• 17-09-2024, 00:21:02
    #19
    Öğretmen süre bitti deyip kağıdı elimizden alınca nasıl kabulleniyorsak aynen öyle
  • 17-09-2024, 00:21:25
    #20
    Kabullenmesende ölecen kabullensende çok düşünüyorsunuz
  • 17-09-2024, 00:23:24
    #21
  • 17-09-2024, 00:23:35
    #22
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hep ticaret konuşuyoruz biraz da hayattan konuşmak gerek.

    Bir gün istesek de istemesek de nefesimiz tükenecek ve bilmediğimiz bir şekilde dini inançlara göre veya yokoluş kavramı artık neye inanıyorsanız bu şekilde devam edecek.

    Peki siz bu durumu nasıl kabulleniyorsunuz, kimsenin ölümden sonra nasıl olduğunu bilmiyoruz tamamen yok olduğunu düşünürsek desem yokoluşun nasıl bir his olduğunu da bilemeyiz, yokluk kavramı korkutucu ve hissedilemeyen bir şey.
    Hocam ölümü kabullenmek onun üstünde hiçbir etkimizin olmadığını da kabullenmek demektir. Buna 2 farklı şekilde reaksiyon gösterebilirsiniz. Ölümü düşündükçe çaresizliğe kapılıp tüm ömrünüzü depresyonda geçirebilirsiniz veya ölümün doğallığını kabul ederek gelip geçtiğiniz Dünya'ya sizden bir iz bırakmak için uğraşırsınız. Günün sonunda dünyaya bir iz bırakamazsanız, ölümünüzden sonra maksimum 2 nesil hatırlanırsınız sonra sanki hiç var olmamışsınız gibi dünya dönmeye devam eder.

    Şahsen ben dünyaya bir çizgi bırakmanın çaresizlikle yaşamaktan daha mantıklı olduğunu düşünüyorum ama gelgelelim insanoğlu her zaman ümitlerimi suya düşürüyor
  • 17-09-2024, 00:24:33
    #23
    Bunu sorgulayınca insanın aklına en çok gelen şey :
    Bir gün ölecez ve bunu bile bile neden bunca çaba bunca emek ? Bu soruya geçiyorum direk . Bilmiyorum ama burdan sonrasıda kendini tatmin etmeye mi çalışıyorsun yoksa dünyaya bir şeyler bırakmayı mı ?
    Tamamda bence bu denli dünyayı düşünen kim olabilir bunu anlayamıyorum . Hiç girme bu konuya kilitleniyorum 😂
  • 17-09-2024, 00:32:02
    #24
    vural17 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu sorgulayınca insanın aklına en çok gelen şey :
    Bir gün ölecez ve bunu bile bile neden bunca çaba bunca emek ? Bu soruya geçiyorum direk . Bilmiyorum ama burdan sonrasıda kendini tatmin etmeye mi çalışıyorsun yoksa dünyaya bir şeyler bırakmayı mı ?
    Tamamda bence bu denli dünyayı düşünen kim olabilir bunu anlayamıyorum . Hiç girme bu konuya kilitleniyorum 😂
    m_kycn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ölümü kabullenmek onun üstünde hiçbir etkimizin olmadığını da kabullenmek demektir. Buna 2 farklı şekilde reaksiyon gösterebilirsiniz. Ölümü düşündükçe çaresizliğe kapılıp tüm ömrünüzü depresyonda geçirebilirsiniz veya ölümün doğallığını kabul ederek gelip geçtiğiniz Dünya'ya sizden bir iz bırakmak için uğraşırsınız. Günün sonunda dünyaya bir iz bırakamazsanız, ölümünüzden sonra maksimum 2 nesil hatırlanırsınız sonra sanki hiç var olmamışsınız gibi dünya dönmeye devam eder.

    Şahsen ben dünyaya bir çizgi bırakmanın çaresizlikle yaşamaktan daha mantıklı olduğunu düşünüyorum ama gelgelelim insanoğlu her zaman ümitlerimi suya düşürüyor
    Dünyaya iz bırakan insan sayısı çok az (tanınmak hatırlamak olarak) her gün onbinlerce kişi ölüyor bizim sadece 1 sayısına denk olmamız işin en acı tarafı ama sonuç olarak her türlü çabalamamız şart belli ki yapabilecek başka bir şey yok
    • m_kycn
    m_kycn bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 17-09-2024, 00:32:54
    #25
    Her güzel şeyin bir sonu vardır cümlesini benimsiyorum. Bende güzelim benim de sonum gelecek gibi.
  • 17-09-2024, 00:34:27
    #26
    Valla hayırlı bir şekilde acısız ölmek harici ölümü hiç düşünmem. Er yada geç ne bir nefes az ne bir nefes fazla yaşayacağımızı yaşayıp gideceğiz. Rabbim son nefesime kadar kullarına muhtaç eylemesin.
  • 17-09-2024, 00:42:24
    #27
    doğmayı nasıl kabullendiysek hicbirsey bilmiyor hatırlamıyorsak ölmeyide öyle kabullenip hiçbirşey bilmeyip hatırlamayacağız
    Anılar bedene ait olduğunu düşünürsek öteki taraf denilen yerde birbirimizi tanıyamayabiliriz Tüm sevdiklerinizle güzel vakitler geçirin