• 20-01-2023, 21:25:30
    #1
    Merhaba, Eyt gündeme geldiği zamanlar bakmıştık, babamın 1496 gün eksik günü var. 25 Yıl süresi dolmuş, sigorta başlangıç tarihi 1990. Eksik günlerini ödeme yaparak emekli olmasını sağlayabilir miyiz. Sigortalı bir işte çalışması zor artık bu yaştan sonra.

  • 20-01-2023, 21:28:36
    #2
    Babanızın daha sigorta ödemesine gerek yok eyt de gün şartı 5000 gün
    Babanız da bu şartı doldurmuş yani şu an eytli
  • 20-01-2023, 21:29:17
    #3
    Sadece askerlik borçlanması yapabilirsiniz.Oda yetmez
  • 20-01-2023, 21:35:33
    #4
    emreayd6n adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Babanızın daha sigorta ödemesine gerek yok eyt de gün şartı 5000 gün
    Babanız da bu şartı doldurmuş yani şu an eytli
    Şartı doldurmamış 4029 gün yazıyor
  • 20-01-2023, 21:37:54
    #5
    arifbuba55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şartı doldurmamış 4029 gün yazıyor
    Doğru aşağıya odaklanmışım pardon,
    1000 günü kalmış oluyor yarısını askerlikle borçlanabilir yaklaşık 1,5 sene de prim ödese emekli olur diye düşünüyorum
  • 20-01-2023, 21:41:04
    #6
    emreayd6n adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Babanızın daha sigorta ödemesine gerek yok eyt de gün şartı 5000 gün
    Babanız da bu şartı doldurmuş yani şu an eytli
    emreayd6n adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru aşağıya odaklanmışım pardon,
    1000 günü kalmış oluyor yarısını askerlikle borçlanabilir yaklaşık 1,5 sene de prim ödese emekli olur diye düşünüyorum
    arifbuba55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şartı doldurmamış 4029 gün yazıyor
    5000 güne tamamlarsa eyt ile emekli olabilir yani hocam doğru mu anladım.

    selim5051 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece askerlik borçlanması yapabilirsiniz.Oda yetmez
    Askerlik borcu olarak sadece 18 ay ödeyebilir sanırım. Kalan günlerini sigortalı olarak mı gözükmesi gerekiyor.
  • 20-01-2023, 21:42:26
    #7
    Byismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askerlik borcu olarak sadece 18 ay ödeyebilir sanırım. Kalan günlerini sigortalı olarak mı gözükmesi gerekiyor.
    Aynen öyle dostum.Yada isteğe bağlı olarak dışarıdan ödeme yapması lazım
  • 20-01-2023, 21:45:20
    #8
    selim5051 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen öyle dostum.Yada isteğe bağlı olarak dışarıdan ödeme yapması lazım
    Kalan günlerini tek seferde peşin ödeyip emekli olabilir mi ya da 1000-540(askerlik)=460gün/30= 15 ay olarak her ay sigorta mı ödemesi gerekiyor. Eğer öyle ise 15 ay sonra eyt hala onun için geçerli olur mu ? Kusura bakmayın pek anlamıyorum, rica etti bir araştırabilir misin internette yazıyordur diye haber sitelerinden net bir bilgi alınamadığı için buradan sorayım dedim.
  • 20-01-2023, 21:45:45
    #9
    [QUOTE=Byismail;1084337263]5000 güne tamamlarsa eyt ile emekli olabilir yani hocam doğru mu anladım.

    Evet EYT de gün şartı 5000 bkz;
    EYT başvuru şartları şunlardır:
    • 8 Eylül 1999 tarihinden önce sigorta kaydının bulunması,
    • 5000 günlük prim ödemesinin tamamlanması,
    • Kadınlar için 20, erkekler için 25 yıl sigortalılık süresinin dolması gerekir.