• 01-11-2023, 13:13:18
    #28
    Geldi gönlümün efendisi
  • 01-11-2023, 14:11:33
    #29
    griffinn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Spin; Lütfen şu yazdığımı oku ve arkadaşı bir değerlendir.

    Şuna açıkça aykırı içerik unsur barındırdığı için tetiklendim, ve algıma aykırı olduğu izlenimime kapıldım da bu yüzden sinirselin tatmin doyum için arkadaşa abandım desene!

    Bak sevgili kardeşim sen burada bir kaç arkadaş bul, seninle aynı şekilde bir eylem davranış koyan oldu diye bunu izlenim olarak ele al ve sonra da GRUP İÇİ PEKİŞ.

    ve rahatla!

    Ne diyeyim @peaceriver; sana bu eylem ve davranış iyi geliyor ne yapalım? Mutlu ol bu yüzdende böylesin koşullandığın güdülendiğin davranışlar kötücül de olsa seni mutlu ediyor mu diyeyim?

    Kusura bakma kardeşim @peaceriver; neyden serzeniyorsan da bu senin hakkın, başına gelen her kötülüğü de hak ediyorsun.

    Mesele senin neye mutlu olup neye mutlu olmadığın değil, Seninle beraber ne kadarları varsa onların da aynısın şekil mutlu olup olmadığı?

    O açıdan nereye gidiyorsan git neye alakadar oluyorsan ol ve senden rica ediyorum!

    Artık şu iradesin koyabiliyorum bu arkadaşa deyip sırf irade koymak için bir de koyup da ona buna parlayıp grupta kendini göstermek abim bunlar boş işler!

    Şu ilkellikten triballikten cehaletten Zoolojik takılmaktan kurtulun artık.

    Teşekkür ederim iyi geceler.
    Sevgili @peaceriver;
    Haklısın burası webmaster forumu. Fakat webmasterlar da cafeye gidiyorlar. Kahve içiyorlar.
    Öğlenleri yemeğe çıkıyorlar. Hayat böyle salt bir konu üzerine değil. Bir çok konu var.
    r10 forumunda bu alanlarda var. Bunların konuşulması gerekir. Hatta forumda herkesin görmesi gereken toplumsal sorunlar.
    İnan bana bu sorunları keşfettiğinde bu bilgilerle çok daha iyi web siteleri yapabiliyorsun. Hayatımın 15 yılını Dijital pazarlama ve marka iletişimi stratejileri üzerine uzmanlaşmaya harcadım.
    Sadece 3-5 yılı teknik konulardı geri kalan herşey toplumu anlamaya çalışmak üzerineydi.
    @griffinn; bu yazıları yazarak ülkenin ekonomisine topluma katkıda bulunuyor.
  • 01-11-2023, 17:49:14
    #30
    Üyeliği durduruldu
    Konuyu tam incelemedim ama bizim toplumla Kore toplumunu karşılaştırdığımda acayip fark var.

    Doona adlı bir dizi izliyorum bu aralar, dizi Romantik Drama türünde bir dizi, bu ülkenin din yapısı ( %56 Ateistler ve yerel inançlara mensup olanlar, %27 Hristiyan, %15 Budist, %2 diğer) aynı dizi bizim ülkemizde çekilse neler olurdu dizide tahmin edebiliyorum.

    Kültürleri çok farklı, temiz, düzenli, küfür etmeyen, saygılı, kurallara uyan bir gençlik var dizide, adamlar her detaya dikkat ediyorlar dizi ya da film yaparken. Sevişme sahneleri pek olmuyor, olsa da gösterilmiyor. Bizde olsa yatak odası sahneleri bile gösteriliyor.

    Film ve dizilerde küfürler hava uçuşuyor. Silahlar her dizide var zaten onları söylemiyorum, sevgi saygı desen sıfır, kimin eli kimin cebinde belli değil.

