• 30-08-2023, 13:28:27
    #19
    NEASTRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firma bize ait değil ancak Extended lisans bize ait oluyor.
    Yani ben extended lisans sahibiysem lisans sürem boyunca herhangi bir sorun yaşamam yanlış mıyım?
    E ben bu lisansımı 1 yıllık satıyorsam 1 yıl sorun olmaması gerekiyor.
    Ancak konuya gelen yorumlardan da anlaşıldığı üzere kimse extended lisans sahibi değil.
    Herkes bir üzerindekinden alıyor hesapları



    Bu söyleminize katılmıyorum, çünkü zaten adamlar satış yapılsın diye extended lisans satışı yapıyor.
    Firmalar alıp satılsın diye yapmıyor siz olayı hiç anlamamışsınız. Extended lisanslar büyük çaplı müşterilere hizmet edilsin çok sayıda lisans paketi yapılsın ki tek tek alınmaya gerek kalmasın diye satılıyor. Reseller mantığında değil yani hiçbir lisans.
  • 30-08-2023, 13:33:54
    #20
    NEASTRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firma bize ait değil ancak Extended lisans bize ait oluyor.
    Yani ben extended lisans sahibiysem lisans sürem boyunca herhangi bir sorun yaşamam yanlış mıyım?
    E ben bu lisansımı 1 yıllık satıyorsam 1 yıl sorun olmaması gerekiyor.
    Ancak konuya gelen yorumlardan da anlaşıldığı üzere kimse extended lisans sahibi değil.
    Herkes bir üzerindekinden alıyor hesapları



    Bu söyleminize katılmıyorum, çünkü zaten adamlar satış yapılsın diye extended lisans satışı yapıyor.
    Extended lisans sahibiyseniz 1 sene sorun yaşamayacağınızın garantisini kim veriyor?

    Bir sorun yaşadığınızda Türk Mahkemelerinin ulaşamayacağı bir yerde olan firmadan zararınızı nasıl tazmin edebilirsiniz?

    Yani müşterileriniz sizden yasal olarak hesap sorabilirken siz tedarikçi firmanızdan yasal olarak hesap sotamayacak haldeyseniz siz de müşterilerinize kısıtlı garanti verirsiniz.

    Bir ürün ya da hizmetin maliyet kalemlerinden biri de garanti süresidir. Garanti isteyen bedelini öder. 100 dolarlık yazılımı 200 liraya alıp sonra 12 ay da garanti bekleyemez kimse.
  • 30-08-2023, 13:48:17
    #21
    100 dolarlık bir ürünü 100 TL'ye alıp garanti beklemek çok saçma olur.
    Ömür boyu dediği lisans ihtimal dahilinde ömür boyu kullanılabilir. Ama garantisini veremezsiniz. Firma herhangi bir sebepten ötürü hesabı askıya alabilir.
    Ortak kullanım lisanslar da farklı pc ve lokasyonlardan girildiği için patlama riski diğer lisanslara göre yüksektir.
    Veya kullanıcı vpn kullanır, sürekli giriş çıkış yapar, farklı cihazlardan giriş yapar, diğer tüm kullanıcıları da etkiler. Hesap patlarsa başka bir hesaba geçilmek zorunda kalınır.

    Konunun etik tarafına gelecek olursak, firmalar bu duruma müsaade ediyor.
    Misal Wp Rocket yenilemeseniz dahi güncelleme vermeye devam eder. Tüm güncellemeleri alırsınız. Sadece destek alamazsınız.
    Yada Microsoft istese nette tüm Windows lisans satışlarını durdurabilir. Ancak el altından satış yapılabilir. Ama müsaade ediyor.

    Project10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birde şu dikkatimi çekiyor ABCVpn yıllık 160 tl yada CDEVPN 2 yıllık 200 tl gibi rakamlar sitesine girip bakıyorsun aylıgı 2.5 - 3 dolar aklıma gelen soru şu acaba yabancı kaynaklardan mı temin ediliyor ediliyorsa çalıntı kartlar ile alınıyor olabilir mi ? çok sıkıntılı bir durum bu yüzden forum üzerinden bu şekilde alışveriş yapmak istemiyorum.
    ademakcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 ihtimal var.

    1.) Özel bayilik olabilir. (zor)
    2.) Deneme sürümü ile elde edilen hesaplar.
    3.) Çalıntı hesap.

