• 03-02-2023, 02:02:17
    #37
    hocam en büyük 2 sıkıntı yüzünden bu yaşanıyor bence sosyalleşmek için bile hastaneye giden bazı insanlar ve doktor göçü tanıdığım tıp okuyan arkadaşım var bölümü bitmeden hangi ülkeye gitsem diye düşünüyor ve buna kimse karşıda gelemeyiz şartlarının iyileştirmesi gerek onlarada hak vermek gerek. Siz en azından istanbuldasınız birde hastane olmayan en yakın ilçenin dağ yolu ile yaklaşık 50 km olduğu yerler var
  • 03-02-2023, 02:02:48
    #38
    M4M1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam en büyük 2 sıkıntı yüzünden bu yaşanıyor bence sosyalleşmek için bile hastaneye giden bazı insanlar ve doktor göçü tanıdığım tıp okuyan arkadaşım var bölümü bitmeden hangi ülkeye gitsem diye düşünüyor ve buna kimse karşıda gelemeyiz şartlarının iyileştirmesi gerek onlarada hak vermek gerek. Siz en azından istanbuldasınız birde hastane olmayan en yakın ilçenin dağ yolu ile yaklaşık 50 km olduğu yerler var
    Kesinlikle hocam maalesef..
  • 03-02-2023, 02:27:16
    #39
    cami yapmak bireylerin ve toplumların kendi tasarrufunda
    bu ne demek birisi çıkıp ben bu işe "kendimi adadım" deyip cami yapma derneği kurup "yardım" toplayıp kafalarına göre cami yapabiliyorlar ve iyi bir rant var
    açıkça söyleyebilirim ki toplanan paralar iyi denetlenmiyor olabilir, bu da kişilerin hadi cami yaptırma derneği kuralım biz de sebepleniriz diye yola çıkmalarına sebep oluyor olabilir.
    cami yaptırılınca da devlet mecbur imam tayin ediyor oraya.

    velakin hastane yapmak devletin tamamen kendi bütçe plan ve programına ait kendi kesesini ilgilendiren bir konu
    öyle olunca da devlet elini biraz sıkı tutuyor maalesef
  • 03-02-2023, 09:02:05
    #40
    Bence hastane yapımından ziyade hastanelerde vardiya olayı getirilmeli. 8-4 4-12 şeklinde. Mr tomografi nasıl vardiyalı çalışılıyor ise yoğunluk olan tüm bölümler şark görevi gibi.
    bu şekilde daha verimli olabilir
  • 03-02-2023, 10:43:13
    #41
    Her mahallede Sağlık ocağı var aşağı yukarı.

    Burada dikkatinizden kaçan bir şey var. Camileri devlet yapmıyor. Devlet yönetiyor, imam atıyor vs. İmalatı halk kendi arasında dernekleşerek toplanan paralar ile tamamlıyorlar. Bu yüzden bizim mahallenin camisi yaklaşık 20 yıl sürdü. Cumhur başkanı açtı diye devlet yapmış olmuyor. Devlet bütçesi ile çok az cami yapılıyor.


    Ayrıca Hastane yapmak cami yapmak kadar kolay değil. Cami büyük ölçüde 4 duvar ve yardım eden çok fazla insan var. Hastanelerin içindeki techizat ve en önemlisi orayı yönetecek yetişmiş insan çok fazla yok. Camiler kadar Hastane açılırsa bunu karşılayacak personel bulunamaz diye düşünüyorum. Sonuçta Bir cami için devlet bir imam gönderiyor genellikle işi bitiyor. Küçük bir sağlık ocağında bile minimum 1-2 doktor bir kaç hemşire, sekreter ve çok fazla techizat gerekiyor.

    amiral79 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cami yapmak bireylerin ve toplumların kendi tasarrufunda
    bu ne demek birisi çıkıp ben bu işe "kendimi adadım" deyip cami yapma derneği kurup "yardım" toplayıp kafalarına göre cami yapabiliyorlar ve iyi bir rant var
    açıkça söyleyebilirim ki toplanan paralar iyi denetlenmiyor olabilir, bu da kişilerin hadi cami yaptırma derneği kuralım biz de sebepleniriz diye yola çıkmalarına sebep oluyor olabilir.
    cami yaptırılınca da devlet mecbur imam tayin ediyor oraya.