    Ama sorsan Müslüman bir ülkeyiz. Ateist bir dine sahip ülkenin dizilerine bakın, birde bizde ki dizilere, bu dizileri halk istiyor o yüzden yapılıyor, raiting almasa aynıları yapılmaz zaten, ülkemizin ahlak düzeyi yıllardır diplere doğru çekilmeye devam ediyor, yavaş yavaş daha ahlaksız, daha duyarsız, daha saygısız bir toplum oluyor.

    Ben felsefeden anlamam hocam, benim gördüğüm bu şekilde, bunları da tartışma yaratmak için yazmadım, kimsede alıntı yapıp öyle bişeye kalkışmasın lütfen.
  • 01-11-2023, 19:16:06
    #31
    Üyeliği durduruldu
    @Spin; Yoksunluk ve yoksulluk beraberinde yozlaşmayı yozlaşmada beraberinde yoksunluğu ve yoksulluğu getiriyor.

    Bu bir sarmal haline geliyor. Keza toplum ne kadar cahilse o kadar Tribal ve Popülist oluyor.

    Bu yüzdende toplum sayısız iç gruba ayrılıp sayısız dış grup yeriyor.

    Asgari grup paradigmasında örneğin, başlıca bozukluklardan birisi parayı eksiltmek yada parayı tutmak.

    Haliylede toplum ne kadar cahilse o kadar tasarrufları azalıyor ve dahi bir başkasın tasarrufu altında idame yapıyor.

    Bu yüzden iyi bir ekonominin altın anahtarı da cehaletle ve yozlaşmayla olan mücadeleden geçiyor.

    Spin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sevgili @peaceriver;
    Haklısın burası webmaster forumu. Fakat webmasterlar da cafeye gidiyorlar. Kahve içiyorlar.
    Öğlenleri yemeğe çıkıyorlar. Hayat böyle salt bir konu üzerine değil. Bir çok konu var.
    r10 forumunda bu alanlarda var. Bunların konuşulması gerekir. Hatta forumda herkesin görmesi gereken toplumsal sorunlar.
    İnan bana bu sorunları keşfettiğinde bu bilgilerle çok daha iyi web siteleri yapabiliyorsun. Hayatımın 15 yılını Dijital pazarlama ve marka iletişimi stratejileri üzerine uzmanlaşmaya harcadım.
    Sadece 3-5 yılı teknik konulardı geri kalan herşey toplumu anlamaya çalışmak üzerineydi.
    @griffinn; bu yazıları yazarak ülkenin ekonomisine topluma katkıda bulunuyor.
    @Oztekin;

    Bu bir propagandadır, ve dahi zaten dünya alemde biliyor bunun propaganda olduğunu.

    Amaç burada insanları şiddetli görsel işitsel uyaranlarla manipüle etmek terör yönetimi yapmak.

    Ve insanları sosyal kimliklemek.

    Bu yüzdende bir süre sonra o toplumun bireyleri ne bir irade sergiler ne de bir mukavemet ortaya koyar.

    Bahsini ettiğiniz tüm bu kültür sinema sanat unsurları propagandanın bir koludur.

    En basiti beşinci kol örnek gösterebiliriz.

    Amaç burada ilkelin ve cahilin silüeti insan profilleri yaratıp onları onamak ve pekiştirmek.

    Oztekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu tam incelemedim ama bizim toplumla Kore toplumunu karşılaştırdığımda acayip fark var.

    Doona adlı bir dizi izliyorum bu aralar, dizi Romantik Drama türünde bir dizi, bu ülkenin din yapısı ( %56 Ateistler ve yerel inançlara mensup olanlar, %27 Hristiyan, %15 Budist, %2 diğer) aynı dizi bizim ülkemizde çekilse neler olurdu dizide tahmin edebiliyorum.

