• 25-05-2024, 02:07:54
    #28
    JACKSONn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başka bir çözüm bulabilen bulsun madem. Ağzı olan konuşuyor, jet sosyetelerimiz sağda solda ahkam kesiyor, havlayarak protesto ediyor. Bir şeyler yapın o zaman, ne bekliyorsunuz? Bu sosyete kesim nezih semtlerde, lüks yerlerde oturduğu için saldırgan ve aç köpeklere rastlamıyor; zannediyor ki tüm köpekler kendi süs köpekleri gibi. Ülkede sayısız aç insan var, aç köpek nasıl olmasın? Bu pembe boklu, ülkenin gidişatından bihaber gafiller hiçbir şeyden haberdar değillerdir, onlara göre her şey toz pembedir. Ömürlerinde bir kez olsun ghetto görmemiş, bu tarz sokaklardan geçmemiş, bu aç ve saldırgan köpeklere denk gelmemiş kimselerdir bunlar ama lafa gelince en çok da onlar konuşurlar. Bence köpeklerin değil bu pembe bokluların uyutulması lazımdır.
    konuyla ilgili yorum yapmıyorum,fikrimi başka başlıklarda zaten dile getirdim ama burda başka bişey söylemek istiyorum.son günlerde bu foruma ne oldu böyle arkadaş,bunlar nasıl sözler,nasıl üsluplar böyle.şu kurdugunuz cümlelere bi bakın,bişey söyleyecekseniz insan gibi yazın,bu nedir böyle..terbiyesizlik resmen,ayıptır.
  • 25-05-2024, 02:13:11
    #29
    Çok doğru bir karar en yakın zamanda yürürlüğe girmesi dileği ile kararda ki tek yanlış karar uyutulması bunun yerine barınak yapılıp bakılabilir
  • 25-05-2024, 02:44:31
    #30
    Bası Bos Sokak hayavnlarını bu ülkenin basına bela edenler güya hayvan severler diye geçinen mama lobileri. bir cok önde gelen hayvan severiz diye gecinenler ve ünlülerin hepsinin mama fabrikaları var . bir cogu vakıf dernek acıp duyarlı merhametlı ınsanlardan para yardım bagıs alarak zengin olanlar var hatta bazı belediyeler bile bu çarkın içinde ve bunların insnlar veya hayavnlar umrunda degiller yeterkı bu sorun olsun merhametlı duyarlı ınsanları sümürelim derdindeler ve bu mama sektoru 80 milyar tl gibi kocaman para dönüyor ve kimse canlı bir varlıgın uyutulmasını istemez lakin artık kısırlastrma barınaklar ile çözüme gitmek geç kalındı sayıları milyonlara ulastı olmaması gereken yerlere bile yayılmıs durumdalar hastaneler marketler toplu ulasım aracarlarında cocuk parklarında ve okul bahcelerındeler.ve bir batımda en az 10 -12 yavru yapıyorlar ve kısırlastırma yapacak hekım sayısı bıle yeterlı degil bakanlıkta sadece 10 bin veteriner hekım var belediyelrin cogunda yok büyüksehirlerde ise sayılı veterner hekim var kısacası ülkedeki bütün hekimleri bu sayı max 50 bin veteriner hekım yapar emeklıler dahil işini gücünü bırakıp toplayıp kısırlastırma operasyonu yapsan yıne yetmez zaman olarak cunku hekım sayısı ve operasyon ortamı yetersız . bu kısırlastırma işlemini bir günde tamamlayamadıgın ıcın dısarda hayvan gebe kalabılır ve dogum yapmaya devam edecektır . bu yuzden gec kalındı ve kotrol altına alınmanın tek yolu avrupa ülkelerinin yaptıgı sistemi uygulamam topaltılma. sahıblenmesı ıcın ilana cıkarma ve malesef sahıplenmeyenlerı uyutulacak . cumhuriyetin ilk zamanlarıdna ulu önder gazi mustafa kemal atatürk hükümetinde 13 Haziran 1932 bu sorunun kontrol altına alınması ıcın genelge yayınlanmıs ve malesef uyutma işlemi uygulanmsıtır ve medeni diye baktıgınız butun avrupa ülkeleri bu bası bos sokak hayvanların sayılarını kontrol altına almak için uyutma işlemlerini uygulamıstır ve bazı ulkeler halen devam etmektedir bazılarıda hayvan sayalırı kontrol edecek sayının alıtına ındırdıklerı ıcın uyutma işlemi yapmıyorlar ve zaten o ulkelere gıdenlerde ınkar edemezler sokakta bır tane bası bos hayvan goremezsınız
  • 25-05-2024, 02:48:09
    #31
    Ben normalde ılımlı biri değilim.

    Bir şeyin gereğinin yapılması gerekiyorsa yapılmalıdır. Doğrunun karşısında da yer alabilirim.

    Ama bunun çözümü hayvanların katledilmesi değil. Her şeye paramız yetiyor da, köpekler için barınaklar mı inşa edemiyoruz? Önceden yapılsa köpek nüfusu bu kadar artış göstermezdi. Kısırlaştırma gibi önlemler alınırdı. (Mesela buna da karşıyım ama yapılmalı bu senaryoda.)

