• 31-03-2023, 16:29:45
    #37
    Ekonomi iyi diyenler malum kişinin ağzına, kötü diyenler rakamlara bakar.
  • 31-03-2023, 17:00:08
    #38
    rocyas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yumurta fiyatlarındaki değişiklik dikkatimi çekti, bundan aylar önce 10₺'ye getir sağolsun 15x2 yumurta alıyordum, o sıralarda Rize'deyim, 40 lira falandı 30'lu yumurtalar, kısa bir süre geçmesine rağmen bir anda neredeyse 2 kat fiyatına çıktı, bu süreçte mazot yine aynı fiyat değil miydi, taşıma açısından bir sıkıntı çıksa sanmıyorum, acaba fiyat neden 2 katına çıkıyor, ben ekonomiyi savunmuyorum ama perspektif bakacak olursak biraz da üreticiler olarak çıkarımızı düşünüyor olabilir miyiz? /Ekonomiyi savunmuyorum/
    Yumurta demek, tavuğun gelişigüzel içinden çıkardığı bir şey değil.

    Yumurta deyince, ısınma problemi vardır. İyi ısınmayan tavuk, günde 1 yumurta, iyi ısınan tavuk günde 1,5 yumurta verir.
    Yumurta deyince, yeme problemi vardır. İyi yemeyen tavuk günde 1 yumurta, iyi yiyen tavuk günde 1,5 yumurta verir.
    Tavuklar yaşlandıkça verim düşer. Tavuklar hastalanırsa verim düşer. Girdi düşerse, çıktı da düşer.


    Yumurta deyince, barınma, bakım, hastalıkla mücadele, genç nüfus vs. bir çok parametre girer.
    Konjonktürel bakarsanız, bunların her birinin veya herhangi birinin maliyeti artarsa, yumurta maliyeti de artar. Benzine zam gelmedi, o halde yumurtaya da zam gelmez bakışı doğru bir bakış olmaz.

    Doğru bakış şudur. 3 sene - 5 sene - 10 sene önce neden böyle olmuyordu?
    Şu anda, tüm parametreleri etkileyen ve yolunda gitmeyen SEBEP ne?
    - Bu sebebi çözen, tüm sorunların çözümünü de bulur. Bence, bu sebep PİYASALARA OLAN GÜVEN'dir. Güven olmayan yerde, milyon tane ekonomist çalıştırın. Güveni tesis edemiyorsanız, baş aşağı gidişi durduramazsınız.
  • 31-03-2023, 17:01:33
    #39
    Bugün yarından çok daha iyi ...
  • 31-03-2023, 17:39:54
    #40
    Attığınız linktekinden daha kötü durum bence. Baskılar ve desteklerle bu şekilde tutuluyor. Gelecekten borç alıyoruz kısaca geleceğimizi satıyoruz. Kendi haline bırakılsa o 30'Lu yumurta 150 TL olur.

    Kaç ülkeden ne borçlar alındı veya ne anlaşmalar yapıldı tam bilmiyoruz
  • 31-03-2023, 17:42:59
    #41
    Üyeliği durduruldu
    Rezalet durumda
  • 31-03-2023, 18:19:04
    #42
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özellikle iyi diyen arkadaşlara sormak istiyorum.
    İyi ise bu durum neyin nesi?



    https://twitter.com/dunyadanfinans/s...2HL0-psyQ&s=19
    Dünyadaki hiçbir ülkenin ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçülmez,
    Memur ve emeklilerinin maaşlarını veriyorsa, Ordusuna silah üretebiliyorsa, Evleri yıkılmış milyonlarca vatandaşına bakabiliyor ve hatta yüzbinlerce evi yapabiliyorsa ülkenin ekonomik durumu iyidir.
    Kişiler ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçüyor olabilir buda kişilerin kişisel sorunlarıdır, Sen vasıfsız olup asgari ücretle çalışıyorsan bakamayacağını bile bile bir sürü çocuk yapyorsan daha iyi yaşamak için daha vasıflı olmaya çalışmak yerine devlet versin bende yiyim diye bakıyorsan evet ekonmik durumun kötü olabilir ve sebebide sensindir.
  • 31-03-2023, 18:48:03
    #43
    Et pahalı mı ? YEME
    Tavuk pahalı mı ? YEME
    Yumurta pahalı mı ? YEME
    Süt pahalı mı ? İÇME
    Sigara pahalı mı ? İÇME
    Alkol pahalı mı ? İÇME
    Araba pahalı mı ? ALMA
    Ev pahalı mı ? ALMA
    Telefon pahalı mı ? ALMA
    Giyim pahalı mı ? ALMA

    Her şey iyi sadece siz beğenmiyorsunuz. (!)

