• 14-10-2023, 21:41:31
    #1
    Merhaba,

    E-ticaret ile uğraşıyoruz. Geçen haftalarda pazaryeri mağazamızı kapattık. Çok fazla komisyon ve zorunlu kargo ücretlerinin yanı sıra puan manipülasyonları ile karşı karşıya kalmıştık. Sitemize odaklandık ve reklamlara başladık. En kötü 4-5 sipariş aldığımız pazaryerindeki performans şu an sitemizde günlerdir sıfır sipariş ile devam ediyor. Google müşterisi geliyor geziyor gidiyor. Sipariş alamaz olduk. İnsanlar artık pazaryeri harici pek güvenemez olmuş. Bir marka oluşmadığı sürece sanırım artık güvenip sitelerden alışveriş yapan sayısı çok az. Pazaryerleri hiç olmuş olmasaydı şu an insanlar sitelere alışmış ve güvenmiş olacaklardı. Fakat maalesef ki pazaryerleri gerçekten ticaret yapanın kazancını sömürüyor. Belki en azından oradan satış yapıyormuşsun diyenler olacaktır. Fakat gün geçtikçe her şeyin fiyatı üstüne koyuyor. Öyle hal aldı ki stok ile kazançlar katlanıyor. Elbet biz düzen kuracak ve satışlarımızı daha yüksek fiyatlardan yapacağız, sorun değil. Sitemizden alacağımız şu an 1 sipariş pazaryerinden alacağımız 3 sipariş kazancına denk gelecek olabilir. Ama keşke bu düzen böyle olmasaydı da herkes daha çok kazanç sağlasaydı ve milletimizin sanal alışverişe olan güveni artsaydı. Artık sanırım bu düzen zor bozulur. Gün geçtikçe tekelleşmeye başlayan platformlar komisyon oranlarını daha da yükseltir. İçeride ki satıcılar en ucuz fiyatı vermek içinde birbiri ile yarışıyor. Her türlü içeride çok büyük kar kayıpları mevcut oluyor.

    Sitesinden e-ticaret yapanların vereceği öneriler olursa ayrıca dikkate alabilirim.
    Hayırlı akşamlar dilerim.
  • 14-10-2023, 21:48:35
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    NonLife adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    E-ticaret ile uğraşıyoruz. Geçen haftalarda pazaryeri mağazamızı kapattık. Çok fazla komisyon ve zorunlu kargo ücretlerinin yanı sıra puan manipülasyonları ile karşı karşıya kalmıştık. Sitemize odaklandık ve reklamlara başladık. En kötü 4-5 sipariş aldığımız pazaryerindeki performans şu an sitemizde günlerdir sıfır sipariş ile devam ediyor. Google müşterisi geliyor geziyor gidiyor. Sipariş alamaz olduk. İnsanlar artık pazaryeri harici pek güvenemez olmuş. Bir marka oluşmadığı sürece sanırım artık güvenip sitelerden alışveriş yapan sayısı çok az. Pazaryerleri hiç olmuş olmasaydı şu an insanlar sitelere alışmış ve güvenmiş olacaklardı. Fakat maalesef ki pazaryerleri gerçekten ticaret yapanın kazancını sömürüyor. Belki en azından oradan satış yapıyormuşsun diyenler olacaktır. Fakat gün geçtikçe her şeyin fiyatı üstüne koyuyor. Öyle hal aldı ki stok ile kazançlar katlanıyor. Elbet biz düzen kuracak ve satışlarımızı daha yüksek fiyatlardan yapacağız, sorun değil. Sitemizden alacağımız şu an 1 sipariş pazaryerinden alacağımız 3 sipariş kazancına denk gelecek olabilir. Ama keşke bu düzen böyle olmasaydı da herkes daha çok kazanç sağlasaydı ve milletimizin sanal alışverişe olan güveni artsaydı. Artık sanırım bu düzen zor bozulur. Gün geçtikçe tekelleşmeye başlayan platformlar komisyon oranlarını daha da yükseltir. İçeride ki satıcılar en ucuz fiyatı vermek içinde birbiri ile yarışıyor. Her türlü içeride çok büyük kar kayıpları mevcut oluyor.