    Kültürleri çok farklı, temiz, düzenli, küfür etmeyen, saygılı, kurallara uyan bir gençlik var dizide, adamlar her detaya dikkat ediyorlar dizi ya da film yaparken. Sevişme sahneleri pek olmuyor, olsa da gösterilmiyor. Bizde olsa yatak odası sahneleri bile gösteriliyor.

    Film ve dizilerde küfürler hava uçuşuyor. Silahlar her dizide var zaten onları söylemiyorum, sevgi saygı desen sıfır, kimin eli kimin cebinde belli değil.

    Ama sorsan Müslüman bir ülkeyiz. Ateist bir dine sahip ülkenin dizilerine bakın, birde bizde ki dizilere, bu dizileri halk istiyor o yüzden yapılıyor, raiting almasa aynıları yapılmaz zaten, ülkemizin ahlak düzeyi yıllardır diplere doğru çekilmeye devam ediyor, yavaş yavaş daha ahlaksız, daha duyarsız, daha saygısız bir toplum oluyor.

    Ben felsefeden anlamam hocam, benim gördüğüm bu şekilde, bunları da tartışma yaratmak için yazmadım, kimsede alıntı yapıp öyle bişeye kalkışmasın lütfen.
  • 02-11-2023, 00:03:12
    #32
    Üyeliği durduruldu
    Ülkede kültürel ve ahlaki çöküş olduğunu defalarca söyledim.
    Bazıları ise, eskiden de kültür ve ahlak iyi değildi ki diyorlar. Tabii ki onmlar haklı. Eskiden de kötülük yaygındı.
    Ancak belirgin bir çöküş var, daha dibe, daha aşağıya çöküş. Onu anlatmaya çalışıyorum.

    Eskiden uç örnek kötü insanlar toplum içinde binde bir, onbinde bir görülürdü. Tıpkı kander hastalığı gibi. Oysa şimdi her mahallede her sokkata hemen her evde, her ailede bir tane sapı kyetişiyor.

    ***
    Çöküş olarak belirtmemin bir önemli sebebi de, tv ve internet ciddi bir yozlaşma getirdi. Eskiden medeniyet gitmeyen kırsala alanda temiz saf ii niyetli insanlar yaşardı. Oysa şimdi, tv giren telefon giren her ev deccal girmiş gibi. Bayağılık a alçaklık çığ gibi büyüyor, her yere yayılıyor.

    Ayak basılmamış balta girmemiş ormanlarda dağlarda ovalarda bile nasıl plastik çöpler varsa, yine aynı şekilde her yerde plastik çöp gibi insanlar var.
  • 02-11-2023, 01:18:48
    #33
    Üyeliği durduruldu
    Geleneksel medya o kadar da interaktif değildi, Geleneksel medya derken Gazete Dergi yayın televizyon gibin karasal yayınlar falan bahis ediyorum.

    Sınırlı bir etkileşim mevcuttu ve yeterli gelmiyordu.

    Bunun üstüne geleneksel medyanın yanına sosyal medya geliştirildi.

    interaktif bir şekilde etkileşime girilince :

    Oldukça düşük algılı insanlar çok daha kolay manipüle edilebilir dikta edilebilir yönlendirilebilir hale geldi.

    Şimdiyse cehaletin örgütlü mücadelesi karşısında aslında ne kadar da çaresiz kalındığına şahit oluyoruz ki :

    Sınırsız hoşgörü sarmalı da bunu ifade etmektedir.

    O yüzden artık geriye de dönüş yok.

    Çünkü bu denli örgütlü bir cehalet daha öncesi hiç var olmamıştı!

    @SEOmuhendisi; @looktr;

    Sosyal medya - > Sosyal kimlik kuramı -> Tribalizm -> Sosyal kimlik medya!

    Amaç sosyal kimliklemek!

    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkede kültürel ve ahlaki çöküş olduğunu defalarca söyledim.
    Bazıları ise, eskiden de kültür ve ahlak iyi değildi ki diyorlar. Tabii ki onmlar haklı. Eskiden de kötülük yaygındı.
    Ancak belirgin bir çöküş var, daha dibe, daha aşağıya çöküş. Onu anlatmaya çalışıyorum.

