İşçiyi performansından dolayı çıkartmak hk.
27
●1.920
- 31-05-2023, 11:06:02RoNinja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
son bir ekleme daha isg kapsamında işyeri hekiminizin olması gerekmektedir. işyeri hekiminiz personel ile konuşup psikolojiyle ilgili resmi bir çalışabilir kağıdı getirsin. diğer bir deyişle sevk etsin. zaten doğal olarak tehlikeli işte çalışamayacağı açığa çıkacaktır. - 31-05-2023, 11:36:57Hukuken işten çıkartmanızda bir sıkıntı yok. Hatta tazminat bile alabilirsiniz.
İşin ahlaki kısmına gelirsek. Tamam iş bulamıyor olabilir. Yardımcı olmak istiyor olabilirsiniz.
Ama yaptığı işte ekip arkadaşlarını ve işletmenizi zarara uğratacak bir hata yapma ihtimali var.
Böyle bir hata yaptığında işletme çalışamaz duruma gelebilir. Ya da ekip arkadaşlarına zarar
verebilir. Bu durumda bu şahsı işletmede çalıştırarak herkese zarar vermiş olursunuz.
Ya zararsız bir işte çalıştırın. Maaşını da ona göre verin. Ya da çıkartın. Kaza sonucu işletme
durursa herkes zarar edecek. Ve işçinin kazaya sebep olma ihtimalini bilerek orada
çalıştırdığınız için kazadan sizde sorumlu olacaksınız. Hatta diğer işçileriniz zarar görürse
onların zararını da karşılamak zorunda kalabilirsiniz. Bu kişi kadar diğer işçilerinizin de
hakkını gözetmek zorundasınız.
- 31-05-2023, 11:45:08Direk iş akdini fesh edin
Tehlikeli sınıf imalathane şakaya gelmez - 31-05-2023, 12:45:14Benim tavsiyem bir isg uzmanı olarak işçi ile sorununuzu çözdükten sonra işyeri hekiminizi de değiştirmeniz olacaktır. İşyeri hekimleri ek-2 sağlık raporlarını sadece tahlillere dayanarak doldurmayıp, eğitim sırasında personeli teste sokarak başka rahatsızlıkları olup olmadığını da öğrenmelidir. Paranızı boşa harcamayın.
- 31-05-2023, 21:50:522 ay dolmadı ise deneme konusundan çıkışını yapabilirsiniz diye biliyorum. Hukuken sizden yana haklar da mevcut. Ek olarak zaten 6 aya kadar ihtar tazminatı mevcut değil 6 aya kadar yine çıkışını verebilirsiniz
- 31-05-2023, 22:05:47İyi niyetinizi taktir ettim öncelikle.
Birçok sebep gösterilerek işten çıkışını verebilirsiniz elbette.
Fakat yalan beyan sunduğu konular; kullandığı ilaç, askerlik.
İlaç konusunu; işi alamayacağı için, askerlik konusunu ise gurur yaptığı için beyan etmemiştir. Evet aslında olmaması gereken bir konu.
Fakat siz dışlarsanız; bir başkası dışlarsa kötü bir birey olup yine karşımıza bir şekilde çıkacaktır(Madde bağımlısı, hırsız vb.).
Daha spesifik ve işinizi görecek farklı bir rol düşünebilirsiniz. (Ayniyat, evrak sevk ve idaresi gibi) - 01-06-2023, 02:08:59Arkadaşın psikolojik sorunları var, askerliği psikolojik sorunlardan dolayı muaf anladığım kadarıyla.
İşten çıkarmakta kesinlikle haklısınız fakat şunu da düşünün.
Belli ki iş bulamadığı için bu yalanları söylüyor.
İşten haklarını verip çıkartsanız bile size bela olabilir ya da en kötüsü intihar edebilir.
İntihar ederse pişmanlık duygusu yaşamayacağınıza emin misiniz?
Bunları düşünmenizi öneriyorum.
Adamı bence çaycı, temizlikçi gibi birşey yapın ya da başka bir yerde işe girmesini sağlayın.
Ben kovmazdım ve psikolojik sorunlarına yardım etmeyi denerdim, başarılı olursa ömür boyu sadık ve çalışkan bir işçi kazanırsınız.
Başarısız olursam başka bir yerde iş ayarlayıp çıkarırdım haklarıyla birlikte.
İşten çıkarırsanız intihar edebilir, vicdanınız rahat olacaksa direkt kovun. Karar size ait.