Sebebi belli değil mi.
Dış borç gittikçe artıyor ve döviz çıkışının önünü kesmeye çalışıyorlar.
Sen ucuza alıyorsun , devlette vergi alıyor fakat asıl problem bu ticarette dışarı döviz gitmesi.
Yani İç piyasadaki yerli satıcının satış hacmi azalırken , dışarı döviz gidiyordu.
Şuanda bizim dövize ihtiyacımız var. Devlet şuanda senin yurtdışından ürünü hiç almamanı tercih eder.
Dövizin yurtdışına çıkmasına yönelik ek önlemlerin yakında daha fazla artacağını düşünüyorum çünkü ülkemize gelen döviz garantili faiz paraları bir yerden sonra çıkış yapmaya başlayacak.
diger taraftan ülke içindede kimse bişey alamasın diye elinden geleni yapıyorlar yalnız hocam,onuda göz ardı etmemek gerek.bi önceki mesajımda belirttigim gibi maliye bakanı sürekli olarak bunu söylüyor ; ülkede fiyatların normale dönmesinin,eskisi gibi halkın rahatlıkla alabilecegi seviyelere inmesinin tek yolunun alışverişi engellemek oldugunu savunuyor ilk geldigi günden itibaren.bu bu halka para harcatmayacagım diyor.taksitleri bitirdi,elinden gelse direkt kredi kartlarını yasaklayacagını sürekli dile getiriyor.cebinde kaç kuruşun varsa onu harca,ama onuda ekmek,su gibi ihtiyaçlar hariç harcama diyor.
edit : sonraki mesajını görmemişim hocam,pardon.aynısını sende belirtmişsin zaten