    velakin hastane yapmak devletin tamamen kendi bütçe plan ve programına ait kendi kesesini ilgilendiren bir konu
    öyle olunca da devlet elini biraz sıkı tutuyor maalesef
    Malesef çok haklısınız. Büyük rant var ve büyük rant var bu işin içinde.
  • 03-02-2023, 14:20:14
    #42
    Sağlık ocakları işte tam olarak zaten bunun için var ancak baştan sona her konuda yetersizler çünkü maalesef sağlık sisteminin en arka planına atıldıklarını düşünüyorum. Her mahalleye hastane değilde bu sağlık ocakları modernize edilse, çeşit çeşit imkalar tanınsa yeterli olacaktır. Böylece belkide bir randevu için aylarca beklemeye kalmadan vatandaş sağlık sorunu daha kötüye gitmeden kolayca tedavi olabilecektir.
  • 03-02-2023, 15:45:51
    #43
    asm'leri doğru kullanır ise bu halk ve devlet, zaten gereği yapılacak herkes güzelce tedavi olacak bazı reformlar ile birlikte de...
  • 03-02-2023, 16:01:49
    #44
    Açılın Ben bu işin okulunu okudum cevap veriyorum
    @Honomy;'nin dediklerine ek olarak diyebilirim ki
    Hocam dediğiniz proje mümkün fakat pratik değil, ekonomik, değil ve verimli değil. Tüm bunlara ek olarak etik sorunları da beraberinde getirir.
    Sizin bu projeye benzer bir proje aslında Türkiye'de uygulanıyor. Hastanelerin bölgelere göre sınıflandırılıp hizmet vermesi planlanıyor SB linki tabi ki mahallelere kadar indirilemiyor bu bölgelere ayırma sebebi de yukarıda bahsettiklerim.
    Bu sorunları detaylandırırsak;
    Pratik değil çünkü sağlık bakanlığı daha elindeki hastaneleri yönetmekte zorluk çekiyor ve revize edemiyorken daha fazla hastaneyi nasıl yönetsin.
    Ekonomik değil çünkü ne kadar çok kurum olursa o kadar çok bütçe ve personel ayırmak zorunda. Sağlıkta dönüşüm programı ile olabildiğince bu konuya eğilmeye çalıştılar. Olduğu kadar oldu.
    Verimli değil hocam biliyorsunuz ne olursa olsun bunlar bütçesi olan birer kurum ve bizim vergilerimizle dönüyorlar. Ve bu kaynakları olabildiğince verimli kullanmalılar ki bütçe yetsin. Öte yandan her mahallede kaç tane cami var doğru hatta sorun bu camilerin dolmaması. Bu bir kaynak israfıdır. Aynı şekilde tam kapasite çalışmayan hastaneler de verimli değil kaynak israfına yol açacaktır.
    Etik sorunda herkesin bahsettiği o gereksiz talep. Teyzeler muhabbet etmek için acile gidiyor. OECD verilerine göre en çok acil servis kullanan milletiz. Hatta en çok sağlık hizmeti talebi olan millette biziz. Kişi başı yıllık sağlık hizmeti talebimiz Avrupa'nın 2-3 katı.
    Tabii doktorlar da istemez döner sermayeden aldıkları paylar azalır. Aslında Türkiye'de -göç edenler olmasa bile- doktor açığı var. Doktor başına düşen hasta sayısı çok fazla. Bu doktorların yükünü arttırsa da ve şikayetçi gibi görünseler de doktor sayısının artmasını da istemiyorlar. Bir şey ne kadar azsa o kadar değerlidir 😉
  • 03-02-2023, 16:18:09
    #45
    East12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açılın Ben bu işin okulunu okudum cevap veriyorum
    @Honomy;'nin dediklerine ek olarak diyebilirim ki
    Hocam dediğiniz proje mümkün fakat pratik değil, ekonomik, değil ve verimli değil. Tüm bunlara ek olarak etik sorunları da beraberinde getirir.
    Sizin bu projeye benzer bir proje aslında Türkiye'de uygulanıyor. Hastanelerin bölgelere göre sınıflandırılıp hizmet vermesi planlanıyor SB linki tabi ki mahallelere kadar indirilemiyor bu bölgelere ayırma sebebi de yukarıda bahsettiklerim.
    Bu sorunları detaylandırırsak;
    Pratik değil çünkü sağlık bakanlığı daha elindeki hastaneleri yönetmekte zorluk çekiyor ve revize edemiyorken daha fazla hastaneyi nasıl yönetsin.
    Ekonomik değil çünkü ne kadar çok kurum olursa o kadar çok bütçe ve personel ayırmak zorunda. Sağlıkta dönüşüm programı ile olabildiğince bu konuya eğilmeye çalıştılar. Olduğu kadar oldu.
    Verimli değil hocam biliyorsunuz ne olursa olsun bunlar bütçesi olan birer kurum ve bizim vergilerimizle dönüyorlar. Ve bu kaynakları olabildiğince verimli kullanmalılar ki bütçe yetsin. Öte yandan her mahallede kaç tane cami var doğru hatta sorun bu camilerin dolmaması. Bu bir kaynak israfıdır. Aynı şekilde tam kapasite çalışmayan hastaneler de verimli değil kaynak israfına yol açacaktır.
    Etik sorunda herkesin bahsettiği o gereksiz talep. Teyzeler muhabbet etmek için acile gidiyor. OECD verilerine göre en çok acil servis kullanan milletiz. Hatta en çok sağlık hizmeti talebi olan millette biziz. Kişi başı yıllık sağlık hizmeti talebimiz Avrupa'nın 2-3 katı.
    Tabii doktorlar da istemez döner sermayeden aldıkları paylar azalır. Aslında Türkiye'de -göç edenler olmasa bile- doktor açığı var. Doktor başına düşen hasta sayısı çok fazla. Bu doktorların yükünü arttırsa da ve şikayetçi gibi görünseler de doktor sayısının artmasını da istemiyorlar. Bir şey ne kadar azsa o kadar değerlidir 😉
    Hoam değerli ve profesyonel yanıtınız için teşekkür ederim