    Sitesinden e-ticaret yapanların vereceği öneriler olursa ayrıca dikkate alabilirim.
    Hayırlı akşamlar dilerim.
    Hocam yeni çıkan sitelere bende maalesef güvenmiyorum. Genelde öyle yerlerden alışveriş yapmam ama yapacak olsaydım kapıda ödeme seçeneği sağlanırsa BELKİ alışveriş yapabilirdim. Ama onun haricinde maalesef güvenmiyorum.
  • 14-10-2023, 21:50:02
    #3
    Başlığa cevabım. Pazartesiler olsun biz pazartesileri çalışmıyoruz izin günümüz onuda alma elimizden

    Malum olan turuncu site mor site bura(da) olanlar komisyon oranları vs çok fazla. Hangi ürünleri sattığını bilmiyorum ama instagram güzel hikayeler reelsler ile video çekerek global anlamda sitene yönlendirerek satış yapabileceğini düşünüyorum. Ama kendimden örnek vereyim bende söylediğin kişilerdenim. instagrama giriyorum reklam geliyor tıklıyorum xxxx.com da aradığım ürün 10₺. sonra bakıyorum akçeden en ucuzu 15₺. diyorum bu bunu bu fiyata satamaz. gidip bilinen güvenilir mağazadan alıyorum. 3 ay önce xxx.com dan ürün aldım (kedi çiş kokusu gidedrici) adamlar sadece ambalajı yollamış. aynı firmanın turuncu sitede ki mağazasından aldım ürün eksiksiz geldi. bu bir örnekti belki şansıma öyle olmuştu ama oluyor yani
  • 14-10-2023, 21:51:08
    #4
    Türkiye çapında devletinde desteklediği sigortasınında olabileceği e ticaret siteleri için güvenlik sertifikası olsa ve giren kişi bunu teyiti görüp işlemini güvenlice yapabilse...
  • 14-10-2023, 21:51:31
    #5
    Alshain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yeni çıkan sitelere bende maalesef güvenmiyorum. Genelde öyle yerlerden alışveriş yapmam ama yapacak olsaydım kapıda ödeme seçeneği sağlanırsa BELKİ alışveriş yapabilirdim. Ama onun haricinde maalesef güvenmiyorum.
    Mesele aslında yeni eski değil. Bir kategorideki site örnek veriyorum siz anne bebek üzerine satış yapan e-ticaret sitesine sahipsinizdir. Genel olarak her ürün yoktur. Sadece bu ürünlerin olduğu eski ya da yeni bir marka olsa bile maalesef artık insanlar pek site alışverişlerini tercih etmiyor. Kapıda ödeme olsa bile tercih etmiyorlar. Çünkü pazaryerlerinde kafalarına göre iade edebiliyorlar, istedikleri gibi at koşturup 1 yıldız ile satıcıyı tehdit altına alabiliyorlar.
  • 14-10-2023, 21:57:27
    #6
    Hocam maalesef bir çok yerde gördük duyduk. Benim başıma gelmedi ancak çok fazla suistimal, dolandırıcılık oldu. Adam elektronik ürün alıyor, kutudan sebze çıkıyor, Elbise alıyor, içine bez parçası koyup gönderiyorlar. Alışveriş yapanların suçu yok, internet üçkağıtçı kaynıyor.
  • 14-10-2023, 21:57:37
    #7
    volkanwp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başlığa cevabım. Pazartesiler olsun biz pazartesileri çalışmıyoruz izin günümüz onuda alma elimizden

