• 08-08-2024, 11:34:50
    #19
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sebebi belli değil mi.

    Dış borç gittikçe artıyor ve döviz çıkışının önünü kesmeye çalışıyorlar.
    Sen ucuza alıyorsun , devlette vergi alıyor fakat asıl problem bu ticarette dışarı döviz gitmesi.

    Yani İç piyasadaki yerli satıcının satış hacmi azalırken , dışarı döviz gidiyordu.

    Şuanda bizim dövize ihtiyacımız var. Devlet şuanda senin yurtdışından ürünü hiç almamanı tercih eder.

    Dövizin yurtdışına çıkmasına yönelik ek önlemlerin yakında daha fazla artacağını düşünüyorum çünkü ülkemize gelen döviz garantili faiz paraları bir yerden sonra çıkış yapmaya başlayacak.
    o zaman ülkede iyi bir denetim getirsin de millet fahiş fiyata ürün satmasın bizde ülkemizden alalım, ülkenin dövize ihtiyacı yok birilerinin gözü doymak bilmiyor
  • 08-08-2024, 11:48:43
    #20
    kSalih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    o zaman ülkede iyi bir denetim getirsin de millet fahiş fiyata ürün satmasın bizde ülkemizden alalım, ülkenin dövize ihtiyacı yok birilerinin gözü doymak bilmiyor
    Gözü duymayanlar zaten o kadar çok cebe indirmiş ki kaynakları tüketmiş o konuya hiç girmeye bile gerek yok.

    Son 5 senede devasa rakamlar hiç edildi , döviz bu seviyelere geldi. Şuanda 2-3 milyar dolar gibi ülke bazında ufak denilecek rakamlara kadar düştük.

    Ama durum ortada ve elbette ki tüm yük halka biniyor. Parayı cebe indirenler yurtdışına kaçırmışlardır bile. Adamlar paraları cebe indirirken bizim halk Dış güçler bize saldırıyor bizde engelliyoruz diye alkış tutuyordu..
    O dönem laf edeni vatan haini ilan eden vardı.

    Diğer yandan denetimle bu iş çözülmez. Çözüm : Ya Arz artırılacak ya Talep azaltılacak.
    Şuanda talep azaltma üzerine politika uygulanıyor , bunun içinde para dolaşımı kısıtlanıyor , kredi kısıtlanıyor vs.

    Kısaca şuanda devlet para harcamanı azaltmanı istiyor.
  • 08-08-2024, 11:50:59
    #21
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gözü duymayanlar zaten o kadar çok cebe indirmiş ki kaynakları tüketmiş o konuya hiç girmeye bile gerek yok.

    Son 5 senede devasa rakamlar hiç edildi , döviz bu seviyelere geldi. Şuanda 2-3 milyar dolar gibi ülke bazında ufak denilecek rakamlara kadar düştük.

    Ama durum ortada ve elbette ki tüm yük halka biniyor. Parayı cebe indirenler yurtdışına kaçırmışlardır bile. Adamlar paraları cebe indirirken bizim halk Dış güçler bize saldırıyor bizde engelliyoruz diye alkış tutuyordu..
    O dönem laf edeni vatan haini ilan eden vardı.

    Diğer yandan denetimle bu iş çözülmez. Çözüm : Ya Arz artırılacak ya Talep azaltılacak.
    Şuanda talep azaltma üzerine politika uygulanıyor , bunun içinde para dolaşımı kısıtlanıyor , kredi kısıtlanıyor vs.

    Kısaca şuanda devlet para harcamanı azaltmanı istiyor.
    basit mültecileri yollasın ülkeden, ülke yine düzelir
  • 08-08-2024, 11:57:44
    #22
    kSalih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    basit mültecileri yollasın ülkeden, ülke yine düzelir
    Talep enflasyonunda mültecilerin etkisi çok büyük özellikle emlak krizinin net sebebi mültecilerdir.

    O mülteciler ilk gelmeye başladıklarında çok ufak bir azınlık bu kişilerin ilerde yaşatacağı problemleri dile getirdi. Bende söyledim din düşmanı diyenler bile vardı.

    O mültecileri artık yollayamazsınız. Burada evlenen çocuğu olan , ev araba iş yeri kuran milyonlarcası var. Yollamaya kalkarsan İç savaş çıkarırlar. Şuanda onlar saatli bomba gibiler halk henüz farkında değil.

    Bu kişiler ilerde siyasete girdiklerinde bir çok hak talep edecekler , kültürleri farklı , sayıları çok hızla artıyor. ilerde bir çok problem yaşayacağız. Ama tabi bu 10 + sene sonrasının konusu.
  • 08-08-2024, 11:59:56
    #23
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Talep enflasyonunda mültecilerin etkisi çok büyük özellikle emlak krizinin net sebebi mültecilerdir.

    O mülteciler ilk gelmeye başladıklarında çok ufak bir azınlık bu kişilerin ilerde yaşatacağı problemleri dile getirdi. Bende söyledim din düşmanı diyenler bile vardı.

    O mültecileri artık yollayamazsınız. Burada evlenen çocuğu olan , ev araba iş yeri kuran milyonlarcası var. Yollamaya kalkarsan İç savaş çıkarırlar. Şuanda onlar saatli bomba gibiler halk henüz farkında değil.

    Bu kişiler ilerde siyasete girdiklerinde bir çok hak talep edecekler , kültürleri farklı , sayıları çok hızla artıyor. ilerde bir çok problem yaşayacağız. Ama tabi bu 10 + sene sonrasının konusu.
    bir gün savaş çıkarsa ilk onlar kaçar zaten yollamaya gerek yok kendi ülkesini savunmayan burayı mı savunacak
  • 09-08-2024, 23:03:21
    #24
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sebebi belli değil mi.

    Dış borç gittikçe artıyor ve döviz çıkışının önünü kesmeye çalışıyorlar.
    Sen ucuza alıyorsun , devlette vergi alıyor fakat asıl problem bu ticarette dışarı döviz gitmesi.

    Yani İç piyasadaki yerli satıcının satış hacmi azalırken , dışarı döviz gidiyordu.

    Şuanda bizim dövize ihtiyacımız var. Devlet şuanda senin yurtdışından ürünü hiç almamanı tercih eder.

    Dövizin yurtdışına çıkmasına yönelik ek önlemlerin yakında daha fazla artacağını düşünüyorum çünkü ülkemize gelen döviz garantili faiz paraları bir yerden sonra çıkış yapmaya başlayacak.
    diger taraftan ülke içindede kimse bişey alamasın diye elinden geleni yapıyorlar yalnız hocam,onuda göz ardı etmemek gerek.bi önceki mesajımda belirttigim gibi maliye bakanı sürekli olarak bunu söylüyor ; ülkede fiyatların normale dönmesinin,eskisi gibi halkın rahatlıkla alabilecegi seviyelere inmesinin tek yolunun alışverişi engellemek oldugunu savunuyor ilk geldigi günden itibaren.bu bu halka para harcatmayacagım diyor.taksitleri bitirdi,elinden gelse direkt kredi kartlarını yasaklayacagını sürekli dile getiriyor.cebinde kaç kuruşun varsa onu harca,ama onuda ekmek,su gibi ihtiyaçlar hariç harcama diyor.

    edit : sonraki mesajını görmemişim hocam,pardon.aynısını sende belirtmişsin zaten