• 27-04-2023, 14:11:27
    #1
    ailem deprem bölgesinde olduğu için bir süre buralardayım.
    konaklama büyük sorun. ev bulamıyorsunuz. sağlam olanlar da dolu. kiralar zaten ortalama 7-8 binden başlıyor.
    çalışma ve iş durumu mucizelere bağlı.
    şebeke suları halen kirli. temiz diye açıklama yapılıyor ama çamurlu su akıyor. gelip kendileri de içmiyor resmi kurumlarda palet palet su görüyorum bahçelerinde.
    evinden uzakta derme çatma yerlerde yaşıyor insanlar.

    ekleme: yağmur yağdığında altyapı sağlam olmadığı için sel oluyor. çadırda yaşayan insanlar hep mağdur oluyor. halen yemek dağıtan sabit yerlerin sayısı çok az. her bir öğün için birkaç saat beklediğiniz oluyor. su, erzak ve giyecek yardımları önce tanıdıklara gidiyor sonra sıra bekleyenlere kalırsa dağıtılıyor. bu durumda bile nepotizm olması korkunç.

    depremin üzerinden aylar geçiyor. medyada asla yer bulmuyor. aranızda sorunların bittiğini ve bir şeylerin iyiye gittiğini düşünenler varsa ufak bir hatırlatma yapmak istedim.
    aramızda bu bölgelerde yaşayan ve belli başlı sorunları olanlar vardır. belki bir iç dökme konusu olur. farkındalık amacı ile güncel sorunlarınızı yazmanızı rica ederim. bilmeyenler de öğrenmiş olur.
  • 27-04-2023, 14:13:47
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Haberde söylenen hiçbir şeye inanmayan birisi olarak yazıyorum bu yorumu her şey çabuk unutuldu. Her parti seçim çalışmasında ne yazık ki. Ülkenin en vahim olduğu durum bence bu.
  • 27-04-2023, 14:18:11
    #3
    Bu yazımı hiçbir şekilde din dil ırk ayrımı yapmadan söylüyorum devlet heryerde yardımına devam ediyor diyecek olanlar gitsin hatay antakya kuzeytepe mahallesine bir baksın orda yaşıyan alevi kardeşlerimize aylardır doğru düzgün bir yardım gitmiyor depremin 2. günü ordaydım antakyanın heryerinde kurtarma ekibi varken oraya gitmedi sonra düşünmeye başladım sunni ve aleviyi ayıranlar yüzünden bizim kardeşlerimizle kötü olmamızın sebepleri hep böylemiydi diye gerçekten aşırı derece üzücü bir durum."Birlikte ağlamaktaki tatlılık kadar hiçbir şey kalpleri birbirine bağlamaz." "Milli sınırlar içinde bulunan yurt parçaları bir bütündür; birbirinden ayrılamaz." "Saldırgan düşmanlara karşı birleşmek iken çâremiz, şayet birlik olamazsak, kızgın demirle dağlanmış gibi yanarım!" "Birlikten kuvvet doğar."
  • 27-04-2023, 16:15:57
    #4
    Daha 2 gün önce ATV de köy evleri dağıtılmıştı herşey çözülmüştü
    Rabbim yardımcınız olsun inşallah hocam keşke elimizden çok daha fazlası gelse
  • 27-04-2023, 20:32:26
    #5
    pek çok depremzede mağdur ve bu yardım yapılıyor gibi bilgiler kısmen doğru kısmen yanlış. şehirde birkaç noktada yemek ve yardım dağıtılıyor. bunun yarıya yakını resmi diğerleri özel yardım. ama maalesef asla yeterli değil. yardım meselesi biraz siyasileştirildi. siyasetten uzak sadece vatandaşa yardımcı olma odaklı bir çalışmayı ben görmedim kimse de görmedi. uzaktan davulun sesi hoş geliyor. yardım yeterli olmuyor deyince nankör ilan ediliyor insanlar. yaşamayan bilemez.
    GAREZME adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yazımı hiçbir şekilde din dil ırk ayrımı yapmadan söylüyorum devlet heryerde yardımına devam ediyor diyecek olanlar gitsin hatay antakya kuzeytepe mahallesine bir baksın orda yaşıyan alevi kardeşlerimize aylardır doğru düzgün bir yardım gitmiyor depremin 2. günü ordaydım antakyanın heryerinde kurtarma ekibi varken oraya gitmedi sonra düşünmeye başladım sunni ve aleviyi ayıranlar yüzünden bizim kardeşlerimizle kötü olmamızın sebepleri hep böylemiydi diye gerçekten aşırı derece üzücü bir durum."Birlikte ağlamaktaki tatlılık kadar hiçbir şey kalpleri birbirine bağlamaz." "Milli sınırlar içinde bulunan yurt parçaları bir bütündür; birbirinden ayrılamaz." "Saldırgan düşmanlara karşı birleşmek iken çâremiz, şayet birlik olamazsak, kızgın demirle dağlanmış gibi yanarım!" "Birlikten kuvvet doğar."
    hocam depremin 2. ve 3. günü durum neyse bugün de aynı sayılır. insalar canını kaybetti. akrabasını kaybetti ailesini kaybetti. işini kaybettiler varlıkları çalındı eşyaları çalındı.
    hem ölümü gördüler.
    hem hainliği gördüler.
    hem yalnızlığı gördüler.
    hem işitmedikleri hakaret kalmadı.
    barınacak yer sorun. kiralar sorun. yemek sorun. giyinmek, duş almak ve çamaşır yıkamak sorun. hava şartları çok zorladı.
    yeterli olmasa da resmi olarak dağıtılan tek şey çadır. O da bir yere kadar. Geçen fırtına çıktı çadırlar uçtu. 2 3 kere sel oldu çadırların içindeki eşyalar berbat oldu. İnsanlar çok çok nadir ve zor şartlarda duş alıyor. Havuz medyasında bunları göremezsiniz. Ben orada yaşayan biri olarak duyurmuş olayım.