    Allah'ın verdiği canı Allah alır.

    Hayvanlar, Allah'ın sessiz kullarıdır.
  • 25-05-2024, 03:02:48
    #32
    Allah'ın verdiği canı elbette Allah alır ama köpekleri savunanlar yazın kollarına sinek veya sivrisinek konunca ne yapıyorlar ? Yada evlerini karınca basınca ne yapıyorlar ki karınca kutsal sayılan hayvanlardan olayı dramatize etmenin mantığı yok. Son zamanlarda birsürü haber görür olduk küçük çocuklara saldıran köpekleri vs. Buna artık ciddi ve kararlı bir önlem alınmalı.
  • 25-05-2024, 03:05:53
    #33
    akmaster_91 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah'ın verdiği canı elbette Allah alır ama köpekleri savunanlar yazın kollarına sinek veya sivrisinek konunca ne yapıyorlar ? Yada evlerini karınca basınca ne yapıyorlar ki karınca kutsal sayılan hayvanlardan olayı dramatize etmenin mantığı yok. Son zamanlarda birsürü haber görür olduk küçük çocuklara saldıran köpekleri vs. Buna artık ciddi ve kararlı bir önlem alınmalı.
    cok yanlıs düşünce, ben karıncayı bile öldürmem sivri sinek felan hiçbi canlı öldürülmez neymiş kan alıyormuş Allah yarattıysa bınun sebebi vardır o sivri sineğin kan almasında belki sağlığa iyi geliyordur ?
    sivri sinekten ölen. kişiler var doğu , eceli gelmiş bahanesi odur önemli şeyler bunlar
  • 25-05-2024, 03:12:18
    #34
    fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konuyla ilgili yorum yapmıyorum,fikrimi başka başlıklarda zaten dile getirdim ama burda başka bişey söylemek istiyorum.son günlerde bu foruma ne oldu böyle arkadaş,bunlar nasıl sözler,nasıl üsluplar böyle.şu kurdugunuz cümlelere bi bakın,bişey söyleyecekseniz insan gibi yazın,bu nedir böyle..terbiyesizlik resmen,ayıptır.
    Sen ne üslubundan bahsediyorsun? Ülkenin ve insanların durumundan bihaber, sırça köşklerde yaşayıp her halta dil uzatan arlanmaz insanlar varken doğru konuşmamı mı bekliyorsun? Ben her gün insanlıktan utanıyor, dünyanın geldiği şu duruma içerliyor, fecaatimizi gördükçe kahroluyorum ve sık sık şöyle düşünüyorum: "Bu insanlara ne oldu böyle arkadaş, bunlar nasıl insanlar?" Hâl ve vaziyet böyle iken ağzımızdan güzel sözcüklerin çıkması pek muhtemel değildir, terbiyesizlik arıyorsan bakacağın en son yer de benim üslubumdur.
  • 25-05-2024, 03:15:03
    #35
    Haz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben normalde ılımlı biri değilim.

    Bir şeyin gereğinin yapılması gerekiyorsa yapılmalıdır. Doğrunun karşısında da yer alabilirim.

    Ama bunun çözümü hayvanların katledilmesi değil. Her şeye paramız yetiyor da, köpekler için barınaklar mı inşa edemiyoruz? Önceden yapılsa köpek nüfusu bu kadar artış göstermezdi. Kısırlaştırma gibi önlemler alınırdı. (Mesela buna da karşıyım ama yapılmalı bu senaryoda.)

    Allah'ın verdiği canı Allah alır.

    Hayvanlar, Allah'ın sessiz kullarıdır.
    Farklı perspektifler açan arkadaşlar için eklemelerim;

    Sinek: Tuvaletlere girer. Yemeklere konar. Kanını emer. Hastalık getirebilir. + Evin içinde olması uygun olmadığı için de öldürülür.

    İnek: Et, süt, ilik, deri vs. verir. Protein verir. Seni besler. Kas yapar, zeka yapar... Öldürülür.

    Denekler: Direkt olarak öldürülmezler. Ölümleri edilgendir. Deneyin sonucu olarak ölme riskleri vardır. İnsanlar ölmesin diye ölürler. Hastalıklara çare bulunsun diye ölürler. İlaç geliştirilsin diye ölürler.

    Avcılık: Akşam yemeğin için balık tutup yiyebilirsin. Bu canlı türü sana rızık olarak yaratıldı. İçindeki mineralleri de vücut istiyor. Zorunluluk. Haftada bir yenmeli. Biyolojin böyle.

    Ormanda açsın. Beslenmen gerekiyor. Opsiyonlar geyik ve tavşan. Geyik daha gelişkin bir canlıdır ve sana fazladır. Tavşanı vurup yersin. Haktır.

    Ama yanında tavuk eti varken, "mangalda cız bız iyi gider" diye tavşan vuramazsın. Cinayettir.
  • 25-05-2024, 09:58:59
    #36
    Üyeliği durduruldu
    Geçenlerde yeğenlerim site dışındaydı birden çalılıkların arasından 4 -5 köpek saldırmaya çalıştı. Abim aşağıdaydı yetişti allahtan.. Ciddi bir sorun ve doğru bir karar sanırım