• 09-10-2022, 23:40:12
    #1
    Merhaba arkadaşlar kira vergisi hakkında araştırma yaptım da tam sonuca ulaşamadım misal bireysel kiralamada bir yerim mevcut bunu senelik 200.000 TL'den peşin kiraya verdim ben bunun ödemesini de peşin olarak elden aldım ben bunun vergisini ödediğimde ne kadar ödemem gerekiyor ? yada örnek veriyorum 1 senelik kirayı peşin aldığımda daha az ödemem için yapabileceğim bir yöntem mevcut mu ? ve bu kira vergisini nereye yatırıyoruz ? bu rakam bize yıl sonunda mı geliyor ? yada farklı bir yerden mi geliyor biz mi beyan ediyoruz ?
  • 09-10-2022, 23:42:14
    #2
    Maliyeye gidip soracaksınız, matrah yüksek ve kira gelirleri vergisi mükellefiyeti doğar. Net matrahı orada öğrenirsiniz.
  • 09-10-2022, 23:43:11
    #3
    Edgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maliyeye gidip soracaksınız, matrah yüksek ve kira gelirleri vergisi mükellefiyeti doğar. Net matrahı orada öğrenirsiniz.
    Peki ben bu kira tutarını elden alsam zaten yabancıya kiraya vereceğim sözleşmemi yapıp geçsem benden bunun vergisini daha sonra nasıl alırlar ? yada bir şekilde alınır mı ? biraz araştırdım çok rakam görünüyor 30 35 bin tl civarı vergi ödemem gerekiyor galiba
  • 09-10-2022, 23:47:24
    #4
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki ben bu kira tutarını elden alsam zaten yabancıya kiraya vereceğim sözleşmemi yapıp geçsem benden bunun vergisini daha sonra nasıl alırlar ? yada bir şekilde alınır mı ? biraz araştırdım çok rakam görünüyor 30 35 bin tl civarı vergi ödemem gerekiyor galiba

    siz bu tutarı elden alamazsınız. 1000 TL yi geçen kira ödemeleri mutlaka banka üzerinden yapılmak zorunda.

    eğer kontratı düşük gösterip diğer tutarı elden alırsanız, bir ihbar veya 5 yıllık incelemeye denk geldiğinizde vergi kaçırdığınız ortaya çıkar.

    daha da büyük cezalarla karşı karşıya kalırsınız. Neyse onu gösterip ödeyin başınıza iş açılmasın derim.
  • 09-10-2022, 23:48:46
    #5
    Edgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    siz bu tutarı elden alamazsınız. 1000 TL yi geçen kira ödemeleri mutlaka banka üzerinden yapılmak zorunda.

    eğer kontratı düşük gösterip diğer tutarı elden alırsanız, bir ihbar veya 5 yıllık incelemeye denk geldiğinizde vergi kaçırdığınız ortaya çıkar.

    daha da büyük cezalarla karşı karşıya kalırsınız. Neyse onu gösterip ödeyin başınıza iş açılmasın derim.
    elden alamazsınızdan kastınız yasal olarak mı ? yoksa prosedür olarak mı acaba ?

    Çünkü internette yazan rakamlarsa gerçekten rakam çok yüksek yazık günah zaten ben bu mülkü alırken mülk parası kadar vergi ödedim şimdi buradan bir daha kiralamak istiyorum devlet %15 %20 civarını alıyor ben ne anladım bu işten ?
  • 09-10-2022, 23:55:57
    #6
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elden alamazsınızdan kastınız yasal olarak mı ? yoksa prosedür olarak mı acaba ?

    Çünkü internette yazan rakamlarsa gerçekten rakam çok yüksek yazık günah zaten ben bu mülkü alırken mülk parası kadar vergi ödedim şimdi buradan bir daha kiralamak istiyorum devlet %15 %20 civarını alıyor ben ne anladım bu işten ?
    Yasal olarak elden alamazsınız.
  • 09-10-2022, 23:59:14
    #7
    20 bin tl civarı para ödersin.
    Kira beyannamesi yaz google'a çıkıyor, aldığın parayı giriyorsun masraflarını vs giriyorsun ondan sonra ödüyorsun.
    Ama bu yılınkisini ödeyemezsin, 2023'te ödeyebiliyorsun.
    Ben ödemeye çalıştığımda ödetmenişti en azından.
  • 10-10-2022, 00:05:03
    #8
    2023 Mart ayinda idi sanırım beyanlar. O zaman ödersiniz. Kirada eviniz varsa yıl içinde 1 ay bile kirada kalsa 1000 tl bile geliri olsa beyan verin.
    Geçen ay arkadaşa 2 aylık kira için geçmiş yıllara ait icra geldi.
  • 10-10-2022, 00:23:59
    #9
    benim bildiğim 3 ayda bir stopaj vergisi ödersiniz
    7000₺ üstü ödemeleri banka havalesi ile almak zorundasınız
    kira miktarını düşükten gösterip stopaj oranını biraz düşürebilirsiniz.
    @SbMuhasebe; müsait olduğunda daha net bir bilgi verecektir