bu daha başlangıç. şu andaki bahsettiğin çalışanların ardından hiçbir amacı ve hayali olmayan bir nesil geliyor onların yerine. zaten memuriyet zihniyetinin çok fena olduğu bir kültürün üzerine gelecek hayali, biryere ulaşma, birşeylere sahip olma imkanı hiç bulunmayan ve daha da kötüsü hiçbir zaman bulunmayacak olan insanlar eklenecek. sadece maaş almak ve hiçbirşey yapmamak üzerine kurulu hayatlar gittikçe yaygınlaşıyor. okuduğum kadarıyla tüm dünyada gidişat böyle. sadece iş aktinde yazanları yapıp üzerine bir gram ekleme yapmayan bir kültür geliyor. hatta geldi. hele hele bizim ortamda iyice yaygınlaştı ve daha da yaygınlaşacak. bir ödül ve ceza mekanizmasının olmadığı ortamda başka birşey de beklenmez zaten. bir beklentisi olmadan günübirlik yaşayan insanların zorunlu oldukları için çalıştıkları işlerden bir hayır gelmiyor, gelmeyecek de.
bu tip şeyler eskiden de vardı. vergi dairelerinde, baklarda... benim 30 sene önceki öğrenci işleri bürosunda.... oraların şu andaki halini düşünemiyorum bile...