• 12-07-2024, 17:36:37
    #10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam yıkma yok, çoğu kişi diyorki kaçak olarak yap, gelip ceza kesiyorlar ama yıkmıyorlar.
    Bizim ülkede işleyiş nasıldır bilirsiniz , kaçak yaparsan belediye araştırıp bulup gelip yıkmaz. Uğraşmıyorlar ceza falan kesiyorlar.

    Fakat eğer bir şikayet varsa ve şikayet eden kişi takıntılı yada arkası sağlam biriyse %100 yıktırır.

    Ben size ufak bir hikaye anlatayım : )

    Babam 10 sene kadar önce bir prefabrik yapmıştı , o bölgedeki tüm evler hatta beton evler dahi kaçaktı. 30-50 yıl belki daha fazladan beri duruyorlar kimse bir şey demiyor.
    Muhtarla konuştuk hatta köye destek amaçlı bağışta falan bulunduk , ilçe belediye başkanı ' da Muhtarın tanıdığı , Her ne kadar etik olmasa 'da yapmamızda sakınca olmadığını söylediler.

    Biz evi yaptık fakat orada yaşan bir kişi bize kafayı taktı , tanımıyoruz eşinden boşanmış galiba psikolojik rahatsızlığı olan birisi.

    Şimdi sırası ile adamın şikayetlerini yazıyorum

    1-) İlçe belediyeye şikayet etti , o muhtarın tanıdığı olduğu için şikayeti değerlendirmediler.
    2-) Direk büyük şehir belediyesine şikayet etti ama oda ilçe belediyesine topu attığı için süreç uzadı.
    3-) İlçe belediye başkanını Büyük Şehir belediyesine görevini yapmadığı için şikayet etti. Tabi bu durumda bizim prefabrik ceza yedi ve müdürlendi.
    4-) Ama adama bu yetmedi. Ankaraya , büyük şehiri yıkım yapmadığı için şikayet etti.
    5-) Ne kadar biz zorlasakta belki 4-5 defa ceza ve mühürden sonra anladık bu iş başka bir seviyeye geçti prefabriği söktük taşıdık ve peşinden kepçe dözer geldi. Su basmanını falan yıktı kullanılmaz hale getirip bıraktı.

    Bu yıkıl 'da sadece bizim için geçerliydi diğer kaçaklar hala duruyor çünkü şikayet almadılar , Yani iş şikayette bitiriyor. Yoksa devlet belediye araştırsa tüm kaçakları 3 günde tespit eder.
  • 12-07-2024, 17:46:39
    #11
    Yaparsın seneye ceza yersin.
    O komşu dayıda ceza yiyecek .
    Uçakla fotoğraf çekiliyor ve cezalar geliyor

    Yıkım vs sonuçlanıyor genelde.
    Karar sizin
  • 12-07-2024, 17:52:18
    #12
    perkosan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Altına beton blok koyarak ya da metal veya ahşap platform yaparak konteyner koy. Emsal varsa (ki var demişsin) bir şey olmaz. Emsal dediğim yanda örnek o şekilde yapılmış ev varsa yıkmaya da gelseler örnek gösterirsin.
    impalanci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belediyeden belediye göre değişiyor normalde yasak yıkılır
    tiny yapıyorsun ruhsatlı plakalı veranda yaptın diye gelip verandayı yıkan belediye bile var
    keskin41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Kandıra'lıyım, biz de zamanında araştırdık. Belediyeler ses çıkarmıyor şikayet olmadıkça. Köylerde çoğu ev bu şekilde yapılıyor. Herkes birbirine gebe olduğu için de şikayet olmuyor. Bu zamana kadar kimseden duymadım yıkılma olayını.

