2-3 yıldır 2.Cİ EL LİSANS kavramı var.
Bazı firmalar / Kişiler belli bir müddet online olmamış cihazların anakartlarında gömülü olan keyleri bazı yazılımlarla buluyorlar. Ve bunları satıyorlar. Çoğu dijital ürün satan internet sitelerinin altında da 2.Cİ EL LİSANS NEDİR açıklamasını koyuyorlar. TC Mahkemeleri 2.Cİ EL LİSANS satışının legal olduğunu kabul etmiştir. Windows lisansı örnek alalım. Şu forumda 20K kişi bu lisansların belli bir süre sonra PATLAYABİLECEĞİ İHTİMALİNİ bilerek bu lisansları alıyor.
Örnek olarak ben Kanva kişisel öğretmen hesabı satıyorum ve 3 ay içinde hesap patlarsa 1 kez telafi veriyorum. Bunu alan kişide bu hesabın ileride zaten patlayacağını bilerek alıyor.