    14 MAYISTA GÖRÜŞÜRÜZ.

  • 31-03-2023, 19:28:59
    #44
    Matriks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyadaki hiçbir ülkenin ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçülmez,
    Memur ve emeklilerinin maaşlarını veriyorsa, Ordusuna silah üretebiliyorsa, Evleri yıkılmış milyonlarca vatandaşına bakabiliyor ve hatta yüzbinlerce evi yapabiliyorsa ülkenin ekonomik durumu iyidir.
    Kişiler ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçüyor olabilir buda kişilerin kişisel sorunlarıdır, Sen vasıfsız olup asgari ücretle çalışıyorsan bakamayacağını bile bile bir sürü çocuk yapyorsan daha iyi yaşamak için daha vasıflı olmaya çalışmak yerine devlet versin bende yiyim diye bakıyorsan evet ekonmik durumun kötü olabilir ve sebebide sensindir.
    Merhaba.
    Gayet tabi yumurtayla ölçülür.
    Alım gücünün ne denli düştüğünü gösteren en basit gösterme şeklidir.
    Yumurta olmazsa size bazlama üzerinden de örnekleme yapabilirim.

    Ayrıca artık para kazanmanın bir yerlere yükselmenin vasıfla alakalı olmadığını torpille, adam kayırmayla, referansla olduğunu sanırım herkes biliyordur.
    Öyle olmasa kendi yöneticimden hatta Ulu Dünya Lideri Faiz Lobisinin Amansız Düşmanı Yedi Kıtanın maliki, Rum Kayzeri Cumhurbaşkanımızdan daha fazla diploma (şimdilik 3 lisans) sahibi olan ben daha iyi mertebelerde olabilirdim.

    Bu arada iyi yaşamak, iyi şeylere sahip olmak, kolay erişebilmek benim hakkım bunu sağlamakta devletin görevidir. Dolayısıyla yöneten hükümetin görevidir.
  • 31-03-2023, 20:37:56
    #45
    Matriks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyadaki hiçbir ülkenin ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçülmez,
    Memur ve emeklilerinin maaşlarını veriyorsa, Ordusuna silah üretebiliyorsa, Evleri yıkılmış milyonlarca vatandaşına bakabiliyor ve hatta yüzbinlerce evi yapabiliyorsa ülkenin ekonomik durumu iyidir.
    Kişiler ekonomik durumunu yumurta fiyatıyla ölçüyor olabilir buda kişilerin kişisel sorunlarıdır, Sen vasıfsız olup asgari ücretle çalışıyorsan bakamayacağını bile bile bir sürü çocuk yapyorsan daha iyi yaşamak için daha vasıflı olmaya çalışmak yerine devlet versin bende yiyim diye bakıyorsan evet ekonmik durumun kötü olabilir ve sebebide sensindir.
    İnsanlar çalışıyor ama daha iyi bir yaşam standardı elde edemiyorsa, maddi yönden her geçen gün daha çok dez avantajlı duruma düşüyorsa, bu durumu hükümetin uyguladığı veya uygulayacağı politikalar için, karşılığı olmadan bastığı + borç aldığı paraları nasıl harcadığını anlatarak açıklayamazsınız. Alım gücünün düşmesi ve halkın geçim sıkıntısı çekmesi, ülkedeki ekonomik sorunların en büyük göstergesidir. Bu yapılan yanlışların tamamının bedelini halk, VERGİSİ ve Ekonomik Sıkıntılar ile öder.

    Kafası asgari düzeyde çalışan bir insan, önce ülkesindeki işsizlik oranlarına bakar. Gelir dağılımındaki adaletsizliği sorgular. Dış ticaret açığı (ihracat - ithalat)'nı anlamaya çalışır.
    Ekonomiyi oluşturan en temel faktörler nedir bilir.

    Bütün bu anlatılanlara, yapılan yorumlara rağmen, hükümetin bütçesini ve harcamalarını öven kişi, köyünden yarın gelmiş, hükümet yanlısı bir cahil olabilir.

    Bence siz cahil değilsiniz. Onlara uymayın.


    https://www.youtube.com/watch?v=WW7qIbZutBo