    Çok az da olsa belki şartları iyi olan depremden az etkilenenler vardır. Ama durumu çok kötü olan bayağı depremzede var. Henüz giyecek yiyecek ve barınma gibi problemler çözülmüş değil. Herkesin bilgisi olsun. Yalan yanlış medyadan duyacağınıza birinci elden duyun.
    Hibrahimtemel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha 2 gün önce ATV de köy evleri dağıtılmıştı herşey çözülmüştü
    Rabbim yardımcınız olsun inşallah hocam keşke elimizden çok daha fazlası gelse
  • 27-04-2023, 21:38:06
    #6
    elbistanlıyım ben de,mersine taşınmak zorunda kaldım.geçen hafta elbistandan birbiri ile alakasız 3-4 farklı kişiden duydugum bişey beni oldukca rahatsız etti.zaten berbat bi ortamda kalıyorlardı çadırlarda,bizzat gidip gördüm kısa bi süre önce gidip tanıdıkları ziyaret ettik.ve geçen hafta o çadırlarıda kısım kısım boşaltmaya başlamışlar.gidin kendinize artık kalacak yer bulun diye insanları çadırlardan çıkarıyorlar yani yavaş yavaş.adım gibi eminim ki hemen hemen tüm deprem bölgelerinde aşagı yukarı aynı sorunlar en baştaki gibi devam ediyor hatda bagzıları dahada kötüdür.başta kıyafet,yiyecek filan bi anda yıgıldı mesela elbistana ve biz getirdik onlar sokaga attı filan tarzı bisürü video gördüm.gerçegi ise,yardımlar zamanında gelmedigi için insanlar şehirden kaçtı ve gelen yardımlar şehirdeki insanlardan fazlaydı.geç gelen adalet,adalet degil sözündeki gibi oldu yani.sonrasında ise zamanla yardımlar azaldı,önemini çabucak yitirdi.şuan o bölgelerde aynı sorunlar dedigim gibi 3 aşagı 5 yukarı devam ediyor ama sanki komple bu konu kapanmış gibi bi ortam var nedense.belkide şuan,baştakinden daha çok yardım gerekiyor çünkü yardımlar kesildi...
  • 27-04-2023, 22:09:41
    #7
    maalesef baş edemedikleri gibi üstünü kapatmayı tercih ettiler hocam. her depremde olduğu gibi bu depremde de halk yalnız kaldı. ilk üç gün yaşananları sadece yaşayanlar bilir. atv izleyenler ilk gün yardım geldi diyor. deprem çok büyüktü devlet hangisine yetsin diyenleri de gördük. yıllardır deprem uyarıları yapılıyor. imar affı olmasaydı kaçak yapı olmasaydı denetim olsaydı bu hasar yüzde biri olmazdı. olan hasarı da depremin ilk anında müdahale ederek en az kayıpla atlatırdık. ama uzaktan yorum yapmak kolay tabi. elbistan özellikle ikinci depremde yok oldu. kimse bunun ne kadar korkunç bir olay olduğunu yaşamadan bilemiyor. acısı olan insanlar gerçeği biliyor. diğerleri yalan haber yapmaya devam ediyor. geçmiş olsun.
    GAREZME adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yazımı hiçbir şekilde din dil ırk ayrımı yapmadan söylüyorum devlet heryerde yardımına devam ediyor diyecek olanlar gitsin hatay antakya kuzeytepe mahallesine bir baksın orda yaşıyan alevi kardeşlerimize aylardır doğru düzgün bir yardım gitmiyor depremin 2. günü ordaydım antakyanın heryerinde kurtarma ekibi varken oraya gitmedi sonra düşünmeye başladım sunni ve aleviyi ayıranlar yüzünden bizim kardeşlerimizle kötü olmamızın sebepleri hep böylemiydi diye gerçekten aşırı derece üzücü bir durum."Birlikte ağlamaktaki tatlılık kadar hiçbir şey kalpleri birbirine bağlamaz." "Milli sınırlar içinde bulunan yurt parçaları bir bütündür; birbirinden ayrılamaz." "Saldırgan düşmanlara karşı birleşmek iken çâremiz, şayet birlik olamazsak, kızgın demirle dağlanmış gibi yanarım!" "Birlikten kuvvet doğar."
    fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elbistanlıyım ben de,mersine taşınmak zorunda kaldım.geçen hafta elbistandan birbiri ile alakasız 3-4 farklı kişiden duydugum bişey beni oldukca rahatsız etti.zaten berbat bi ortamda kalıyorlardı çadırlarda,bizzat gidip gördüm kısa bi süre önce gidip tanıdıkları ziyaret ettik.ve geçen hafta o çadırlarıda kısım kısım boşaltmaya başlamışlar.gidin kendinize artık kalacak yer bulun diye insanları çadırlardan çıkarıyorlar yani yavaş yavaş.adım gibi eminim ki hemen hemen tüm deprem bölgelerinde aşagı yukarı aynı sorunlar en baştaki gibi devam ediyor hatda bagzıları dahada kötüdür.başta kıyafet,yiyecek filan bi anda yıgıldı mesela elbistana ve biz getirdik onlar sokaga attı filan tarzı bisürü video gördüm.gerçegi ise,yardımlar zamanında gelmedigi için insanlar şehirden kaçtı ve gelen yardımlar şehirdeki insanlardan fazlaydı.geç gelen adalet,adalet degil sözündeki gibi oldu yani.sonrasında ise zamanla yardımlar azaldı,önemini çabucak yitirdi.şuan o bölgelerde aynı sorunlar dedigim gibi 3 aşagı 5 yukarı devam ediyor ama sanki komple bu konu kapanmış gibi bi ortam var nedense.belkide şuan,baştakinden daha çok yardım gerekiyor çünkü yardımlar kesildi...
  • 27-04-2023, 22:13:05
    #8
    MrFectum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    maalesef baş edemedikleri gibi üstünü kapatmayı tercih ettiler hocam. her depremde olduğu gibi bu depremde de halk yalnız kaldı. ilk üç gün yaşananları sadece yaşayanlar bilir. atv izleyenler ilk gün yardım geldi diyor. deprem çok büyüktü devlet hangisine yetsin diyenleri de gördük. yıllardır deprem uyarıları yapılıyor. imar affı olmasaydı kaçak yapı olmasaydı denetim olsaydı bu hasar yüzde biri olmazdı. olan hasarı da depremin ilk anında müdahale ederek en az kayıpla atlatırdık. ama uzaktan yorum yapmak kolay tabi. elbistan özellikle ikinci depremde yok oldu. kimse bunun ne kadar korkunç bir olay olduğunu yaşamadan bilemiyor. acısı olan insanlar gerçeği biliyor. diğerleri yalan haber yapmaya devam ediyor. geçmiş olsun.
    Hocam yardım 1inci gün evet bütün şehirlere ulaştı ama ulaşan yerlerde bile ayrım vardı ben bizzat kendim gördüm belliki göz göre göre ölüme terk ettiler yoksa rönesans rezidansa birton afad kurtarma ekibi gittide hemen 1km ötesindeki kuzeytepe mahallesine nasıl gidemedi bir düşünsünler derim yaşadık gördük.
  • 29-04-2023, 01:36:38
    #9
    Kurumsal Backlink SEO
    MrFectum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    pek çok depremzede mağdur ve bu yardım yapılıyor gibi bilgiler kısmen doğru kısmen yanlış. şehirde birkaç noktada yemek ve yardım dağıtılıyor. bunun yarıya yakını resmi diğerleri özel yardım. ama maalesef asla yeterli değil. yardım meselesi biraz siyasileştirildi. siyasetten uzak sadece vatandaşa yardımcı olma odaklı bir çalışmayı ben görmedim kimse de görmedi. uzaktan davulun sesi hoş geliyor. yardım yeterli olmuyor deyince nankör ilan ediliyor insanlar. yaşamayan bilemez.


