Bazı insanların problemlerini çözmek için hiçbirşey yapmaması beni çıldırtıyor.
-Vakit bulamıyorum.
-Ülkenin durumu zaten ortada.
-O şans bende yok.
-Herşey ailede bitiyor.
...ve bir ton olumsuz saçmalıklar.
Kullandığımız kelimeler bakış açımızı şekillendirir.
Problem kelimesini Türkiye'de incelediğimiz zaman genelde nedense olumsuz anlamlar çıkıyor.
Çözülmesi güç olan şey. Sorun. Başarısızlık. Hayal Kırıklığı.
Fransızcaya, Rusçaya veya İngilizceye falan baktığımız zaman bu kelime "Görev" kelimesiyle eş anlamlı olarak gösteriliyor.
O zaman bir de bu açıdan bakmayı denemek nasıl olur?
Problem kelimesinin görev anlamına geçebilmesi için yapılması gereken tek şey - soru sormaktır.
Probleminizi sorguladıkça, doğru soruları sordukça artık problem çözülebilir bir görev haline geliyor.
Özet: Herhangi bir problemle karşılaştığınız zaman doğru soruları sormaya çalışın.
Einstein bu konuda şöyle diyor:
- Eğer dünyayı kurtarmak için bana 1 saat verilseydi, bunun 59 dakikasını problemi tanımlamak, 1 dakikasını da çözümü bulmak için kullanırdım. (gördüğünüz gibi ağlaşmak için vakit yok)
Çevrenizde böyleleri varsa da, yolları ayırmadan önce bir seferlik "doğru anlayışa" (problemi tanımak, olumlu düşünce ve çözüm) davet edin.
Hala mızmızlanmalar devam ediyorsa... O zaman bataklıkta beraber batmanın lüzumu yok. Kendi kaderlerine terk edin bence.
İyi forumlar.