• 10-10-2022, 23:50:29
    #1
    Bazı insanların problemlerini çözmek için hiçbirşey yapmaması beni çıldırtıyor.

    -Vakit bulamıyorum.
    -Ülkenin durumu zaten ortada.
    -O şans bende yok.
    -Herşey ailede bitiyor.

    ...ve bir ton olumsuz saçmalıklar.

    Kullandığımız kelimeler bakış açımızı şekillendirir.

    Problem kelimesini Türkiye'de incelediğimiz zaman genelde nedense olumsuz anlamlar çıkıyor.
    Çözülmesi güç olan şey. Sorun. Başarısızlık. Hayal Kırıklığı.

    Fransızcaya, Rusçaya veya İngilizceye falan baktığımız zaman bu kelime "Görev" kelimesiyle eş anlamlı olarak gösteriliyor.
    O zaman bir de bu açıdan bakmayı denemek nasıl olur?

    Problem kelimesinin görev anlamına geçebilmesi için yapılması gereken tek şey - soru sormaktır.
    Probleminizi sorguladıkça, doğru soruları sordukça artık problem çözülebilir bir görev haline geliyor.

    Özet: Herhangi bir problemle karşılaştığınız zaman doğru soruları sormaya çalışın.

    Einstein bu konuda şöyle diyor:
    - Eğer dünyayı kurtarmak için bana 1 saat verilseydi, bunun 59 dakikasını problemi tanımlamak, 1 dakikasını da çözümü bulmak için kullanırdım.” (gördüğünüz gibi ağlaşmak için vakit yok)

    Çevrenizde böyleleri varsa da, yolları ayırmadan önce bir seferlik "doğru anlayışa" (problemi tanımak, olumlu düşünce ve çözüm) davet edin.
    Hala mızmızlanmalar devam ediyorsa... O zaman bataklıkta beraber batmanın lüzumu yok. Kendi kaderlerine terk edin bence.

    İyi forumlar.
    • cagritr4
    • GÖKTUĞ
    • Gelistirici
    cagritr4, GÖKTUĞ, Gelistirici ve 8 kişi bunu beğendi.
    11 kişi bunu beğendi.
  • 10-10-2022, 23:53:45
    #2
    Valla melih hocam öyle bir dereceye geldim ki şahsen "ulan ben nede güzel insanlara davranıyorum bunlar bana neden böyle davranıyor ki?" sorusunu sordukça diyorum ki kendime çünkü insana yaranan insanı dikendir seven üstüne titreyen değildir düşüncesi geldikçe sorguluya sorgulaya işin içinden çıkamadığımı fark edince bir sigara daha yakıyorum ağzımdaki sönmeden. İyi geceler R10...
  • 10-10-2022, 23:55:41
    #3
    Vakit bulamıyorum yada şans vs sözlerinden ziyade insanların hiç bir şeyi denememesine çok sinirleniyorum. Çaba sarf etmiyorlar
    Örneğin iş yerinde bilgisayarda bir şey oldu mu Fatih bi baksana bu çalışmıyor.
    Sonuç; ekran'a çıkan uyarıda devam etmek istiyor musun yazıyor. Şıklarda evet ve iptal.
    Neyi tıkladın diyorum iptal e bastım diyor.
    Yazıyı okudun mu orada ne yazıyor diyorum hayır okumadım diyor

    Hiç bir şey demeden dönüp arkamı gidiyorum...
  • 10-10-2022, 23:59:16
    #4
    erdemnldemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla melih hocam öyle bir dereceye geldim ki şahsen "ulan ben nede güzel insanlara davranıyorum bunlar bana neden böyle davranıyor ki?" sorusunu sordukça diyorum ki kendime çünkü insana yaranan insanı dikendir seven üstüne titreyen değildir düşüncesi geldikçe sorguluya sorgulaya işin içinden çıkamadığımı fark edince bir sigara daha yakıyorum ağzımdaki sönmeden. İyi geceler R10...
    iyi davranış için minnet duymayanlarla da bağlantıyı kesin hocam.
    ne yapsam yaranamıyorum dediğimiz insanları hayatımızdan çıkarırsak herşey daha iyi olacak.


    fthmydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vakit bulamıyorum yada şans vs sözlerinden ziyade insanların hiç bir şeyi denememesine çok sinirleniyorum. Çaba sarf etmiyorlar
    Örneğin iş yerinde bilgisayarda bir şey oldu mu Fatih bi baksana bu çalışmıyor.
    Sonuç; ekran'a çıkan uyarıda devam etmek istiyor musun yazıyor. Şıklarda evet ve iptal.
    Neyi tıkladın diyorum iptal e bastım diyor.
    Yazıyı okudun mu orada ne yazıyor diyorum hayır okumadım diyor

    Hiç bir şey demeden dönüp arkamı gidiyorum...
    bir insan bir konudan anlamazsa bu anlayışla karşılanabilir.
    ama yapabileceği şeyler için bile hiçbir çaba sarf etmemesi tahammül edilemez bence hocam kesinlikle katılıyorum
  • 11-10-2022, 00:13:26
    #5
    Ya bırakın şu özgüven saçmalıklarını tamam emek vermek şart ama emek vermek içinde elinde bir iş olması lazım adam okumuş işletme bu adam neye yönelsin yaş olmuş 25 meslek yok bilgi desen sınırlı daha hiçbiryerde çalışmamış arkadaşlar net konuşuyorum emek olmadan hiçbirşey olmaz önce yıpranman lazım yok ben ayakkabı boyuyordumda yok ben simit satıyordumda git simit sat ayakkabı boya bakalım nasıl oluyor gör ben söyleyim sonu kötü önce sağlam bir meslek seçip o meslekte ezileceksin hayat kolay değil hele şu durumda hiç değil sistem ve profesyonellik yoksa hiçsin birde yeni furyada asgara ücretle meslek öğreneceğime gider fabrikada çalışırım mantığı var o zaman bende sana 35 yaşında işten çıkardıklarında asgari ücret verir çalıştırırım.

    Kimse kusura bakmasın oturduğum yerden şunu kazanıyorum bunu kazanıyorum hikaye 1 milyonda 1 eğer ailen zengin değilde babanın annenin sana destek olacakları bir ortam yoksa birazda zekan ve kabiliyetin yoksa o işler yalan

    32 yaşındayım bir fiil 12 sene sektörde afedersiniz it gibi gece gündüz çalıştım meslekte kendimi geliştirdim sonradan üniversite okudum daha yeni kendi koltuğuma oturdum kendi portföyümü oluşturdum bu işler o kadar kolay değil...

    Vergisi algısı malzemesi ıvırı zıvırı 6 ayda insana saç döktürür ne psikoloji kalır nede başka bişey Ekmek aslanın midesinde artık bu ülkede insanları pembe hayallere sürüklemekten başka hiçbir işe yaramıyor bu psikolojik hileler...

    Problemlerin başında para gelir beyler napolyon boşuna dememiş sen hiçbişey yapma otur ülkenin durumu belli ama akıl ver oturduğunuz yerden akıl vermekle olmuyor bu işler insanları yaftalamayı bir bırakın o insanın yaşadıklarını bir öğrenin dinlemekten çok anlamak önemli o yüzden bu zırvalıklar benide ilgilendirmiyor

    baya da dolmuşum iyi geceler...
    • constantine38
    • FrknYLMZ
    • Wallace
    constantine38, FrknYLMZ ve Wallace bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 11-10-2022, 00:16:01
    #6
    yine konudan alakasız bir alıntı
  • 11-10-2022, 00:27:04
    #7
    Ülkenin durumu zaten ortada derken? Yani hukumete laf soyleme mi demek istiyorsun? Konuyla ne alakasi var onu anlamadim?
  • 11-10-2022, 00:27:57
    #8
    başıma ne geldiyse iyilikten geldi, iyilikten hiç kötü birşey gelmedi başıma. hayırlısı der geçerim umrumda bile olmaz. eski işyerimden 2 maaşımı alamadım, vardır bir hayır dedim, kat be kat fazlası geldi. eski eşimden boşandım sonra 2. evlendim (hanım duymasın evlilik ne kötü şeymiş öğrendim şaka şaka). arkadaşım logo yapmadı illustrator öğrendim, site yapmadılar joomla öğrendim (sonrası geldi) opencart allcategori yazısını değiştirmek için 4 saat uğraştım sonra kahkahalar atarak "hadi canım ordamıymış" diyerek opencart dil çeviriyi öğrendim.

    Hayatımı seviyorum, zorlukları da benim, kırgınlıkları da, aldatmalar da benim, aldatılmışlıklar da. Kızlarımın "babbbaaacımm" deyişi de benim, mis gibi kokuları da (elimde 3 yaşındaki kanıtları var terketmeyecekler beni )

    Ne kadar olursa olsun, ne yaşarsak yaşayalım insan yaşadığı kadar, yaşlandığı kadardır.