    Eskiden uç örnek kötü insanlar toplum içinde binde bir, onbinde bir görülürdü. Tıpkı kander hastalığı gibi. Oysa şimdi her mahallede her sokkata hemen her evde, her ailede bir tane sapı kyetişiyor.

    ***
    Çöküş olarak belirtmemin bir önemli sebebi de, tv ve internet ciddi bir yozlaşma getirdi. Eskiden medeniyet gitmeyen kırsala alanda temiz saf ii niyetli insanlar yaşardı. Oysa şimdi, tv giren telefon giren her ev deccal girmiş gibi. Bayağılık a alçaklık çığ gibi büyüyor, her yere yayılıyor.

    Ayak basılmamış balta girmemiş ormanlarda dağlarda ovalarda bile nasıl plastik çöpler varsa, yine aynı şekilde her yerde plastik çöp gibi insanlar var.
  • 02-11-2023, 13:36:02
    #34
    Konu sahibi arkadaşımıza verilen cevaplar ve tepkiler yüzünden yoğun ilgi duyduğum felsefeyi sadece kendi içimde yaşıyorum artık. Sabırlar diliyorum.

    EDİT: Konu sahibine güzel paylaşımı için kendi adıma teşekkür ederim.

    'Çünkü bu denli örgütlü bir cehalet daha öncesi hiç var olmamıştı!'

    buna katılmıyorum, ortadoğu topraklarında örgütlü chealet hep vardı. var olmaya da devam edecek maalesef. Bu kadar su yüzüne çıkmasının başlıca sebebi görsel çağ.
  • 02-11-2023, 13:54:52
    #35
    Üyeliği durduruldu
    Değerli @MurphyFashion;

    İstişare etme fırsatı yakaladığım için mutluyum.

    Sessizlik sarmalı değil mi?

    Yani bu bozukluklara maruz kaldıkça ya da şahit oldukça, el mecbur en ilkel terbiyesin uğramamak adına sessizlik sarmalın içine dahil oluyorsunuz.

    İşbun yorumunuz için bilmukabele teşekkürü borç bilirim.

    Ortadoğu topraklarında bakınız -> dini budunsal teşkilatlanmalar Mezopotamya ve ortadoğu din devlet geleneği

    Cehalet insanlık tarihi boyunca hep var, lakin bahsettiğimiz türden örgütlü cehalet?

    İşte bu örgütlü cehalete geçmişte pekte rastlayamazsınız.

    Bu yüzden geçmişte cehaletin ve cahilliğin yozlaşmanın kaybettiği anlara tanıklık ederiz.

    Şu an ise cehaleti ve cahilliği, istikrarlı / mutlak bir şekilde gözlemliyoruz.

    Özellikle de Sosyal medyanın bu denli hayatımızın içinde olması!

    Bu imkan Popülizm ve Tribalizm minvalinde bir cehalet örgütlenmesini neredeyse sarsılmaz kılıyor.

    MurphyFashion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu sahibi arkadaşımıza verilen cevaplar ve tepkiler yüzünden yoğun ilgi duyduğum felsefeyi sadece kendi içimde yaşıyorum artık. Sabırlar diliyorum.

    EDİT: Konu sahibine güzel paylaşımı için kendi adıma teşekkür ederim.

    'Çünkü bu denli örgütlü bir cehalet daha öncesi hiç var olmamıştı!'

    buna katılmıyorum, ortadoğu topraklarında örgütlü chealet hep vardı. var olmaya da devam edecek maalesef. Bu kadar su yüzüne çıkmasının başlıca sebebi görsel çağ.
  • 02-11-2023, 14:05:41
    #36
    Kişisel Rütbe
    hocam o değilde siz isim soyisim olmadan hesabı nasıl açtınız ?