• 05-03-2023, 01:17:46
    #37
    BrooKs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Toplanan para hiçbişeye yetmez. 80milyar dolar gibi paradan bahsediliyor herşeyin düzelmesi için. Toplanan para 6milyar dolar ve suanda zaten ev haricinden harcanan birsürü şey var
    Vay arkadaş ya nasıl da benimsemişsiniz ortadaki yanlışlığın normal olduğunu. hiçbir şey tam olarak yapılmıyor. Su sıkıntısı yaşanıyor o para yetmiyor çadır sıkıntısı yaşanıyor o para ona yetmez ev sorunu var o para oraya yetmez bu para neye kullanılıyor peki? Nerede sıkıntı var dersek illa birileri o para ona yetmez diyor. O zaman madem bu para hiçbir derde derman olmayacaktı neden bu kadar para toplandı direkt depremzedelere düşük faizli kredi verselerdi herkes kendi başının çaresine baksaydı aynen şu an olduğu gibi.
  • 05-03-2023, 01:25:21
    #38
    BrooKs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok şey yapılıyo zaten suanda bile bazı şeyleri görmek lazım.

    ev konusuna gelince %60 devlet karşılıyo. Daire 1milyon olsa. 400bin lira ödeme yapacak ev sahibi ve 20sene vadeli. Buda aylık 1.5k gibi bi rakama geliyor. Şimdi bile 1.5k hiçbişey. 2-3 sene sonra zaten tamamen değeri kalmıcak bu paranın. Yani devletin sundugu seçenek gayet makul
    Ağzıyla kuş bile tutsa artık kimseye yaranamaz Reis. Ama yedirmeyiz yine de 👏💡
  • 05-03-2023, 01:32:17
    #39
    ❤YouTube | YapayYazılımcı
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vay arkadaş ya nasıl da benimsemişsiniz ortadaki yanlışlığın normal olduğunu. hiçbir şey tam olarak yapılmıyor. Su sıkıntısı yaşanıyor o para yetmiyor çadır sıkıntısı yaşanıyor o para ona yetmez ev sorunu var o para oraya yetmez bu para neye kullanılıyor peki? Nerede sıkıntı var dersek illa birileri o para ona yetmez diyor. O zaman madem bu para hiçbir derde derman olmayacaktı neden bu kadar para toplandı direkt depremzedelere düşük faizli kredi verselerdi herkes kendi başının çaresine baksaydı aynen şu an olduğu gibi.
    Hocam ben inan sana 1 gram sevmem suandaki hükümeti fakat insanlar yapılanı değil yapılmayanı görünüyor. Böyle bir durumda herşeyi 4/4lük yapmak imkansız bişey illaki ara ara sorunlar olabilir. Ben birebir direk gidip gördüm oradaki durumu aklının alamayacagı kadar yardımlar geliyor dagıtılıyor hatta birsürü israf oluyor. Ne yani şimdi devlet su vermiyomu vatandaşlarına bu kadar aciz oldugunumu düşünüyosunuz. Dagıtım yönünden sıkıntılar yaşanabilir böyle ara ara bu gayet normal bu kadar büyük bi alan için.
  • 05-03-2023, 01:46:42
    #40
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ortada devlet kalmamış ki Allah'a emanet yaşıyoruz. Gerçekten bu ülkeden kaçıp kurtulmanın vakti geldi de geçiyor.
    Bende çok eleştiriyorum koordinasyon bozukluğuna afet bölgesine yardimlarin geç gitmesine, liyakatsiz kişilere ama, bu kadar büyük kitlesel 11 ili etkileyen bir afete dünya üzerinde eksiksiz müdahale edebilecek bir devlet yok malesef. Eğri oturalım doğru konuşalım. Devlet kalmamış diye bir olay yok, devlet bir organizasyondur. Devleti yönetenleri seçenler yine bu millet, biz seçiyoruz. İşi ehline verseydin devlet dediğin organizasyon doğru yönetilirdi. Ne zaman kendi çıkarını düşünen bu amaçla siyasi tercihleri şekillenen bir toplum olmaktan çıkarız o zaman çağ atlamış oluruz.
  • 05-03-2023, 01:47:16
    #41
    Aslında çok şey yazardım da, Cumhurbaşkanına hakaret davasından daha yeni beraat ettim. Mahkeme ile uğraşmak istemiyorum.
    Birileri çıkmış ev maliyeti hesaplamış. Toplanan para demire yetmezmiş... Depremde evi yıkılan depremzedeye bedava ev vermek evi yıkılmayanlara haksızlıkmış... Dostum, kanser hastalarının tedavisini SGk üstlendiğinde hasta olmayan vatandaşın hakkını yedi diye mi düşünüyorsun? Neyse...
    Bu ülkede 85 milyona depreme dayanıklı, insanca yaşanabilecek yeni konutlar yapmak gayet kolay ve ucuz. Devlet istese 3-5 yılda ülkedeki tüm yapı stoğunu yenileyebilir. Bunun için gerekli kaynak var. Bu ülkede onlarca çimento fabrikası var. Bu ülkede onlarca demirçelik fabrikası var... Bu ülkede milyonlarca işsiz var... Ayrıca 20 senedir toplanan deprem vergileri var... Var da var...
    Ama öyle bir niyet yok! Enkazın altında kalan yurttaşları açlıktan ve soğuktan ölüme terkedenin insanlara sağlıklı bina sağlamak gibi bir niyeti neden olsun? Ama ortada rant varsa, kar varsa güzel ihaleler yapılır, güzel rüşvetler alınır, yandaş şirketlere kamudan devasa paralar aktarılır...
  • 05-03-2023, 01:47:32
    #42
    BrooKs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben inan sana 1 gram sevmem suandaki hükümeti fakat insanlar yapılanı değil yapılmayanı görünüyor. Böyle bir durumda herşeyi 4/4lük yapmak imkansız bişey illaki ara ara sorunlar olabilir. Ben birebir direk gidip gördüm oradaki durumu aklının alamayacagı kadar yardımlar geliyor dagıtılıyor hatta birsürü israf oluyor. Ne yani şimdi devlet su vermiyomu vatandaşlarına bu kadar aciz oldugunumu düşünüyosunuz. Dagıtım yönünden sıkıntılar yaşanabilir böyle ara ara bu gayet normal bu kadar büyük bi alan için.
    Yaklaşık 20 gündür deprem bölgesindeydim İstanbul'dan organize ettiğim tırların deprem bölgesindeki boşaltmaları ve o yardımların organize edilmesi için elimden geleni yapmak amacıyla. Yani oradaki durumu çok iyi biliyorum uzaktan ahkam kesmiyorum. İsraf olur hep oldu yine olacak ancak kurumların görevi bunu minimize etmektir. Fazlasıyla yardım geldiğini bende biliyorum ki bunun çok büyük bir kısmı devlet tarafından değil şahısların bireysel çabaları ile geldi yani insanlar kendi çabaları için şirketleri üzerinden ya da bireysel olarak tırlar ile vs suyu oraya kadar götürmüş ise bir zahmet hükümet veya yetki verdiği kurumlar da dağıtım konusunda sıkıntı yaşamadan işini yapsın. O kadar büyük alanın tamamı için toplamda 10 görevli var gibi yazmışsınız. Alan büyük ise yeterli miktarda su gönderilmiş ve yeteri kadar da yardımcı olacak kişi mevcut ise bu durumda yaşanan sorunlar normal karşılanamaz karşılanmamalı.
  • 05-03-2023, 01:53:12
    #43
    Merhaba,