    En garanti işlemi şu şekilde yapabilirsiniz. Tarlada %5 imar oluyor. %5'e göre proje çizip, zemini büyütecek şekilde bırakıyorsunuz. Her şey bittikten sonra oda oda büyütüyorsunuz evi (:

    Bahsettiğiniz kişi İmar affından yararlanmadıysa bahsettiğim gibi resmileştirme yapmış olabilir ya da 4-5 yıl öncesine kadar muhtarlarda bi defter olayı vardı. Siz evi kaçak yapıyorsunuz, muhtar o deftere orada ev olduğunu işliyordu. Sonra belediyeye işleniyordu. Sonrasında bu olayı kaldırdılar. Muhtarla görüşmeniz sağlıklı olur.
    EfeHan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tiny house yaparsanız bişi olmaz hocam.
    Hocam çok sevindim oradan birinin yorum yapmasına. Hocam yandaki dayı bana dediki benim arsada %5 imar var, ben arsamı alırken belediyeye sordum hem dayınınkini hem kendiminkini %5 filan yok dedi belediye, ama o dayı yapmış yani, bu arada yolun karşısında muhtarın arsası var, elektrik panosu koymuş su saatini takmış konteyner a yan arsaların da hepsi panoları komuşlar su boruları var çkemişler ama boş arsa. Durum böyle. Muhtar acaba arıza çıkarır mı yabancıyız diye ya da hiç muhtara demeden kendimiz yapsak nolur acaba
    • EfeHan
    EfeHan bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-07-2024, 17:57:11
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam çok sevindim oradan birinin yorum yapmasına. Hocam yandaki dayı bana dediki benim arsada %5 imar var, ben arsamı alırken belediyeye sordum hem dayınınkini hem kendiminkini %5 filan yok dedi belediye, ama o dayı yapmış yani, bu arada yolun karşısında muhtarın arsası var, elektrik panosu koymuş su saatini takmış konteyner a yan arsaların da hepsi panoları komuşlar su boruları var çkemişler ama boş arsa. Durum böyle. Muhtar acaba arıza çıkarır mı yabancıyız diye ya da hiç muhtara demeden kendimiz yapsak nolur acaba
    5 dönüm bir tarla veya arsanız varsa %5'lik kısmına istediğini yapıyı yaparsınız hocam zaten.
  • 12-07-2024, 18:07:52
    #14
    Hocam size detaylı bilgi vereceğim çok uykum var uyumam lazım, mesajım dursun.
  • 12-07-2024, 18:09:52
    #15
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam çok sevindim oradan birinin yorum yapmasına. Hocam yandaki dayı bana dediki benim arsada %5 imar var, ben arsamı alırken belediyeye sordum hem dayınınkini hem kendiminkini %5 filan yok dedi belediye, ama o dayı yapmış yani, bu arada yolun karşısında muhtarın arsası var, elektrik panosu koymuş su saatini takmış konteyner a yan arsaların da hepsi panoları komuşlar su boruları var çkemişler ama boş arsa. Durum böyle. Muhtar acaba arıza çıkarır mı yabancıyız diye ya da hiç muhtara demeden kendimiz yapsak nolur acaba
    Tarlalar %5 imarlı zaten, tarım arazilerinde belki imar yoktur ama bizim oralarda tarım arazileri pek yok. Olsa da yol kenarında ufak tefek arsalarda olmaz. Yani köy yerleşim alanı içinde değilseniz %5 imarınız var. Bana kalırsa resmi olarak dediğim gibi yapın. Boş arsalara abonelik alanlarda şöyle yaptı muhtemelen. Bunu dedem yıllar önce söylemişti. Köylere su hattı döşenirken belediye isteyen arsa sahiplerine hat çıkarmış tarla girişine. Bu şekilde boş tarlalarda abonelik açtırma durumu olmuş. Bizim tarlada da dedem yaptırmamış, onun pişmanlığını anlatır dururdu. Muhtarla konuşun, sorun çıkaracak insan pek yoktur. Olsa da yasadan, devletten korkarlar.
  • 12-07-2024, 18:13:21
    #16
    muhtarla alakası yok, belediyeye gidip konuşacaksın.
    izin vermeyecekler, taşınmaz yapılamaz.
    karavan tarzı birşey yapabilirsin.
    yan tarafta örnek varsa onu gösterebilirsin ama birşey çıkmaz
    sende yandaki gibi bir ev yada konteynır koyabilirsin
    şikayet geldiğinde gelip uyaracaklar
    kaldırmazsan eğer gelip yıkacaklar(komple taşınmazı değil bir kısmını)
  • 12-07-2024, 20:43:06
    #17
    keskin41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Kandıra'lıyım, biz de zamanında araştırdık. Belediyeler ses çıkarmıyor şikayet olmadıkça. Köylerde çoğu ev bu şekilde yapılıyor. Herkes birbirine gebe olduğu için de şikayet olmuyor. Bu zamana kadar kimseden duymadım yıkılma olayını.

