• 31-03-2023, 20:46:32
    #46
    Çok kötü durumda.
  • 31-03-2023, 20:49:20
    #47
    Rezalet durumda keşke düzelse biz değil çocuklarımız görse ferah geleceği
  • 31-03-2023, 20:59:59
    #48
    Matriks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyadaki hiçbir ülkenin ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçülmez,
    Memur ve emeklilerinin maaşlarını veriyorsa, Ordusuna silah üretebiliyorsa, Evleri yıkılmış milyonlarca vatandaşına bakabiliyor ve hatta yüzbinlerce evi yapabiliyorsa ülkenin ekonomik durumu iyidir.
    Kişiler ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçüyor olabilir buda kişilerin kişisel sorunlarıdır, Sen vasıfsız olup asgari ücretle çalışıyorsan bakamayacağını bile bile bir sürü çocuk yapyorsan daha iyi yaşamak için daha vasıflı olmaya çalışmak yerine devlet versin bende yiyim diye bakıyorsan evet ekonmik durumun kötü olabilir ve sebebide sensindir.
    Hocam "vasıfsız olup asgari ücretle çalışıyorsan" kelimenizi onaylamıyorum. Saygısızca bir itham yapmışsınız. Bu ülkenin %50'si ne yakın bir kesim asgari ücret ile hayatını idam ettiriyor.

    Alım gücü denen bir kavram var bilir misiniz? Türkiye'de alım gücümüz çok az. VERGİLER ÇOK! Alım gücümüz, ekonomimiz iyi durumda olsa 3 çocukta bakılır, 5 çocukta bakılır.

    Başka ülkenin vatandaşı 3 aylık maaşı ile altına araba alabiliyor.

    1 aylık maaşı ile tüm kışlık ihtiyaçlarını karşılıyor.

    1 aylık maaşı ile son model bir cep telefonu alabiliyor.

    1 aylık maaşı ile 3 aylık erzak alabiliyor.


    Biz 1 aylık maaşınız ile hangilerini yapabiliyoruz? Söyler misin bana?

    Yada Amerikan vatandaşın AliExpress, Alibaba gibi yerlerden çok daha ucuza alışveriş yaptığını biliyor musunuz? Biz onların aldığı fiyattan 3 kat daha fazla para ödüyoruz bunu biliyor musunuz?

    Gençler evlenmek istiyor, evlenemiyor. Evlenen de 10 sene borç ödüyor.

    Gençler iş kurmak istiyor. Sermaye yok. İş kurmayı geçtim hadi! Kaç tane üniversite mezunu genç işsiz?

    Güldürmeyin beni. Sizin tuzunuz kuru. Rüyanızdan uyanmayın sakın. EKONOMİ COK İYİ!
  • 31-03-2023, 21:21:34
    #49
    Yumurtayı bırakın, alım gücü ekmek fiyatı ile bile ölçülür.

    Madem her şey pahalı, bu kadar araba neden? diyor herkes.

    Asgari ücreti arttırmak, En düşük emekli maaşını arttırmak, elektriğe/doğalgaza indirim yapmak kısa süreli pansuman gibidir. Umarım 🤞🏼 daha iyiye gideriz. Yoksa çok değil daha kötüye gitmemiz.
  • 31-03-2023, 22:49:20
    #50
    Ben doların pik yapmasından korkuyorum. Fırladı fırlayacak gibi duruyor. Son asgari ücret zammından sonra dolar bazında maaşlar çok yüksek kaldı. Bunu destekler nitelikte gelişme de olmadığı için her an bir kopuş olabilir korkusundayım. Bunlar daha iyi günler gibi duruyor.
  • 31-03-2023, 22:50:52
    #51
    Bir kg kıyma olmuş 250 TL
    Et almış başını gidiyor.
    Tavuk Yiyemiyoruz
    Peynir deden kg i 180 tl
    Zeytin eskiden 10 tl idi şimdi 40 tl
    Ya bu allahin belası enflasyon bir bizim ülkede mi var ?


    Ee Allahsiz kitapsız insanlar yurtdisinda hayatını yaşıyor??
  • 31-03-2023, 23:18:53
    #52
    worldofsukru adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben doların pik yapmasından korkuyorum. Fırladı fırlayacak gibi duruyor. Son asgari ücret zammından sonra dolar bazında maaşlar çok yüksek kaldı. Bunu destekler nitelikte gelişme de olmadığı için her an bir kopuş olabilir korkusundayım. Bunlar daha iyi günler gibi duruyor.
    dolar normalde 40-50 bandında olması lazımdı enflasyona göre.
    Doları tutmak için türk lirası basılıyor, dolar mevduatındakilere veriliyor.
    Bu da enflasyonu artırıyor.
    Bence dolar serbest kalmalı.
    Doların yükselmesi, enflasyonu düşürebilir bile.
  • 01-04-2023, 00:08:31
    #53
    ByMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Et pahalı mı ? YEME
    Tavuk pahalı mı ? YEME
    Yumurta pahalı mı ? YEME
    Süt pahalı mı ? İÇME
    Sigara pahalı mı ? İÇME
    Alkol pahalı mı ? İÇME
    Araba pahalı mı ? ALMA
    Ev pahalı mı ? ALMA
    Telefon pahalı mı ? ALMA
    Giyim pahalı mı ? ALMA

    Her şey iyi sadece siz beğenmiyorsunuz. (!)

    14 MAYISTA GÖRÜŞÜRÜZ.

    Kılıçtaroğluna güvenen bir tane adam bulamazsın. Aylardır aday olmasın diyenler şimdi yalamaya başlıyor.
    Akpartiyi eleştirirken onun yerine gelip ekonomiyi düzeltecek kişilere yönelmeliyiz.
    6+1 in bu ülkeye katacak hiçbirşeyi yok.Kötü kötüyle düzeltilmez.
  • 01-04-2023, 00:13:07
    #54
    hakanharputlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kılıçtaroğluna güvenen bir tane adam bulamazsın. Aylardır aday olmasın diyenler şimdi yalamaya başlıyor.
    Akpartiyi eleştirirken onun yerine gelip ekonomiyi düzeltecek kişilere yönelmeliyiz.
    6+1 in bu ülkeye katacak hiçbirşeyi yok.Kötü kötüyle düzeltilmez.
    20 yıldır denenmişi denemeye devam diyorsun yani sen oradan devam



    https://twitter.com/i/status/1429531776024780807