    Allah ihtiyarlığımızı kısa, hayatımızı hayırlı etsin
  • 11-10-2022, 10:00:49
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya bırakın şu özgüven saçmalıklarını tamam emek vermek şart ama emek vermek içinde elinde bir iş olması lazım adam okumuş işletme bu adam neye yönelsin yaş olmuş 25 meslek yok bilgi desen sınırlı daha hiçbiryerde çalışmamış arkadaşlar net konuşuyorum emek olmadan hiçbirşey olmaz önce yıpranman lazım yok ben ayakkabı boyuyordumda yok ben simit satıyordumda git simit sat ayakkabı boya bakalım nasıl oluyor gör ben söyleyim sonu kötü önce sağlam bir meslek seçip o meslekte ezileceksin hayat kolay değil hele şu durumda hiç değil sistem ve profesyonellik yoksa hiçsin birde yeni furyada asgara ücretle meslek öğreneceğime gider fabrikada çalışırım mantığı var o zaman bende sana 35 yaşında işten çıkardıklarında asgari ücret verir çalıştırırım.

    Kimse kusura bakmasın oturduğum yerden şunu kazanıyorum bunu kazanıyorum hikaye 1 milyonda 1 eğer ailen zengin değilde babanın annenin sana destek olacakları bir ortam yoksa birazda zekan ve kabiliyetin yoksa o işler yalan

    32 yaşındayım bir fiil 12 sene sektörde afedersiniz it gibi gece gündüz çalıştım meslekte kendimi geliştirdim sonradan üniversite okudum daha yeni kendi koltuğuma oturdum kendi portföyümü oluşturdum bu işler o kadar kolay değil...

    Vergisi algısı malzemesi ıvırı zıvırı 6 ayda insana saç döktürür ne psikoloji kalır nede başka bişey Ekmek aslanın midesinde artık bu ülkede insanları pembe hayallere sürüklemekten başka hiçbir işe yaramıyor bu psikolojik hileler...

    Problemlerin başında para gelir beyler napolyon boşuna dememiş sen hiçbişey yapma otur ülkenin durumu belli ama akıl ver oturduğunuz yerden akıl vermekle olmuyor bu işler insanları yaftalamayı bir bırakın o insanın yaşadıklarını bir öğrenin dinlemekten çok anlamak önemli o yüzden bu zırvalıklar benide ilgilendirmiyor

    baya da dolmuşum iyi geceler...
    aynen baya dolmuşsunuz siz

    hkey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yine konudan alakasız bir alıntı
    sende haklısın
    Python7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkenin durumu zaten ortada derken? Yani hukumete laf soyleme mi demek istiyorsun? Konuyla ne alakasi var onu anlamadim?
    hükümete laf söylemekten daha fazlasını problem çözmek için harcamaktan bahsediyorum.


    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başıma ne geldiyse iyilikten geldi, iyilikten hiç kötü birşey gelmedi başıma. hayırlısı der geçerim umrumda bile olmaz. eski işyerimden 2 maaşımı alamadım, vardır bir hayır dedim, kat be kat fazlası geldi. eski eşimden boşandım sonra 2. evlendim (hanım duymasın evlilik ne kötü şeymiş öğrendim şaka şaka). arkadaşım logo yapmadı illustrator öğrendim, site yapmadılar joomla öğrendim (sonrası geldi) opencart allcategori yazısını değiştirmek için 4 saat uğraştım sonra kahkahalar atarak "hadi canım ordamıymış" diyerek opencart dil çeviriyi öğrendim.

    Hayatımı seviyorum, zorlukları da benim, kırgınlıkları da, aldatmalar da benim, aldatılmışlıklar da. Kızlarımın "babbbaaacımm" deyişi de benim, mis gibi kokuları da (elimde 3 yaşındaki kanıtları var terketmeyecekler beni )

    Ne kadar olursa olsun, ne yaşarsak yaşayalım insan yaşadığı kadar, yaşlandığı kadardır.

    Allah ihtiyarlığımızı kısa, hayatımızı hayırlı etsin
    konu da tam bununla alakalı hocam ve siz her problem için çözümler bulmuşsunuz çok yerinde bir yorum teşekkür ederim
    • delikanli53
    delikanli53 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.