• 27-07-2024, 09:37:44
    #19
    1. Ortaklık iyi birşey değil

    %10 ortaklik değil hamallik olur
    Zaten bunu belirtmiş şehir dışı vs
    600k para alip sizi kafede bedava çalıştırma derdine klasik bir olay buda.

    600k her halükarda kafe açmak için yeterli sermaye
    Batiracak paraniz varsa açıp batirin en azından tecrübe etmiş olursunuz.
  • 27-07-2024, 10:30:10
    #20
    Ortaklık işlerinin sonu hep kötü biter
  • 27-07-2024, 10:31:13
    #21
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. Ortaklık iyi birşey değil

    %10 ortaklik değil hamallik olur
    Zaten bunu belirtmiş şehir dışı vs
    600k para alip sizi kafede bedava çalıştırma derdine klasik bir olay buda.

    600k her halükarda kafe açmak için yeterli sermaye
    Batiracak paraniz varsa açıp batirin en azından tecrübe etmiş olursunuz.
    Hocam kafe değil de direk Mackbear Coffee, ayrıca detaylarda ben hiç koşturmuyorum büyük hissedar sürekli orda o bakıyor işlere demiş. Ben sadece aylık paramı alıyorum demiş.
  • 27-07-2024, 11:29:16
    #22
    Ortaklık işleri çoğu zaman kötü bitiyor hocam 2. olarak %10 komik bir rakam gidip hiç para yatırmadan asgari ücret ile bir işe girseniz aynı parayı alacaksınız zaten hem o parayı o işe yatırmak hem acaba işletme batar mı durumu çok risk barındırıyor üstüne üstelik 20k tl için o stres e değer mi bilemiyorum
  • 27-07-2024, 14:26:53
    #23
    Platin üye
    Bence ortaklık kötü diyenlerin ortaklık algısı "bir ortağımla görüşüp dönüş yapayım" cümlesindeki ortak ile aynı.

    Yeni nesil kahvecilerde her şey resmi zaten, 100% resmi işerde ortaklık açısından bir problem olmayacaktır.

    600 bin TL önemli bir miktar değil, iyi bir lokasyonun 2-3 aylık kira parası.

    Asıl mesele %10'da. 600 bin TL verip 10% almaktansa, imkan varsa 1 milyon ve üzerine çıkıp %30 civarında koşturmak daha mantıklı olacaktır.
  • 27-07-2024, 14:36:40
    #24
    ortak/cılık biraz vıcık iştir. ben olsam yapmam. bir yere gideceksin niye gidiyorsun kendi gider seni göndermez sen gidersin onu göndermezsin. 123 derken arada tartışma başlar. hisse adedi büyük olan her zaman kafa tutar. sürekli sorun yaşarsın.
  • 27-07-2024, 14:42:23
    #25
    Benim aklıma şu geldi madem büyük ortak tüm işlerle ilgileniyor ortadaki yüzde 10 neden o alıp payını büyütmüyor.
  • 27-07-2024, 14:59:01
    #26
    merner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence ortaklık kötü diyenlerin ortaklık algısı "bir ortağımla görüşüp dönüş yapayım" cümlesindeki ortak ile aynı.

    Yeni nesil kahvecilerde her şey resmi zaten, 100% resmi işerde ortaklık açısından bir problem olmayacaktır.

    600 bin TL önemli bir miktar değil, iyi bir lokasyonun 2-3 aylık kira parası.

    Asıl mesele %10'da. 600 bin TL verip 10% almaktansa, imkan varsa 1 milyon ve üzerine çıkıp %30 civarında koşturmak daha mantıklı olacaktır.
    Hocam asıl girmek istediğim olaya ben de girmedim konudaki arkadaşlar da anlamadı %10 ile girip aslında büyük ortak veya yarı yarıya kısmına yürüyerek devam etmekti asıl amacım, yoksa 20 bin lirayla ne işim var. Herkes nedende bir kahvehane ve kafe olarak gördü olayı. Halbuki franchise bir firma, dediğiniz gibi her şey resmi, kafanıza göre dekorasyon/yenileme bile yapamıyorsunuz ana şirketten izinsiz.

    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ortak/cılık biraz vıcık iştir. ben olsam yapmam. bir yere gideceksin niye gidiyorsun kendi gider seni göndermez sen gidersin onu göndermezsin. 123 derken arada tartışma başlar. hisse adedi büyük olan her zaman kafa tutar. sürekli sorun yaşarsın.
    Ortaklığın ne b*ktan bir şey olduğunu bir ben bilirim. Arkadaşın attığı maili şöyle paylaşayım hatta detayları istediğimde;



    songuku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim aklıma şu geldi madem büyük ortak tüm işlerle ilgileniyor ortadaki yüzde 10 neden o alıp payını büyütmüyor.
    Yukarıdaki mailde yazdı hocam arkadaş.
  • 27-07-2024, 15:43:31
    #27
    Kem4l adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam asıl girmek istediğim olaya ben de girmedim konudaki arkadaşlar da anlamadı %10 ile girip aslında büyük ortak veya yarı yarıya kısmına yürüyerek devam etmekti asıl amacım, yoksa 20 bin lirayla ne işim var. Herkes nedende bir kahvehane ve kafe olarak gördü olayı. Halbuki franchise bir firma, dediğiniz gibi her şey resmi, kafanıza göre dekorasyon/yenileme bile yapamıyorsunuz ana şirketten izinsiz.



    Ortaklığın ne b*ktan bir şey olduğunu bir ben bilirim. Arkadaşın attığı maili şöyle paylaşayım hatta detayları istediğimde;





    Yukarıdaki mailde yazdı hocam arkadaş.
    Siz bizi ikna etmeye çalışıyorsunuz yani bu da henüz kendiniz ikna olmamışsınız fakat birisi çıkıp da gir boşver ver demesini bekliyorsunuz sanki. (biraz düşük cümle oldu)

    tuzsuz aşım ağrısız başım diye bir laf vardır. küçük bir dükkan aç kafana göre takıl kimseye hesap verme inan daha başarılı olursun. el elin eşşeğini ıslık çala çala arar, bu şu demek senin işini en iyi sen yaparsın başkasına yaptırdığın işten hayır gelmez.