hükümetin yararına olan şeylerde bak avrupada da böyle diyorlar
halkın zararına olan işlerde afrikada böyle şükredin diyorlar.
avrupaya bakın,
özel devasa köpek parkları bile var. ve şehrin bir çok yerinde var.
köpek parkı yapacaksın.
barınaklardaki şartları iyileştirip çoğaltacaksın.
köpek sahiplendirmeden önce sahiplenmek isteyenlere belirli şartlar sunacaksın. adamın geçmişine suç kaydına bakacaksın. eğitim kursları kurup sahiplenmek isteyen 3 ay köpek eğitim kursuna alacaksın.
sahipli köpek saldırgan hareket düzenlediğinde köpeği değil sahibini cezalandıracaksın.
şimdi bir köpek için bunlar yapılır mı yauuv diyen kıtlar çıkacaktır mutlaka.
unutmayın ki sokak hayvanları sadece bu ülkenin değil bu dünyanın gerçeği.
biz insanlar olarak onların yaşam alanlarını istila ettiysek, onlarla yaşamayı öğrenmeliyiz.
öldür öldür bitseydi şehirdeki köpekler değil dağdaki köpekler biterdi.
Hocam zaten aynı şeyleri söylüyoruz da bizim dememizle olmuyor.
Elini taşın altına sokan kim var?
Kim buna bütçe ayıracak, kim toplayıp kısırlaştıracak.
Bu mevzu yeni çıkmadı ki.
Kaç senedir tartışmalar bu eksende devam ediyor.
Bir şekilde artık bir çözüm bulunmalı.
Ayrıca şu yaşam alanlarını istila ettik klişesine katılmıyorum.
Metropoller onların yaşam alanı değildi.
Doğadan getirilip evlere, şehir merkezlerine tıkılıp, insanların canları sıkılınca sokaklara bırakıldı.
Plansız beslemelerle hayvanların sayısı çoğaldı.
Köpekler dünyaya yeni gelen canlılar değil.
Eskiden mahallemizde de köpekler vardı ama sayısı bu kadar değildi.
Sözde hayvanseverler yüzünden popülasyonu bu derece arttı.