kim buna bütçe ayıracak, kim toplayıp kısırlaştıracak.
    Bu mevzu yeni çıkmadı ki.
    Kaç senedir tartışmalar bu eksende devam ediyor.
    Bir şekilde artık bir çözüm bulunmalı.

    Ayrıca şu yaşam alanlarını istila ettik klişesine katılmıyorum.
    Metropoller onların yaşam alanı değildi.
    Doğadan getirilip evlere, şehir merkezlerine tıkılıp, insanların canları sıkılınca sokaklara bırakıldı.
    Plansız beslemelerle hayvanların sayısı çoğaldı.
    Köpekler dünyaya yeni gelen canlılar değil.
    Eskiden mahallemizde de köpekler vardı ama sayısı bu kadar değildi.
    Sözde hayvanseverler yüzünden popülasyonu bu derece arttı.
  • 11-03-2025, 14:33:12
    #97
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten aynı şeyleri söylüyoruz da bizim dememizle olmuyor.
    Elini taşın altına sokan kim var?
    Kim buna bütçe ayıracak, kim toplayıp kısırlaştıracak.
    Bu mevzu yeni çıkmadı ki.
    Kaç senedir tartışmalar bu eksende devam ediyor.
    Bir şekilde artık bir çözüm bulunmalı.

    Ayrıca şu yaşam alanlarını istila ettik klişesine katılmıyorum.
    Metropoller onların yaşam alanı değildi.
    Doğadan getirilip evlere, şehir merkezlerine tıkılıp, insanların canları sıkılınca sokaklara bırakıldı.
    Plansız beslemelerle hayvanların sayısı çoğaldı.
    Köpekler dünyaya yeni gelen canlılar değil.
    Eskiden mahallemizde de köpekler vardı ama sayısı bu kadar değildi.
    Sözde hayvanseverler yüzünden popülasyonu bu derece arttı.
    hocam önceden metropol diye bir şey mi vardı ?
    eskiden her yer doğa idi.
    dünyayı beton yığınına çeviren bizleriz.
    bu sıkıntıyı yaratan bizleriz
    çözüm üretmeyen bizleriz
    sonuç ? suçlu köpekler.
    ayrıca herşeyi geçtim, doğanın bir dengesi var.
    tırnak kadar arı, nesli tükendiğinde dünyayı bekleyen tehlikeyi araştırmanızı öneririm.
    kedilerin bu dünyadaki insanlığa olan faydalarını
    aynı şekilde köpeklerin....

    bak sana basit bir şey anlatayım,

    benim köpeğim golden cinsi köpek,
    3.5 yaşında, bırak birisini ısırmayı, diş bile gösterdiği yok.
    yakınındaki birisi koşunca kovalamaca oyunu sanıyor, onun yanında birlikte koşuyor.
    mahallede misafirin kızı oğlumu görünce korktu koşarak kaçtı. benim oğlanda oyun zannedip kuyruğunu sallayarak onun peşine koştu, ve kız çocuğu düştü.
    şimdi burda kim suçlu ?
    anne baba suçlu.
    çünkü o çocuğun beynine kodlamışlar, köpek gördün mü koşarak kaç kızım.
    bre gerizekalı, husein bolt bile bir köpekten daha hızlı koşamazken, senin ufacık kızın nasıl kaçsın ?
    göz teması kurmadığın sürece köpek sana saldırmaz. köpekler cicidir güzeldir şeklinde eğitilseydi o çocuk, o kaza yaşanmazdı.





    bu mesajımı alıntılayıp cevap veren kaçak güreşci konu sahibine cevap olarak yazıyorum. çünkü vereceğim cevapla yerin dibine sokup sokup çıkaracağımı bildiği için engelledi beni.


    işine gelmeyince engelliyorsun demek. ucuz basit, zekan kadar çürük bir numara. az delikanlı olda bi tartışma içindeysen madem kaçak dövüşme. sonuna kadar tartış. laf sokup engelliyince ne olacaksın büyüyüp adam mı olacaksın ?


    yaş kaç bilmiyorum ama, istila derken ben son 10 yılı kastetmiyorum, dünyanın varoluşundan bu yana olan süreçten bahsediyorum.
    kendim aynı zamanda köpek eğitmenliği de yapıyorum. şu basit köpek konusunu anlamayan insanlardan bile daha zeki benim OĞLUM.
    kendisi ayrıca şov köpeğidir.
    benim oğlum KOVALAMAYI değil kovalanmayı sever,
    amacı kızın önüne geçip kızın onu kovalamasıydı.
    dünya sadece senin de değil insanoğlu. ya seve seve ya da seve seve diğer canlılarla birlikte yaşamayı öğ-re-ne-cek-sin.
    mahallenin tüm çocukları oğlumu tanır. akşam yemeklerini oğlumla oyun oynama karşılığında yiyip oynamaya gelen çocuklar var. herkesi kendiniz gibi havyan düşmanı sanmayın.
    nefret dünyanızdan çıkıp sevgi dolu nesiller yetiştirmenizi beklemek çok mu hayalperestlik olur acaba ?
    aaa sinek ısırdı, öldür,
    aaayyy karıncı çıktı öldür
    ay köpek ısırdı öldür
    ay kedi tırmaladı öldür.
    biri de çıkıp sormuyor, asıl ölümcül HAYVAN insan mı yoksa 4 ayaklı hayvanlar mı ? diye.
  • 11-03-2025, 15:35:42
    #98
    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam önceden metropol diye bir şey mi vardı ?
    eskiden her yer doğa idi.
    dünyayı beton yığınına çeviren bizleriz.
    bu sıkıntıyı yaratan bizleriz
    çözüm üretmeyen bizleriz
    sonuç ? suçlu köpekler.
    ayrıca herşeyi geçtim, doğanın bir dengesi var.
    tırnak kadar arı, nesli tükendiğinde dünyayı bekleyen tehlikeyi araştırmanızı öneririm.
    kedilerin bu dünyadaki insanlığa olan faydalarını
    aynı şekilde köpeklerin....

