• 15-03-2023, 13:01:47
    #1
    Merhabalar,

    Yaklaşık 1 ay önce 5.9 çıktı insülin direncim.
    1 aydır aralıklı oruç yapıyorum ve toplamda 8 kg verdim.
    Bu süre zarfında 2-3 defa hipoglisemi yaşadım... Dün akşam tekrar yaşadım ve bu sabah doktora gittim.
    Kan tahlilime bakıldı ve insülin direncim 1 ayda 8 kg'ye rağmen 5.9'dan 5.87'ye gerilemiş sadece. İnanılmaz derecede moralim bozuldu.

    İlaç vermişti doktor, ilaç inanılmaz şişkinlik yaptığı için kullanmamıştım Şimdi ilacada tekrardan başladım.
    Ne kadarlık süreçte gerçekten insülin direnci normal seviyelere gelmesi beklenir.

    Diyet konusunda derdim yok. 1 aydır yaptığım için artık alıştım sayılır. Tek sorun hipoglisemi yaşamak.
    O anlardan sonra en az 2 gün depresif bir halde geziyorum Dışarı çıkamaz haldeyim, heran bir şey olur, şekerim düşer diye korkuyorum.

    Kısacası b*k gibi bir durumdayım son 1-2 aydır...

    Kilo verme sürecim:
    9 Şubat 2023 - 135,5 KG (başlangıç)
    12 Mart 2023 - 127 KG
  • 15-03-2023, 13:04:23
    #2
    Çok geçmiş olsun hocam ALLAH şifa versin inşALLAH
  • 15-03-2023, 13:04:34
    #3
    kilo verirken aldığının farkında olman gerekiyor. öncelik ile kan grubuna göre diet şekli en doğru seçim ve bunu bilen insanlar ile görüşmen tavsiyem. bir aralıklı oruç denesen ayarların tutacaktır.
  • 15-03-2023, 13:06:30
    #4
    Ysfydn1903 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun hocam ALLAH şifa versin inşALLAH
    Allah razı olsun hocam, cümlemize inşAllah.


    THK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kilo verirken aldığının farkında olman gerekiyor. öncelik ile kan grubuna göre diet şekli en doğru seçim ve bunu bilen insanlar ile görüşmen tavsiyem. bir aralıklı oruç denesen ayarların tutacaktır.
    Aralıklı oruç yaparak 1 ayda 8 kg verdim hocam. Fakat bazı günler açlık beni çok kötü yapıyor... Öyle bir atak tutuyor ki anlatamam.
  • 15-03-2023, 13:09:05
    #5
    Hocam bağırsak florana da dikkat etmen gerek.
  • 15-03-2023, 17:32:29
    #6
    bende de var aralıklı oruç yapamıyorum akdeniz diyeti öneriliyor genelde ayrıca denen ilaç ve kilo kaybı ile yenebilirsiniz , profesyonel destek almanızı öneririm diyetisyene gidip 3 5 ay içinde hem ideal kilonuza ulaşmış hemde direnci yenmiş olursunuz.
  • 15-03-2023, 18:47:33
    #7
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Yaklaşık 1 ay önce 5.9 çıktı insülin direncim.
    1 aydır aralıklı oruç yapıyorum ve toplamda 8 kg verdim.
    Bu süre zarfında 2-3 defa hipoglisemi yaşadım... Dün akşam tekrar yaşadım ve bu sabah doktora gittim.
    Kan tahlilime bakıldı ve insülin direncim 1 ayda 8 kg'ye rağmen 5.9'dan 5.87'ye gerilemiş sadece. İnanılmaz derecede moralim bozuldu.

    İlaç vermişti doktor, ilaç inanılmaz şişkinlik yaptığı için kullanmamıştım Şimdi ilacada tekrardan başladım.
    Ne kadarlık süreçte gerçekten insülin direnci normal seviyelere gelmesi beklenir.

    Diyet konusunda derdim yok. 1 aydır yaptığım için artık alıştım sayılır. Tek sorun hipoglisemi yaşamak.
    O anlardan sonra en az 2 gün depresif bir halde geziyorum Dışarı çıkamaz haldeyim, heran bir şey olur, şekerim düşer diye korkuyorum.

    Kısacası b*k gibi bir durumdayım son 1-2 aydır...

    Kilo verme sürecim:
    9 Şubat 2023 - 135,5 KG (başlangıç)
    12 Mart 2023 - 127 KG
    Aralıklı oruçtan sonra ne yediğin de çok önemli.
    Glisemik indeksi yüksek şeyler yeme.
    Hapı kullan.
    Öğünlerine tarçın kat hatta mümkünse bütün gün tarçınlı su iç.
    144 kiloyum insülin direncim var ama senin gibi hiç olmadım.
    Aralıklı orucu 24 saate, 48 saate, 72 saate ve en son 7 güne ve 14 güne çıkardım.
    14 gün hiç bir şey yemediğimde dahi kan şekerim 83'ün altına düşmedi.
    Açlık diyeti yaparken sürekli sabah akşam şeker ölçerim.

    Tarçın yardımcı olacaktır.
    Tarçın da krom var ve krom hücrelerin insülin hassasiyetini arttırıyor.
    Böylece daha az insülin ile hücrelere daha çok enerji girer.

    Bu arada hipogliseminin şakası yok.
    Bir kan şekeri ölçüm aleti al ve şekerin çok düşerse 70 e yaklaşırsa muhakkak müdahale et.