    İyi forumlar.
    Söylediklerinizle hiç alakası yok.
    Bir çok VPN uygulaması sınırsız cihazı destekler. Dolayısı ile maliyetler de düşük olur. Hatta bazıları ekstra kupon da verebilir. Öyle olunca bu fiyatlar bile yüksek kalır. 10 kişi ile senelik fiyatı çıkarabilirler.
  • 30-08-2023, 14:01:33
    #22
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Oztekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Satanlar haklı sanırım hocam Alanlar da bilerek alıyor, yani alan memnun (çünkü bi şey olacağını bilerek alıyor), satan memnun (çünkü 1 ay garanti verip üstünden sorumluluğu atıyor.)

    Forumda ki ticaret olayını çözmeye başladım artık, burada etik olmayan bir sürü olay dönüyor ama herkes kılıfına uydurarak devam ediyor.

    Yoksa Ömür boyu diye eşşek kadar yazıp, sonra garanti 1 ay diyip, birisi bişey diyince de git ana siteden şu kadar para verip alda göreyim demek kadar beni sinir eden başka bişey olamaz.

    Madem orada o lisans çok pahalı, sen nasıl satıyorsun kardeşim, nasıl yani bunu açıkla konunda da göreyim. İmkansız olan bişeyi sen nasıl o fiyata satabiliyorsun ki?

    Bence hesaplar çalıntı kredi kartıyla alınıyor, başka açıklaması varsa açıklamasını yapabilirsiniz. Bu arada ben wordpress temaları kastetmiyorum Onları satmak zaten forumda yasakmış, geçen öğrendim.
    Nasıl themeforest tema satanlar için extended lisans isteniyorsa aynısının forumda lisans satanlar içinde istenmesi gerekli bence.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Extended lisans sahibiyseniz 1 sene sorun yaşamayacağınızın garantisini kim veriyor?

    Bir sorun yaşadığınızda Türk Mahkemelerinin ulaşamayacağı bir yerde olan firmadan zararınızı nasıl tazmin edebilirsiniz?

    Yani müşterileriniz sizden yasal olarak hesap sorabilirken siz tedarikçi firmanızdan yasal olarak hesap sotamayacak haldeyseniz siz de müşterilerinize kısıtlı garanti verirsiniz.

    Bir ürün ya da hizmetin maliyet kalemlerinden biri de garanti süresidir. Garanti isteyen bedelini öder. 100 dolarlık yazılımı 200 liraya alıp sonra 12 ay da garanti bekleyemez kimse.

    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100 dolarlık bir ürünü 100 TL'ye alıp garanti beklemek çok saçma olur.
    Ömür boyu dediği lisans ihtimal dahilinde ömür boyu kullanılabilir. Ama garantisini veremezsiniz. Firma herhangi bir sebepten ötürü hesabı askıya alabilir.
    Ortak kullanım lisanslar da farklı pc ve lokasyonlardan girildiği için patlama riski diğer lisanslara göre yüksektir.
    Veya kullanıcı vpn kullanır, sürekli giriş çıkış yapar, farklı cihazlardan giriş yapar, diğer tüm kullanıcıları da etkiler. Hesap patlarsa başka bir hesaba geçilmek zorunda kalınır.

    Konunun etik tarafına gelecek olursak, firmalar bu duruma müsaade ediyor.
    Misal Wp Rocket yenilemeseniz dahi güncelleme vermeye devam eder. Tüm güncellemeleri alırsınız. Sadece destek alamazsınız.
    Yada Microsoft istese nette tüm Windows lisans satışlarını durdurabilir. Ancak el altından satış yapılabilir. Ama müsaade ediyor.
    Çözüm basit hocam; garanti veremiyorsan demekki asıl lisans sahibi sen değilsin.
    O zaman satma.
  • 30-08-2023, 14:05:22
    #23
    NEASTRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl themeforest tema satanlar için extended lisans isteniyorsa aynısının forumda lisans satanlar içinde istenmesi gerekli bence.



    Çözüm basit hocam; garanti veremiyorsan demekki asıl lisans sahibi sen değilsin.
    O zaman satma.
    Extended lisans demek satabileceğiniz anlamına gelmez. Generatepress gibi temalar birden fazla domaine kurulum yapılabilir şekilde lisanslanıyor. Sitelerinde yazıyor zaten.

    Satmasın değil hocam almasın diyeceksiniz. Kimse kimseye zorla satmıyor. Parası varsa, riske girmek istemiyorsa gitsin yerinden alsın.
  • 30-08-2023, 14:09:36
    #24
    Üyeliği durduruldu
    NEASTRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl themeforest tema satanlar için extended lisans isteniyorsa aynısının forumda lisans satanlar içinde istenmesi gerekli bence.