    bu durumu eleştirenleri anlayamıyorum, beklentiniz neydi ki? Devlet herkese ücretsiz ev mi teslim edecek, komünist bir ülkede mi yaşıyoruz? Devlet inşa sürecinde destek olur ve ödeme kolaylığı sağlar, daha fazlasını zaten yapmaya hakkı da yok. Bağışlarla toplanan paralar koskoca şehirleri baştan kurmaya, herkese ev vermeye yeter mi? Devletin vergilerden toplanan parayı sana, bana sormadan ücretsiz ev verme amaçlı kullanma gibi bir hakkı da olamaz.
  • 05-03-2023, 02:10:21
    #44
    Millet toplanan paraya kafaya takmış da o paranın yarısıyla enkazı zor kaldırırlar.
    Kira yardımı, taşınma yardımı da işin içine girince bir şey kalmıyor gibi. Bunun beslenmesi, çadırı, konteyner kenti var da var. Günlük düşünmeyin. Oradaki insanların bir çoğu belki evler yapılana kadar (en iyi ihtimal 1 yıl) hayatlarını konteyner ve çadırlarda geçirecek.

    Deprem konutları için maliyeti üzerinden(%60 devlet karşılayacak+ %40 hak sahibi ödeyecek) faizsiz teslimden sonra ilk 2 yıl ödemesiz , 20 yıl vade ile borçlandırılır. Sanki yeni bir şey gibi şaşırıyorsunuz .

    Son açıklamalara göre 400 bin konut yapılacak. Varın bunun da yapım maliyetini hesap edin.
    Maliyetin %60 devlet tarafından karşılanacak. Hak sahipleri %40 için faizsiz 20 yıl vadeli borçlandırılacak.
    Evler yapılır, şehirler yıkıldı onların yeniden inşaa edilmesi lazım. Okul,hastane, karakol vs.
  • 05-03-2023, 02:11:53
    #45
    Adım gbi eminim Devlet bedava ev versin bu konunun tam tersi açılır