• 19-03-2023, 23:49:36
    #10
    Üyeliği durduruldu
    baraniyem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    günde birkaç saatini derste geçirirsen ve derste dersi güzel anlayıp not falan alırsan sınavlarında bir problem çıkmaz bence
    (Ailem öğretmen onlara da sordum onların dediklerini yazdım cevabını yazdım)
    Derslerimi genel olarak zaten iyi çalışınca da iyi anlıyorum ancak gireceğim işte fazla emek gerektiriyor iki seçim arasında kalmıştım dersi seçtim hayırlısı o gibi gözüküyor benden büyük abilerim yorum yapmış vardır bir bildikleri
  • 19-03-2023, 23:50:08
    #11
    üniversite diploması önemlidir saygınlık itibar kazandırır.en azından kendşne saygı duyarsın.ben çabaladım başardım birşeylerid ersin.okulunu bitir ailen haklı
  • 19-03-2023, 23:51:38
    #12
    düzgün bir üniversitede düzgün bir bölüm kesinlikle okumalısın, ayrıca bunların hiçbiri kendini bir alanda geliştirmene engel değil. yani herhangi bir alanda kalifiye de olmalısın. okuduğun bölümde kalifiye olmak, mezun olmadan önce birden fazla şirkette deneyim elde etmek çok önemli.

    ayrıca öyle kendi şirketimi kuracağım, kurdum, kurmak üzereyimle olmuyor. eğer kuracağın işte minimum 5+ yıl gerçek bir deneyimin yoksa ya batarsın ya da köşede tesbih satan esnaf mehmet amcadan ileriye gidemezsin güzel kardeşim.

    şirket dediğinin türlü sorumluluğu var, vergisi var, gelirini giderini ayarlaması var, var da var.

    bir iş kolunda gerçek anlamda kalifiye ol, gerçek anlamda aranan kişi ol, 27-28 yaşına kadar da kendini iyice geliştirip belirli bir sermaye köşeye koy.

    bu arada bankalarla aranı iyi tut, 1 tl bile olsa hiçbir ödemeni aksatma ya da geciktirme, bankanın parası senin değil, sana ait olmayan bir parayı kullanacaksan vadesine özen göster. kendi işini kurmanın seneler öncesinden en büyük adımı bence budur.

    kredi kartını ya da kredileri şu şekilde kullan, örneğin 20k bir telefon alacaksın, ama aylık 3k ödeyebilecek durumun var bu kesin. ona göre taksitini ayarlayıp ona göre al. bankanın parası bu şekilde avantajlıdır, ne de olsa 3k bir yerden gelir ve öderim kafasıyla hiçbir kredili ürünü kullanma. Aran ne kadar iyiyse, kredibiliten ne kadar yüksekse o kadar rahat ticaret yaparsın.

    ikinci aşama ise, her ne kadar ticarette tüzel kişilikler rol oynasa da asıl mesele sensin. şimdiden başla sözünün eri olmaya, verdiğin sözü gününde yere getirmeye ve network genişletmeye. stoklu iş yapacaksan sadece bankayla dönmez o işler, ticari itibarının iyi olması gerekli, çevrene şu imajı verebilmelisin; bu kişi beni mağdur etmez, x gününde ödeyeceğim diyorsa öder, y gününde yapacağım diyorsa yapar.

