kalitelihostorg adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
YD ürünlere niye kısıtlama geldi ?
23
●616
- 08-08-2024, 11:48:43Gözü duymayanlar zaten o kadar çok cebe indirmiş ki kaynakları tüketmiş o konuya hiç girmeye bile gerek yok.kSalih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Son 5 senede devasa rakamlar hiç edildi , döviz bu seviyelere geldi. Şuanda 2-3 milyar dolar gibi ülke bazında ufak denilecek rakamlara kadar düştük.
Ama durum ortada ve elbette ki tüm yük halka biniyor. Parayı cebe indirenler yurtdışına kaçırmışlardır bile. Adamlar paraları cebe indirirken bizim halk Dış güçler bize saldırıyor bizde engelliyoruz diye alkış tutuyordu..
O dönem laf edeni vatan haini ilan eden vardı.
Diğer yandan denetimle bu iş çözülmez. Çözüm : Ya Arz artırılacak ya Talep azaltılacak.
Şuanda talep azaltma üzerine politika uygulanıyor , bunun içinde para dolaşımı kısıtlanıyor , kredi kısıtlanıyor vs.
Kısaca şuanda devlet para harcamanı azaltmanı istiyor. - 08-08-2024, 11:50:59basit mültecileri yollasın ülkeden, ülke yine düzelirkalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-08-2024, 11:57:44Talep enflasyonunda mültecilerin etkisi çok büyük özellikle emlak krizinin net sebebi mültecilerdir.kSalih adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
O mülteciler ilk gelmeye başladıklarında çok ufak bir azınlık bu kişilerin ilerde yaşatacağı problemleri dile getirdi. Bende söyledim din düşmanı diyenler bile vardı.
O mültecileri artık yollayamazsınız. Burada evlenen çocuğu olan , ev araba iş yeri kuran milyonlarcası var. Yollamaya kalkarsan İç savaş çıkarırlar. Şuanda onlar saatli bomba gibiler halk henüz farkında değil.
Bu kişiler ilerde siyasete girdiklerinde bir çok hak talep edecekler , kültürleri farklı , sayıları çok hızla artıyor. ilerde bir çok problem yaşayacağız. Ama tabi bu 10 + sene sonrasının konusu. - 08-08-2024, 11:59:56bir gün savaş çıkarsa ilk onlar kaçar zaten yollamaya gerek yok kendi ülkesini savunmayan burayı mı savunacakkalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-08-2024, 23:03:21diger taraftan ülke içindede kimse bişey alamasın diye elinden geleni yapıyorlar yalnız hocam,onuda göz ardı etmemek gerek.bi önceki mesajımda belirttigim gibi maliye bakanı sürekli olarak bunu söylüyor ; ülkede fiyatların normale dönmesinin,eskisi gibi halkın rahatlıkla alabilecegi seviyelere inmesinin tek yolunun alışverişi engellemek oldugunu savunuyor ilk geldigi günden itibaren.bu bu halka para harcatmayacagım diyor.taksitleri bitirdi,elinden gelse direkt kredi kartlarını yasaklayacagını sürekli dile getiriyor.cebinde kaç kuruşun varsa onu harca,ama onuda ekmek,su gibi ihtiyaçlar hariç harcama diyor.kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
edit : sonraki mesajını görmemişim hocam,pardon.aynısını sende belirtmişsin zaten