    Malum olan turuncu site mor site bura(da) olanlar komisyon oranları vs çok fazla. Hangi ürünleri sattığını bilmiyorum ama instagram güzel hikayeler reelsler ile video çekerek global anlamda sitene yönlendirerek satış yapabileceğini düşünüyorum. Ama kendimden örnek vereyim bende söylediğin kişilerdenim. instagrama giriyorum reklam geliyor tıklıyorum xxxx.com da aradığım ürün 10₺. sonra bakıyorum akçeden en ucuzu 15₺. diyorum bu bunu bu fiyata satamaz. gidip bilinen güvenilir mağazadan alıyorum. 3 ay önce xxx.com dan ürün aldım (kedi çiş kokusu gidedrici) adamlar sadece ambalajı yollamış. aynı firmanın turuncu sitede ki mağazasından aldım ürün eksiksiz geldi. bu bir örnekti belki şansıma öyle olmuştu ama oluyor yani
    Bazen fiyat ucuzluğu maalesef *********** olabilir kuşkusu yaratıyor. Metapet tavsiye derim.
    https://metapet.com.tr/product-categ...u-gidericiler/
    Hem spreylerini hem de kuma karıştırılan koku gidericilerini kullanıyorum.

    bilirkishi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye çapında devletinde desteklediği sigortasınında olabileceği e ticaret siteleri için güvenlik sertifikası olsa ve giren kişi bunu teyiti görüp işlemini güvenlice yapabilse...
    Mükemmel olurdu. Örnek vereyim belli sermaye yatırımı olmadan e-ticaret yapılamaz olurdu. Bu sermayeyi lisans için yatıran şirketler bu belgeye sahip olurdu. Bu sayede aslında e-ticaret üzerinden vergi kaçıran satıcılar da kalmazdı. Herkes bu lisansı olan siteleri bilinçli şekilde tercih ederdi.
  • 14-10-2023, 21:58:29
    #8
    5 Senelik Dijital pazarlama uzmanı olarak Şahsen pazaryerleri hakkında açıklamamı yapayım eksik olanlar için af fola (Aklıma gelenler) :

    Pazar yerleri neden kullanılır?
    1. Yurt dışına açılmak için yurt dışı odaklı çalışılabilir. (Döviz Farkından Dolayı Uygun olacaktır)
    2. Bütçen kısıtlı ve yeni kurulduysan
    3. Web siten yoksa
    4. Acemiysen ufak ufak gideyim ben sistemi öğreneyim diyorsan kargosu , ıvırı zıvırı sistemi öğrenmek için idealdir.
    5. Fantazi için ( Web sitesi olup 3, 5 buradanda gelsin mantığı)
    Pazaryerleri neden kullanılmaz?
    1. Komisyon vermemek için
    2. Başka firma güdümünde olmamak için
    3. Profesyonel reklam çıkabiliyorsan
    4. E-ticaret hakkında temel ve orta seviye alt yapın varsa
    5. Web siteni idare edebiliyorsan (Temel ve Orta Seviye)
    6. Sistemi biliyorsan (Kargo, Paketleme , İade , Depolama , Genel İdare vs)
    7. Hızlı Başlangıç yapabilirim diyorsan (Ekip tamam argesi , projesi , yol haritası , alt yapısı vs hazırsa)
    8. Bütçen varsa
  • 14-10-2023, 21:59:19
    #9
    systemkruger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam maalesef bir çok yerde gördük duyduk. Benim başıma gelmedi ancak çok fazla suistimal, dolandırıcılık oldu. Adam elektronik ürün alıyor, kutudan sebze çıkıyor, Elbise alıyor, içine bez parçası koyup gönderiyorlar. Alışveriş yapanların suçu yok, internet üçkağıtçı kaynıyor.
    Bunlar yüzünden insanların güveni kalmıyor. Neresinden bakılırsa o taraf haklı gözüküyor. Satıcı mağdur, alıcı mağdur. Pazaryerinde de aslında ikisi mağdur. Sahte ürün satışları falan çoğaldığı söyleniyor. Ama çok rahat şekilde satış yapabiliyorlar. Yakında pazaryerlerine duyan güvende belki özellikle kozmetik ve giyim ürünlerinde azalabilir. Bu ürünlerde çok fason ürünler üretilmeye başlandı.