- Aras Kargo'ya gittim, modem iade ettim, bir ay sonra adamların eline modem ulaşmamış, ücreti vermek zorunda kaldım. Çünkü firma kargolamayı unutmuş.
- İş Bankası'na gidiyorum, kartım ulaşmış gözüküyor şubeye. Adama soruyorum gelmemiş diyor. Bu arada oraya gidiş dönüş 60 TL yazıyor. Ertesi gün aradım ana şubeyi "evet ulaşmış" diyorlar. Gittim tekrar sordum böyle böyle diyorlar diye. İyice bakar mısınız dedim. Aradı taradı çekmeceleri falan. Benim kartın girişini yapmamışlar o yüzden bulamamışlar.
- Adliye sarayında davamı kapattırmak için feragat dilekçesi falan her şeyi ayarladım. Bir aydır paramı bekliyorum. Aradım feragat dilekçesi vermeniz gerek diyorlar... Dosyaların arasına mı karıştı yine mi unuttular bilmiyorum.
- Öğrenci işlerine gidiyorum, el sallıyorum arkada kahkahalar eşliğinde çikolata yiyip, kahve içiyorlar öğrenciler umurlarında değil.
Ben Bu Ülkedeki İnsanların İş Ahlakından Bıktım
16
●708
- 24-11-2022, 17:05:13Son iki üç ayda yemin ederim bezdim. Cam arkasında çalışan masa başı çalışanların birbirleri ile sohbet edip, çay kahve içmek dışında pek bir şey yapamadıklarından/yapmak istemediklerinden şüphelenmeye başladım...
- 24-11-2022, 17:10:53Ohoo hastaneyi katmıyorum dahi... Neleer neleer hocam. İnanın çok sıkıldım ya. Dua ediyorum lütfen lütfen hastanelik bir durum olmasın, lütfen bir işim çıkmasın böyle yerler ile diye.solmodern adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-11-2022, 17:11:04Haklı bir isyan..
Bu konuyu aylar önce şöyle gözlemledim ; maaşı , izinleri ve personel haklarına değer veren firmalarda dediğiniz aksine işleyiş çok güzel ilerliyor. Nerede problemli bir konu görsem ya maaş, ya izinleri ya da personel hakları doğru dürüst verilmiyor. - 24-11-2022, 17:12:30bu daha başlangıç. şu andaki bahsettiğin çalışanların ardından hiçbir amacı ve hayali olmayan bir nesil geliyor onların yerine. zaten memuriyet zihniyetinin çok fena olduğu bir kültürün üzerine gelecek hayali, biryere ulaşma, birşeylere sahip olma imkanı hiç bulunmayan ve daha da kötüsü hiçbir zaman bulunmayacak olan insanlar eklenecek. sadece maaş almak ve hiçbirşey yapmamak üzerine kurulu hayatlar gittikçe yaygınlaşıyor. okuduğum kadarıyla tüm dünyada gidişat böyle. sadece iş aktinde yazanları yapıp üzerine bir gram ekleme yapmayan bir kültür geliyor. hatta geldi. hele hele bizim ortamda iyice yaygınlaştı ve daha da yaygınlaşacak. bir ödül ve ceza mekanizmasının olmadığı ortamda başka birşey de beklenmez zaten. bir beklentisi olmadan günübirlik yaşayan insanların zorunlu oldukları için çalıştıkları işlerden bir hayır gelmiyor, gelmeyecek de.
bu tip şeyler eskiden de vardı. vergi dairelerinde, baklarda... benim 30 sene önceki öğrenci işleri bürosunda.... oraların şu andaki halini düşünemiyorum bile...