dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhabalar,

Yaklaşık 1 ay önce 5.9 çıktı insülin direncim.
1 aydır aralıklı oruç yapıyorum ve toplamda 8 kg verdim.
Bu süre zarfında 2-3 defa hipoglisemi yaşadım... Dün akşam tekrar yaşadım ve bu sabah doktora gittim.
Kan tahlilime bakıldı ve insülin direncim 1 ayda 8 kg'ye rağmen 5.9'dan 5.87'ye gerilemiş sadece. İnanılmaz derecede moralim bozuldu.

İlaç vermişti doktor, ilaç inanılmaz şişkinlik yaptığı için kullanmamıştım Şimdi ilacada tekrardan başladım.
Ne kadarlık süreçte gerçekten insülin direnci normal seviyelere gelmesi beklenir.

Diyet konusunda derdim yok. 1 aydır yaptığım için artık alıştım sayılır. Tek sorun hipoglisemi yaşamak.
O anlardan sonra en az 2 gün depresif bir halde geziyorum Dışarı çıkamaz haldeyim, heran bir şey olur, şekerim düşer diye korkuyorum.

Kısacası b*k gibi bir durumdayım son 1-2 aydır...

Kilo verme sürecim:
9 Şubat 2023 - 135,5 KG (başlangıç)
12 Mart 2023 - 127 KG
Aralıklı oruçtan sonra ne yediğin de çok önemli.
Glisemik indeksi yüksek şeyler yeme.
Hapı kullan.
Öğünlerine tarçın kat hatta mümkünse bütün gün tarçınlı su iç.
144 kiloyum insülin direncim var ama senin gibi hiç olmadım.
Aralıklı orucu 24 saate, 48 saate, 72 saate ve en son 7 güne ve 14 güne çıkardım.
14 gün hiç bir şey yemediğimde dahi kan şekerim 83'ün altına düşmedi.
Açlık diyeti yaparken sürekli sabah akşam şeker ölçerim.

Tarçın yardımcı olacaktır.
Tarçın da krom var ve krom hücrelerin insülin hassasiyetini arttırıyor.
Böylece daha az insülin ile hücrelere daha çok enerji girer.

Bu arada hipogliseminin şakası yok.
Bir kan şekeri ölçüm aleti al ve şekerin çok düşerse 70 e yaklaşırsa muhakkak müdahale et.

Ben 48 saatte tek öğün gibi bir diyet yaptım kendi başıma.
O tek öğünde 400 gram civarı protein et balık tavuk yedim salata ile.
multivitamin kulllandım.
Her akşam kabuklu bir cevizi kırdım bir bardan suyun içine koydum sabah uyanınca aç karnına o suyu içip cevizi yedim.
Yani hiç yemesem bile her sabah bir ceviz yedim.
Her gün suyumuın için kalem tarçın attıp tarçınlı su içtim.
3 ay içinde 24 kilo verdim.
Sonra başka bir iş için doktora gidip tahlil verdim, kolesterolüm, karaciğer fonksiyonlarım ve insülinim normal değerlerdeydi.
Hatta doktor şaşırdı bu kilo ve göbek ile karaciğer fonksiyonlarınız ve kolesterolünüz çok düşük herhalde genetik sizde demişti.

Yani insülin direnci bir kaç hafta veya ayda düzelecek bir şey değil.
Hücrelerin insüline duyarsızlaşması uzun zaman alıyor düzeltmek de vakit alıyor.