Bası Bos Sokak hayavnlarını bu ülkenin basına bela edenler güya hayvan severler diye geçinen mama lobileri. bir cok önde gelen hayvan severiz diye gecinenler ve ünlülerin hepsinin mama fabrikaları var . bir cogu vakıf dernek acıp duyarlı merhametlı ınsanlardan para yardım bagıs alarak zengin olanlar var hatta bazı belediyeler bile bu çarkın içinde ve bunların insnlar veya hayavnlar umrunda degiller yeterkı bu sorun olsun merhametlı duyarlı ınsanları sümürelim derdindeler ve bu mama sektoru 80 milyar tl gibi kocaman para dönüyor ve kimse canlı bir varlıgın uyutulmasını istemez lakin artık kısırlastrma barınaklar ile çözüme gitmek geç kalındı sayıları milyonlara ulastı olmaması gereken yerlere bile yayılmıs durumdalar hastaneler marketler toplu ulasım aracarlarında cocuk parklarında ve okul bahcelerındeler.ve bir batımda en az 10 -12 yavru yapıyorlar ve kısırlastırma yapacak hekım sayısı bıle yeterlı degil bakanlıkta sadece 10 bin veteriner hekım var belediyelrin cogunda yok büyüksehirlerde ise sayılı veterner hekim var kısacası ülkedeki bütün hekimleri bu sayı max 50 bin veteriner hekım yapar emeklıler dahil işini gücünü bırakıp toplayıp kısırlastırma operasyonu yapsan yıne yetmez zaman olarak cunku hekım sayısı ve operasyon ortamı yetersız . bu kısırlastırma işlemini bir günde tamamlayamadıgın ıcın dısarda hayvan gebe kalabılır ve dogum yapmaya devam edecektır . bu yuzden gec kalındı ve kotrol altına alınmanın tek yolu avrupa ülkelerinin yaptıgı sistemi uygulamam topaltılma. sahıblenmesı ıcın ilana cıkarma ve malesef sahıplenmeyenlerı uyutulacak . cumhuriyetin ilk zamanlarıdna ulu önder gazi mustafa kemal atatürk hükümetinde 13 Haziran 1932 bu sorunun kontrol altına alınması ıcın genelge yayınlanmıs ve malesef uyutma işlemi uygulanmsıtır ve medeni diye baktıgınız butun avrupa ülkeleri bu bası bos sokak hayvanların sayılarını kontrol altına almak için uyutma işlemlerini uygulamıstır ve bazı ulkeler halen devam etmektedir bazılarıda hayvan sayalırı kontrol edecek sayının alıtına ındırdıklerı ıcın uyutma işlemi yapmıyorlar ve zaten o ulkelere gıdenlerde ınkar edemezler sokakta bır tane bası bos hayvan goremezsınız