maalesef baş edemedikleri gibi üstünü kapatmayı tercih ettiler hocam. her depremde olduğu gibi bu depremde de halk yalnız kaldı. ilk üç gün yaşananları sadece yaşayanlar bilir. atv izleyenler ilk gün yardım geldi diyor. deprem çok büyüktü devlet hangisine yetsin diyenleri de gördük. yıllardır deprem uyarıları yapılıyor. imar affı olmasaydı kaçak yapı olmasaydı denetim olsaydı bu hasar yüzde biri olmazdı. olan hasarı da depremin ilk anında müdahale ederek en az kayıpla atlatırdık. ama uzaktan yorum yapmak kolay tabi. elbistan özellikle ikinci depremde yok oldu. kimse bunun ne kadar korkunç bir olay olduğunu yaşamadan bilemiyor. acısı olan insanlar gerçeği biliyor. diğerleri yalan haber yapmaya devam ediyor. geçmiş olsun.
Bu yazımı hiçbir şekilde din dil ırk ayrımı yapmadan söylüyorum devlet heryerde yardımına devam ediyor diyecek olanlar gitsin hatay antakya kuzeytepe mahallesine bir baksın orda yaşıyan alevi kardeşlerimize aylardır doğru düzgün bir yardım gitmiyor depremin 2. günü ordaydım antakyanın heryerinde kurtarma ekibi varken oraya gitmedi sonra düşünmeye başladım sunni ve aleviyi ayıranlar yüzünden bizim kardeşlerimizle kötü olmamızın sebepleri hep böylemiydi diye gerçekten aşırı derece üzücü bir durum."Birlikte ağlamaktaki tatlılık kadar hiçbir şey kalpleri birbirine bağlamaz." "Milli sınırlar içinde bulunan yurt parçaları bir bütündür; birbirinden ayrılamaz." "Saldırgan düşmanlara karşı birleşmek iken çâremiz, şayet birlik olamazsak, kızgın demirle dağlanmış gibi yanarım!" "Birlikten kuvvet doğar."
elbistanlıyım ben de,mersine taşınmak zorunda kaldım.geçen hafta elbistandan birbiri ile alakasız 3-4 farklı kişiden duydugum bişey beni oldukca rahatsız etti.zaten berbat bi ortamda kalıyorlardı çadırlarda,bizzat gidip gördüm kısa bi süre önce gidip tanıdıkları ziyaret ettik.ve geçen hafta o çadırlarıda kısım kısım boşaltmaya başlamışlar.gidin kendinize artık kalacak yer bulun diye insanları çadırlardan çıkarıyorlar yani yavaş yavaş.adım gibi eminim ki hemen hemen tüm deprem bölgelerinde aşagı yukarı aynı sorunlar en baştaki gibi devam ediyor hatda bagzıları dahada kötüdür.başta kıyafet,yiyecek filan bi anda yıgıldı mesela elbistana ve biz getirdik onlar sokaga attı filan tarzı bisürü video gördüm.gerçegi ise,yardımlar zamanında gelmedigi için insanlar şehirden kaçtı ve gelen yardımlar şehirdeki insanlardan fazlaydı.geç gelen adalet,adalet degil sözündeki gibi oldu yani.sonrasında ise zamanla yardımlar azaldı,önemini çabucak yitirdi.şuan o bölgelerde aynı sorunlar dedigim gibi 3 aşagı 5 yukarı devam ediyor ama sanki komple bu konu kapanmış gibi bi ortam var nedense.belkide şuan,baştakinden daha çok yardım gerekiyor çünkü yardımlar kesildi...