    bak sana basit bir şey anlatayım,

    benim köpeğim golden cinsi köpek,
    3.5 yaşında, bırak birisini ısırmayı, diş bile gösterdiği yok.
    yakınındaki birisi koşunca kovalamaca oyunu sanıyor, onun yanında birlikte koşuyor.
    mahallede misafirin kızı oğlumu görünce korktu koşarak kaçtı. benim oğlanda oyun zannedip kuyruğunu sallayarak onun peşine koştu, ve kız çocuğu düştü.
    şimdi burda kim suçlu ?
    anne baba suçlu.
    çünkü o çocuğun beynine kodlamışlar, köpek gördün mü koşarak kaç kızım.
    bre gerizekalı, husein bolt bile bir köpekten daha hızlı koşamazken, senin ufacık kızın nasıl kaçsın ?
    göz teması kurmadığın sürece köpek sana saldırmaz. köpekler cicidir güzeldir şeklinde eğitilseydi o çocuk, o kaza yaşanmazdı.
    Hocam ben mahalle de yaşıyorum.
    Bulunduğumuz yer doğa ile iç içe.
    Burası köpeklerin yaşayabileceği bir alan.
    Nişantaşı, cihangir, bebek, etiler, çankırı, kordon buralar metropol yerler.
    Köpekler burada yaşayamaz.
    Sizi şimdi internetin, elektriğin, doğalgazın olmadığı bir yere koyalım ne kadar dayanabilirsiniz?
    Her şeyin doğallığından bahsediyorsanız o zaman sizde doğa da yaşam mücadelesi vermeye çalışın.
    Binaların içerisinde, metropol kentlerde köpeklerin alanını işgal etmeyin.
    Doğanın dengesini bozan işte sözde hayvanseverler.
    Ne hikmetse hepsi metropol de yaşıyor.
    Kucaklarında fifileri hayvan hakları diyorlar.
    Alsana sokaktan bir karabaş.
    O yüzden hiç samimi gelmiyor.

    KÖPEĞİNİZE gelince.
    O sizin oğlunuz değil, siz bir insansınız o bir köpek. Sizde sahibisiniz.
    Eğer bir çocuk gördüğü zaman oyun yapıyorum diye çocuğu kovalıyor ise bu ne çocuğun ne köpeğin suçu.
    Eğitim vermediğiniz için sizin suçunuz.
    Küçük bir kız çocuğu izmandut gibi tüylü bir hayvan gördüğü zaman tabiki korkar.
    Bende olsam üstüme üstüme koşan köpekten bende korkarım.
    Herkes beslediği köpeğe eğitim mi veriyor?
    İstatistik yapsak 100 köpek sahibi varsa 10 tane eğitim vermiyordur.
    Köpek beslemek, önüne mama ve su koyup dışarı da gezdirmek değildir.
    Hani deniyor ya twitter da çocuğun o saatte dışarı da işi ne anası babası nerede diye. Böyle salakça bir savunma da görmedim.
    Geçen 12 yaşında ki kız çocuğu kütüphaneye giderken parçalandı.
    Peki siz sahibi olarak neden köpeğinizi boşladınız, neden yanında değildiniz, neden ağızlık takmadınız?
    Klasik bir şey yapmaz diyen birisi daha.
    Sizi ısırmaz ama o anda küçük kızı feci şekilde yaralayabilirdi.
    Kendiniz de hiç bir hata bulmayıp suçu küçücük kız çocuğuna ve ailesine atmak nasıl bir zihniyet ya?
    Hangi anne baba köpek gördün mü kaç desin? Kaçınca kovaladığı bilinmiyor mu?
    Belki siz iyi eğitim vermiş olabilirsiniz ama her köpek sahibi düzgün yetiştirmiyor.
    Önceki postum da paylaştım.
    Kadın pitbul gezdiriyor ağızlıksız.
    Köpek de dubaya saldırıyor.
    Ya duba yerine çocuk olsaydı.
    Ailelerin tedirginliği boşa mı?

    Hayatta sadece siz ve köpeğiniz yok, başka insanların da yaşam hakkı var.
    Lütfen hem siz hem oğlunuz mu köpeğiniz mi neyse artık acilen bir eğitim alın.
  • 11-03-2025, 15:45:04
    #99
    Sokaktaki tüm köpekleri inşaAllah toplarlar