Hipokondriyazis (Hastalık hastalığı)
38
●1.396
- 13-05-2024, 16:15:12Merhabalar hocam, bende 3 aydır göğsümde sızı, nabız artışı, halsizlik gibi şikayetlerle uğraşıyordum. Sigara içtiğimde nabzım direk 130'lara çıkıyodu, halsizlik oluyodu. Bazen yemekten sonra bu durumları yaşıyodum.Dahiliye, kardiyoloji, göğüs hastalıkları ve fizik bölümlerine gittim. Herşey temiz çıkıyor, 1-2 hafta şikayetim oluyor sonrasında gidiyor bu aralar yine başladı. Psikiyatriye yönlendirdi doktorlar ama gitmedim yakın zamanda gitme planım var. Bi yerden sonra herşey batmaya başladı bi yerimde sızı hissetsem en kötü duruma yoruyorum, benimde böyle bi sıkıntım var. Hem mental açıdan hemde fiziksel olarak yorgunluk veriyor bu durumlar. Ramazanda toparladım bende bi anda enerjik hissetmeye, şikayetlerimin azalmaya başladığını gördüm eskiye göre daha iyiyim şuan. Sigarayı bıraktım, 1 ay günde 1 saat boks idmanı yaptım ramazandan önce, şimdi de ara ara yapmaya devam ediyorum.
- 13-05-2024, 17:02:59Antibiyotik kullanarak bağırsaklarınıda maf etme ben panik atak geçirdiğimde (bilmiyordum) kardiyolojiye gittim bana kanında enfeksiyon var demişti 2 hafta antibiyotik kullandım o gündür bağırsaklarım normal çalışmıyor.Piert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bir kabız oluyorum, bir ishal oluyorum değişik bir durum bağırsak sağlığın için fazla antibiyotik kullanma. Anksiyete bende de var ara ara oluyor oda midemle ilgili sorun yaşatıyor. - 13-05-2024, 17:23:03Merhaba,
İzzet Güllünün videolarını izlemenizi rica edeceğim sadece 1 defa odaklanarak izleyerek beyninizi tanımanızı öneririm
Aynı durumu bende yaşadım, Herşey sizin algınızla alakalı izleyin ve kurtulun derim
https://www.youtube.com/watch?v=PNs0b58XFn4
https://www.youtube.com/watch?v=xQmiHspvKXU&t=206s - 13-05-2024, 17:26:52Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Selam, kendisini çok met edeni gördüm izledim de, pür dikkat izledim lakin maalesef bir fayda göremedimAjansco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-05-2024, 17:29:37Selamlar,Piert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam inanınki aynılarını bende yaşadım, ama biraz sabır ve bol bol videoları izleyerek telkin etmeniz gerekiyor
Yaşadığımız durumların kodlanmalarıyla bilinç altımızda bazı şeyler oturuyor bunları da değiştirmek tabi ki kolay olmuyor ama inanınki bizzat yaşamış biri olarak oluyor
Bir kavşak vardır o kavşağı dönmemeniz gerekiyor sürekli telkin ve video izleyerek bu düşüncelere yanlış olan algınızı düzelttikten sonra problem kalmıyor
- 13-05-2024, 17:32:42Birebir yaşadıklarını yaşadım. Dönem dönem yaşıyorum çok zor süreçler geçirdim. Oturup yolun ortasında ağlıyordum insanlar bana bakıyordu ne oldu diye. Ailem dahi artık yeter moduna gelmişti sürekli kalp krizi geçirdiğimi düşünüyordum. 80 atan nabzımı o kadar iyi duyuyordum ki sanki 200 şeklinde atıyordu.
Bir psikiyatri buldum sonra. İlaç tedavisine başladık. İlaçların yanı sıra terapilerde neler yapmam ne düşünmem konusunda çok yardımcı oldu. Ataklarım çok çok aşırı üzgün ya da stresli olduğum anlarda geliyor ama hemen kontrol altına alabiliyorum.
İnan gitmediğim kardiyolog kalmadı. En son bir profesöre gidiyordum adam kızdı. Sekreterine bunun kaydını kabul etme artık sil diye. Parana yazık diyordu
Tüm hastanelerin acil servisleri ve kardiyologlarıyla tanışma seviyesine gelmiştim artık.
İstersen doktorumu önerebilirim. Biraz pahalı ama gerçekten işinin ehli. - 13-05-2024, 17:33:59Merhaba, psikiyatri doktoru değil de psikolog öneriniz olursa rica ederim. Kendi psikiyatri doktorum da gerçekten çok iyi bir doktor, baştan savma iş yapmıyor kesinlikle psikolog önerinize açığımMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-05-2024, 17:45:19Açıkçası psikiyatriniz iyi olsaydı bu konuyu açma gereği duymazdınız diye düşünüyorum. Bence bu konuyu bir gözden geçirin. Yalnızca Xanax kullanıyorsanız eğer Xanax ataklarınızı sakinleştirmek için kullanılıyor bilginiz olsun. Tedavi için başka ilaçlar kullanılması gerekiyor. İlk psikiyatrim Misol başlatmıştı ama tüm yan etkilerini aynı anda görünce psikiyatrimi değiştirdim. Sonra Paxil ve Xanax birlikte kullandım bir süre sonra tek Paxil'e döndüm.Piert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Psikoloğumla bu konuda değil ağırlıkta başka sorunlarım üzerine görüşüyorum ama bu konu için de tavsiyeleri oluyor. İstersen yönlendirebilirim onu da.
Her şeyden önce hastalık okuma olayını bırakmalısın. Yaşın kaç bilmiyorum ama erken yaşta hastalık sahibi olmayacağını, genetik olmadığı müddetçe bilmen gerekiyor. Benim bu duruma düşmemin sebebi tıp okuyan bir arkadaşımın ota boka abi kanser olursun abi kalp krizi geçirirsin diye sürekli bir şeyler anlatması. Bende sonra araştırma içerisine girdim haliyle.
İşin kötü tarafı işim içerik üretimi üzerine olduğu için özellikle sağlık konularını kontrol ederken, hafızama kazınıyordu. Hiçbir şekilde sağlık içeriği kabul etmedim uzun süre ya da kontrolü editöre pasladım. Annem kansere yakalandı bu süreçte bir makale bile açıp okumadım. Okusam ne anlayacağım? Bu işi kesinlikle bırakmalısın.
Kendini dinleyeceğin anlardan uzak durman gerekiyor. Etrafında benzer kişiler varsa vay haline. Benim çalışanlardan biri aynı şekilde kalp takıntılıydı. Çocuk eliyle nabzını ölçüyordu ve maalesef bu huy bana da geçmişti. Kurtulana kadar canım çıktı. Olumsuz kişilerden uzaklaş, pozitif insanlarla ve ortamlarda ol.
Geçmiş olsun. - 13-05-2024, 21:13:05Eşim benzer şekilde 6 ay göğüs ağrısı yaşadı, bir tane doktor tranco buscas diye bir ilaç verdi ağrısı kesildi. Sonra öğrendik ki placebo bir ilaçmış. Muhtemelen psikolojik gözüküyor. Bir de kas sorunu da yaşıyor olabilirsiniz. Göğüs ağrıları genellikle kaslarla alakalı oluyor. Uyuma pozisyonunuzu değiştirmeyi deneyin. Özellikle eliniz göğsünüzde yüz üstü yatıyorsanız kaslarınıza zarar veriyor olabilirsiniz. Acil şifalar dilerim.Piert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Tüm hastanelerin acil servisleri ve kardiyologlarıyla tanışma seviyesine gelmiştim artık.