    Ben 48 saatte tek öğün gibi bir diyet yaptım kendi başıma.
    O tek öğünde 400 gram civarı protein et balık tavuk yedim salata ile.
    multivitamin kulllandım.
    Her akşam kabuklu bir cevizi kırdım bir bardan suyun içine koydum sabah uyanınca aç karnına o suyu içip cevizi yedim.
    Yani hiç yemesem bile her sabah bir ceviz yedim.
    Her gün suyumuın için kalem tarçın attıp tarçınlı su içtim.
    3 ay içinde 24 kilo verdim.
    Sonra başka bir iş için doktora gidip tahlil verdim, kolesterolüm, karaciğer fonksiyonlarım ve insülinim normal değerlerdeydi.
    Hatta doktor şaşırdı bu kilo ve göbek ile karaciğer fonksiyonlarınız ve kolesterolünüz çok düşük herhalde genetik sizde demişti.

    Yani insülin direnci bir kaç hafta veya ayda düzelecek bir şey değil.
    Hücrelerin insüline duyarsızlaşması uzun zaman alıyor düzeltmek de vakit alıyor.
  • 15-03-2023, 19:17:20
    #8
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aralıklı oruçtan sonra ne yediğin de çok önemli.
    Glisemik indeksi yüksek şeyler yeme.
    Hapı kullan.
    Öğünlerine tarçın kat hatta mümkünse bütün gün tarçınlı su iç.
    144 kiloyum insülin direncim var ama senin gibi hiç olmadım.
    Aralıklı orucu 24 saate, 48 saate, 72 saate ve en son 7 güne ve 14 güne çıkardım.
    14 gün hiç bir şey yemediğimde dahi kan şekerim 83'ün altına düşmedi.
    Açlık diyeti yaparken sürekli sabah akşam şeker ölçerim.

    Tarçın yardımcı olacaktır.
    Tarçın da krom var ve krom hücrelerin insülin hassasiyetini arttırıyor.
    Böylece daha az insülin ile hücrelere daha çok enerji girer.

    Bu arada hipogliseminin şakası yok.
    Bir kan şekeri ölçüm aleti al ve şekerin çok düşerse 70 e yaklaşırsa muhakkak müdahale et.

    Ben 48 saatte tek öğün gibi bir diyet yaptım kendi başıma.
    O tek öğünde 400 gram civarı protein et balık tavuk yedim salata ile.
    multivitamin kulllandım.
    Her akşam kabuklu bir cevizi kırdım bir bardan suyun içine koydum sabah uyanınca aç karnına o suyu içip cevizi yedim.
    Yani hiç yemesem bile her sabah bir ceviz yedim.
    Her gün suyumuın için kalem tarçın attıp tarçınlı su içtim.
    3 ay içinde 24 kilo verdim.
    Sonra başka bir iş için doktora gidip tahlil verdim, kolesterolüm, karaciğer fonksiyonlarım ve insülinim normal değerlerdeydi.
    Hatta doktor şaşırdı bu kilo ve göbek ile karaciğer fonksiyonlarınız ve kolesterolünüz çok düşük herhalde genetik sizde demişti.

    Yani insülin direnci bir kaç hafta veya ayda düzelecek bir şey değil.
    Hücrelerin insüline duyarsızlaşması uzun zaman alıyor düzeltmek de vakit alıyor.
    Merhabalar hocam.
    Öncelikle yanıtınız için çok teşekkür ederim. Kan şekeri ölçüm cihazı var evde.
    Annem şeker hastası. Onun cihazı kullanıyorum. Siz yemekten 2-3 saat sonra açlık durumu yaşamıyor musunuz peki?
    Ben yemek yedikten 2-3 saat sonra açlık sorunu yaşamaya başlıyorum ilginç bir şekilde. 5-6 saat sonra ise inanılmaz kötüleşiyorum.

    Dün akşam kötüleşince kan şekerimi ölçtüm 84 çıktı. Sonra bir bardak meyve suyu içtim anca kendime geldim. Tekrar ölçtüğümde ise 110 civarına geri çıkmıştı.
    Hapı bugün itibariyle kullanmaya başladım. Siz hiç hipoglisemi yaşamadıysanız çok sevindim.

    Berbat ötesi bir durum
  • 15-03-2023, 20:21:55
    #9
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar hocam.
    Öncelikle yanıtınız için çok teşekkür ederim. Kan şekeri ölçüm cihazı var evde.
    Annem şeker hastası. Onun cihazı kullanıyorum. Siz yemekten 2-3 saat sonra açlık durumu yaşamıyor musunuz peki?
    Ben yemek yedikten 2-3 saat sonra açlık sorunu yaşamaya başlıyorum ilginç bir şekilde. 5-6 saat sonra ise inanılmaz kötüleşiyorum.

    Dün akşam kötüleşince kan şekerimi ölçtüm 84 çıktı. Sonra bir bardak meyve suyu içtim anca kendime geldim. Tekrar ölçtüğümde ise 110 civarına geri çıkmıştı.
    Hapı bugün itibariyle kullanmaya başladım. Siz hiç hipoglisemi yaşamadıysanız çok sevindim.

    Berbat ötesi bir durum
    84-85 çok düşük bir şeker değil.
    Senin vücudun yüksrk şeker ve insüline alıştığı için ilk başlarda kötü hissedersin.
    Meyve suyu içtiğin sürece insülinin düşmez.

    1)Diyetin ilk haftası zordur fiziksel iş yapma.
    2) kemdini kötü hissettiğinde yatıp uyumaya çalış, bir saat uyuyabilirsen o köyü histen kurtularak uyanırsın.
    3) kalem tarçın al ve su şişene at. Her gün suyu tarçınlı iç.
    4) Benim silahım kahvedir. Kendimi çok aç ve enerjisiz hissedersem filte kahve demlerim şekersiz sütsüz. En az saat beni normale döndürür.

    Ben ilk gün çok kötü hissederim. O günü atlatınca açlık hissetmem halsizlik hissederim. 14 günlük açlık denedim hiç senin kadar kötü hissetmedim.