    hocam depremin 2. ve 3. günü durum neyse bugün de aynı sayılır. insalar canını kaybetti. akrabasını kaybetti ailesini kaybetti. işini kaybettiler varlıkları çalındı eşyaları çalındı.
    hem ölümü gördüler.
    hem hainliği gördüler.
    hem yalnızlığı gördüler.
    hem işitmedikleri hakaret kalmadı.
    barınacak yer sorun. kiralar sorun. yemek sorun. giyinmek, duş almak ve çamaşır yıkamak sorun. hava şartları çok zorladı.
    yeterli olmasa da resmi olarak dağıtılan tek şey çadır. O da bir yere kadar. Geçen fırtına çıktı çadırlar uçtu. 2 3 kere sel oldu çadırların içindeki eşyalar berbat oldu. İnsanlar çok çok nadir ve zor şartlarda duş alıyor. Havuz medyasında bunları göremezsiniz. Ben orada yaşayan biri olarak duyurmuş olayım.

    Çok az da olsa belki şartları iyi olan depremden az etkilenenler vardır. Ama durumu çok kötü olan bayağı depremzede var. Henüz giyecek yiyecek ve barınma gibi problemler çözülmüş değil. Herkesin bilgisi olsun. Yalan yanlış medyadan duyacağınıza birinci elden duyun.
    Tam olarak beni anlattın, az bile anlattıkların.. + biz çadır bile alamadık.. Ben 2 defa yardım aldım. 1. yardım da 1 tane elektrikli soba istedim,al bunuu ben bunu 8 kişilik aileye veriyorum diye böbürlenerek verdiler bana; tabiki kavga ettim davranışlarından dolayı..

    1 defa da geçen hafta 1 tane koli aldım. Hepi topu bu. ha bir de depremin 4. günü küflü ekmek ile 1 bardak çorba vermişlerdi.


    ama 50 defa kaymakamlığa afad a gittim, evsisiz yiyeceğimiz yok kıyafetimiz yok anlattım ama kimse iplemedi.

    Güya Operatörler fatura yansıtmayacaktı ama hep alıyorlar. Şimdi Türk telekom hattım çekmiyo, internetim çekmiyor ama hep hesabımdaki son paralarımı fatura ödemesi diye alıyor. 50 defa onları da aradım çekmiyor hattınız diye yüze çözüm yok.

    Ama kime ne anlatırsan faydasız, damdan düşenin halinden sadece damdan düşen anlar...