    Çözüm basit hocam; garanti veremiyorsan demekki asıl lisans sahibi sen değilsin.
    O zaman satma.
    extended lisans olsa bile satılamıyor diye biliyorum ben, sadece kurulum hizmeti veriliyormuş, öyle anladım yani.

    https://www.r10.net/sorum-var/378688...sorum-var.html

    burada ki konumda sormuştum ben onu.
  • 30-08-2023, 14:12:43
    #25
    Oztekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    extended lisans olsa bile satılamıyor diye biliyorum ben, sadece kurulum hizmeti veriliyormuş, öyle anladım yani.

    https://www.r10.net/sorum-var/378688...sorum-var.html

    burada ki konumda sormuştum ben onu.
    Extended sözün gelişi hocam. Aşağıdaki örnek mesela Generatepress sistesinden.

  • 30-08-2023, 14:29:44
    #26
    NEASTRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl themeforest tema satanlar için extended lisans isteniyorsa aynısının forumda lisans satanlar içinde istenmesi gerekli bence.






    Çözüm basit hocam; garanti veremiyorsan demekki asıl lisans sahibi sen değilsin.
    O zaman satma.
    Hocam peki tersini söyleyeyim.
    Garanti vermiyorsa alma.
    Yazılımın orjinal kaynağı belli, gidip oradan al mesela.
    Bu forumdaki ticarerin %90 ı manipülasyon ticaretidir Seo backlink tanıtım yazısı takipçi like izlenme yorum vs…

    Extended lisans reseller satış hakkı değildir. Kişinin kendisine ve hizmet verdiği müşterilerine ait istediği kadar yerde bu lisansı kullanabileceği anlamına gelir.

    Bu lisansı satanlar kurdukları siteleri bilgisayarları kendi müşterileri olarak gösterirler. Bu da bir manipülasyondur.

    Ama bu kurulumun karşılığında aldıkları ücret lisansın kendi garantisi kadar garantiyi haketmez.

    Hatta bu lisansı bir kişi alır sonra bir ton alt satıcısına sattırır. Yani biri 500 dolar verip extended lisansı alır sonra bunu 100 liradan bir sürü alt satıcıya sağlar. Alt satıcılar da 150-200 liradan bu lisansları satar. Ama lisans ana sistemde kayıtlıdır ve çalışır.

    Yani çoğu satıcı kendi extended lisansını değil başkasının extended lisansını satarak para kazandığı için garanti vermez. Çünkü ana sağlayııcı patlarsa kendi de patlar.

    Bak yine söylüyorum.
    Sen 200 lira verip 3000 liralık garanti satın alamazsın.
    1 sene garanti isteyen gider 100 dolar verir orjinal sitesinden alır.
    200 lira veren de o paraya ne kadar kullanabilirseö kardır der.

    Zaten bu yazılım ve üyeliklerim çoğu orjinal site üzerinden lisanslanıyor.
    Yok çalıntı kredi kartı ile iş yapanlar olabilir ama onlar da extended lisansı zaten gösterirler olay patlayana kadar kimse bir şey anlamaz.

    Yani extended lisans da bir çeşit lisans manipülasyon sistemidir.
    Ve manipülatif işlemlerde garanti verilmez.
    Forumda da full illegal olmadığımsürece manipülasyon ticaretine izin vardır.
    Ve bu forumda herkes yaptığı işin be olduğunu fiyatınınve riskini bilerek yapmalı.
    Forum temel tüketici haklarının olduğu bir ticaret alanı değil. İnsanların sadece vaadettikleri koşullardan sorumlu oldukları bir alan.
  • 30-08-2023, 16:53:38
    #27
    2-3 yıldır 2.Cİ EL LİSANS kavramı var.
    Bazı firmalar / Kişiler belli bir müddet online olmamış cihazların anakartlarında gömülü olan keyleri bazı yazılımlarla buluyorlar. Ve bunları satıyorlar. Çoğu dijital ürün satan internet sitelerinin altında da 2.Cİ EL LİSANS NEDİR açıklamasını koyuyorlar. TC Mahkemeleri 2.Cİ EL LİSANS satışının legal olduğunu kabul etmiştir. Windows lisansı örnek alalım. Şu forumda 20K kişi bu lisansların belli bir süre sonra PATLAYABİLECEĞİ İHTİMALİNİ bilerek bu lisansları alıyor.

    Örnek olarak ben Kanva kişisel öğretmen hesabı satıyorum ve 3 ay içinde hesap patlarsa 1 kez telafi veriyorum. Bunu alan kişide bu hesabın ileride zaten patlayacağını bilerek alıyor.