    vs.vs. bu uzar gider, özetle eğitim önemli, kendini geliştirmen daha önemli.
  • 19-03-2023, 23:51:49
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Çok sağolun hepiniz işte R10'u bu yüzden seviyorum.
    Bana yol gösteren veya göstermeye çalışan herkese ayrı ayrı teşekkürler ☺️
  • 19-03-2023, 23:53:08
    #14
    @hesaplisansatis; Ben de o yaşta dershaneye derece yapmak için kaydolmuştum. Oraya ait olmadığımı anlamıştım. 3.aydan sonra bıraktım. Ailemde aynı seninkiler gibiydi ama kendini açıkça ifade ettiğinde yavaş yavaş kabulleniyorlar. Onların senin için kurduğu gelecek planına karşı ben bunu düşünüyorum aslında demek yerine ben bunu yapacağım anne/baba demelisin. Şuan evet ailen baskı yapıyor ama 20li yaşlardan sonra kimse seni umursamayacak. İşe girmiş mi aa güzel. Evlenecek kız bulmuş mu aa güzel. Kafasında olacaklar. Bu yaşlarda tek kabul ettirmenin yolu önlerine para koymaktır. Ben bu şekilde aştım. Dersleri bir yandan yürüt bir yandan iş kovala. Okul saatinden önce kalk. Akşam geç yat. Ama aklındaki için illaki bir şeyler yap geliştir kendini. Eğer önlerine para koyabilecek durumda değilsen zaten asma derslerini ikisini birlikte götür. Üniversite konusunu çok kafana takma senin vaktini en az çalacak bir bölüm seç ve hayallerin için çabala asker o7.
  • 19-03-2023, 23:59:02
    #15
    Üyeliği durduruldu
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @hesaplisansatis; Ben de o yaşta dershaneye derece yapmak için kaydolmuştum. Oraya ait olmadığımı anlamıştım. 3.aydan sonra bıraktım. Ailemde aynı seninkiler gibiydi ama kendini açıkça ifade ettiğinde yavaş yavaş kabulleniyorlar. Onların senin için kurduğu gelecek planına karşı ben bunu düşünüyorum aslında demek yerine ben bunu yapacağım anne/baba demelisin. Şuan evet ailen baskı yapıyor ama 20li yaşlardan sonra kimse seni umursamayacak. İşe girmiş mi aa güzel. Evlenecek kız bulmuş mu aa güzel. Kafasında olacaklar. Bu yaşlarda tek kabul ettirmenin yolu önlerine para koymaktır. Ben bu şekilde aştım. Dersleri bir yandan yürüt bir yandan iş kovala. Okul saatinden önce kalk. Akşam geç yat. Ama aklındaki için illaki bir şeyler yap geliştir kendini. Eğer önlerine para koyabilecek durumda değilsen zaten asma derslerini ikisini birlikte götür. Üniversite konusunu çok kafana takma senin vaktini en az çalacak bir bölüm seç ve hayallerin için çabala asker o7.
    Teşekkür ederim fakat şuan üniversite okumak daha mantıklı gibi ama yine de hayallerimden vazgeçmeyecegim üniversitede kaldığım yerden devam edicem. Yakanı birakmiycam R10 😁🌹
  • 20-03-2023, 00:01:22
    #16
    Üniversiteler kafa dağıtma takılma ve kendini geliştirme yeridir. Diploma için okuma. Sen bilirsin. Bir üniye gidip yine aynı işi yapabilirsin. Kaç tl olursa olsun amoti ederim diyorsun. Veya şimdi satın al ünide halledersin.
  • 20-03-2023, 00:08:28
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Benden sana bir abi tavsiyesi.
    Üniversite çok önemli diploma çok önemli fakat hayat tecrübeside çok önemli 16 yaşındasın güzel kardeşim gerekirse aynı anda okuyacan sevecen aşık olacan gezegen eğitim alacan spor yapacan herseyi yapican okul okuya okuya bir bakmışsın 30 yaşındasın işin gücün yoksa bir hayat kurmak için iş bak ve evlen.
    Yani demem o ki herseyi aynı anda yap
    Fakat emin ol hayattaki tecrübeleri parayla satın alamazsın onun için herseyi yap.

    Şuan kendini geliştirsen ileride belki okuduğunda daha fazla kazanırsın hırsın oldukça
  • 20-03-2023, 00:21:37
    #18
    Şöyle bir aileye denk gelmedik ya .
    Dostum önce ailenin dediğini yap derslerini boşlama. Bir yandan da ufak ufak kendini geliştir. Bir hevelse bir işe başlanmaz bunun acısını çok yaşadık. Derslerini çalışıp aynı zamanda boş vakitlerinde(uni hayatın için) kendini geliştirip piyasayı kesebilirsin. Daha önüne çok fırsat çıkar tabi sen araştırırsan.
    Üni okumak zaman kaybı diyenler var haklılarda ama bir kez o diplomaya ihtiyacın olacak. Ve zamanı, şartları ve senin durumunu kimse bilemez. Kısa vadede ailelerimizin verdiği kararlar saçma görünebilir lakin uzun vadede çoğu haklı...
    Her şey gönlünce olsun...