    En garanti işlemi şu şekilde yapabilirsiniz. Tarlada %5 imar oluyor. %5'e göre proje çizip, zemini büyütecek şekilde bırakıyorsunuz. Her şey bittikten sonra oda oda büyütüyorsunuz evi (:

    Bahsettiğiniz kişi İmar affından yararlanmadıysa bahsettiğim gibi resmileştirme yapmış olabilir ya da 4-5 yıl öncesine kadar muhtarlarda bi defter olayı vardı. Siz evi kaçak yapıyorsunuz, muhtar o deftere orada ev olduğunu işliyordu. Sonra belediyeye işleniyordu. Sonrasında bu olayı kaldırdılar. Muhtarla görüşmeniz sağlıklı olur.
    Hocam merhabalar nasılsınız?
    Kocaelinde denize aşırı uzak olmayaak küçük içine prefabrik ev vs koyacağım ailece gidip hafta sonu kalacağımız bazen bizimlilerin hafta içide kalıp domates vs ekecekleri yer arıyorm
    Nereleri tavsiye edersiniz

    Teşekkür ederim
  • 12-07-2024, 22:24:45
    #18
    organikurunler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam merhabalar nasılsınız?
    Kocaelinde denize aşırı uzak olmayaak küçük içine prefabrik ev vs koyacağım ailece gidip hafta sonu kalacağımız bazen bizimlilerin hafta içide kalıp domates vs ekecekleri yer arıyorm
    Nereleri tavsiye edersiniz

    Teşekkür ederim
    Sağolun hocam, siz nasılsınız?

    Denize uzaklık anlayışınız nedir hocam? Bizim için 50 dakika - 1 saat makul geliyor sahil için. Yürüme mesafesinde olsun derseniz doğrudan sahil yerlerine bakabilirsiniz. Kandıra-İzmit yolunun yarısı düzenlendi, kalan yarısı da tamamlanınca sahillere ulaşım süresi ciddi oranda kısalacaktır. Bu sebeple ortada bir yerler seçmek hem maliyet hem de iki ilçeye yakınlık olarak da mantıklı olacaktır. Genel olarak sıkıntılı bölgesi yok. Tarlalarda imar %5, bu sebeple düzgün bi prefabrik atmak için 50 m2 inşaat alanı olmalı bence. Bu da en düşük 1 dönümlük yer demek.

    Bütçeniz 2-3 milyon üzeriyse Bağırganlı hem İstanbul'a yakınlığı hem de diğer sahillerin aşırı yoğunluğu sebebiyle belediyenin yeni gözdesi olacağını düşündüğüm sahil mahallesi. Şuan sahili kötü değil ama popüler olan Kerpe, Cebeci, Kefken üçlüsünden sonra o bölgeye ağırlık verileceğini düşünüyorum. Ağva-Şile yoluna da en yakın sahil yeri. Ayrıca liman da yapıldı bu bölgeye, gıda sanayisi aktif olduğunda bu bölgenin değerleneceğini düşünüyorum.

    Eğer daha makul yerler bakıyorsanız sarı siteden ilçeyi seçip, Harita Görünüm'den Kandıra-İzmit yoluna yakın, köy yoluna en fazla 1 parsel olan ilanlara bakabilirsiniz. Yeni sanayi bölgesinin (Akçakese, Terziler, Pirceler) yakınlarına pek bulaşmayın. Çöp toplama tesisi yapılacağı söylentisi yıllardır var. Olursa eğer koku çok rahatsız eder. Ya bu bölgenin kuzeyine ya da güneyinden itibaren bakabilirsiniz. Kırkarmut, Dalca, Kocakaymaz, Elmacık, Kısalar, Sarışeyh tercih edilebilir.